Blazer nasıl dikilir?

-

blazer-nasil-dikilir-1
Merhaba, bu kez de blazer dikmeye giriştim. Cahil cesareti var bende karar verdim. Hiçbir şey bilmeden başladığıma göre başka açıklaması olamaz :) Neyse anlatıma geçeyim. Öncelikle eşimin ceketinden kalıp çıkardım. Gazeteleri kumaşa yatırıp çizdim. Sonra da kestim.

blazer-nasil-dikilir-2
Her birine sağ/sol, ön/arka yazdım ki birleştirirken karışıklık olmasın. Parçaları birleştirirken iki ön yüz birbirine bakacak şekilde diktim, dikiş paylarını iki yana açarak ütüledim. Bu aşamaları fotolamamışım maalesef. Ön parçalara tela ütüledim, bu düzgün durmasını sağlıyor.

blazer-nasil-dikilir-3
Kolun iki parçasını birleştirdim:

blazer-nasil-dikilir-4
Kolu da cekete diktim.
Yaka için fotodaki iki parçayı birleştirdim. Puantiyeli parça kavisli yere iğnelenecek, yanlış iğnelemişim ben, sonradan farkettim de düzelttim. Bunu dikerken ikisinin ön yüzü birbirine bakacak ve dikildikten sonra dikiş paylarını yanlara açarak ütüledim sonra da tela ile ütüledim.

blazer-nasil-dikilir-5
Dikilmiş hali aşağıdaki gibi. Bu parçanın aynısından kumaşın arkasına da diktim sonra da ön yüzü dışa gelecek şekilde çevirdim.

blazer-nasil-dikilir-6
Sonra da ceketin yaka kısmına eksiz olan kısmı diktim.

blazer-nasil-dikilir-7
Yakanın cekete dikildikten sonra arkadan görünüşü (ekli olan yer iç tarafta kalıyor)

blazer-nasil-dikilir-8
Dışa kıvrılacak ön yaka için iki kumaşın da ön yüzü birbirine bakacak şekilde diktim, içe doğru kıvırıp dikiş yerini ütüledim.

blazer-nasil-dikilir-9

blazer-nasil-dikilir-10
Cepsiz hali.

blazer-nasil-dikilir-11
Ceplerin içe kıvrılacak paylarını ütüledim, üst tarafa gelecek kenarını çift iğneyle dikip diğer üç kenarını cekete diktim, yine çift iğne kullandım.

blazer-nasil-dikilir-12
Astar da aynı ceketin parçaları gibi kesiliyor ve birleştirildikten sonra astarın ve ceketin ters yüzleri birbirine bakacak şekilde dikiliyor. Bu aşamada yararlandığım video. Ve son hali.

blazer-nasil-dikilir-13
Blogum

4 yorum gelmiş

Bir Cevap Yazın

Kruvaze yaka hırka dikişi

| | 7 Yorum

Fitilli kadifeden ceket modeli

| | 0 Yorum

Pembe polardan puantiyeli ceket

| | 2 Yorum

Kapşonlu ceket modeli

| | 0 Yorum

Yandan bağcıklı ceket

| | 0 Yorum