Doğal malzemelerden yeni yıl temalı çerçeve

-

dogal-malzemelerle-yilbasi-temali-cerceve-susleme-1
Aslında yarışma için yaptığım ilk proje olmasına rağmen bir türlü fotoğraflar istediğim gibi olmadığı için böyle son günlere kaldı. Yine istediğim gibi değil ama yine de sizlerle paylaşmak istedim. Umarım sizin projeleriniz için de ilham kaynağı olur.

Ahşaba olan tutkum her daim olduğu gibi, bu çalışmamda da kendini hissettirdi. Projemde 3 ayrı çalışma bulunmaktadır. Birinci aşamada mini bir çelenk yapacağız. İstediğim kalınlıkta bulduğum bir incir dalını kıl testere ile göz kararı ince olacak şekilde keserek başladım projemin ilk çalışmasına.

İstediğim büyüklükte bir tabağımın içine halkaları ilk önce yapıştırmadan yerleştirdim. Buradaki amaç parçalar küçüklü büyüklü olduğu için tam olarak bir halka oluşturabilmek.

Halkayı oluşturduktan sonra teker teker parçaları sırayla alarak birbirine yapıştırdım.

Tabaktan çıkardıktan sonra oluşan halkanın üzerine ikinci bir sıra tekrardan yapıştırdım. Böylece mini ahşap çelengimin iskeleti tamamlanmış oldu.

Sırada işin en güzel kısmı var. Biraz renk katalım ve keçeden fiyonk şablonu keserek şekildeki gibi yapıştırarak fiyonk yapalım.

Delikli kalın bir kurdele kullanarak mini çelengimin altına yapıştırdım ve üzerine de fiyonkumu sabitledim. Çamları düzgün bir şekilde elimizle toplayıp sütaşı ile sararak bir püskül yapalım.

Yaptığımız püskülü şekildeki gibi yapıştırıp üzerine ağaçlardan yere düşen mini kozalakları yapıştıralım.

Kozalakların alt kısmını mini metal bir fiyonk ve kadife detaylı bir kurdele ile tamamladım. Yine ahşap parçalardan bir tane alarak üzerine bir yıldız yapıştırarak saman kağıdına yazılmış 2015 yazısıyla çalışmamın tamamladım.

Projenin ikinci parçası olan kardan adamım için ilk adımda iki parçayı fotoğraftaki gibi yapıştırıp sonra üçüncü parçayı da ekledim. Şapkası koyacağım dördüncü parçayı fotoğraftaki gibi yapıştırdım.

Siyah keçeden bu şekili keserek kenarlarından dik konumda kalacak şekilde şapkayı sabitledim. Mini çelenkte kullandığım metal altın fiyonku papyon olarak kullandım ve kırmızı sutaşı ile de atkısını yapıştırdım. Siyah keçeli kalem ile gözlerini çizdim.

Projenin üçünü çalışması olan ağaç modeli için 5 ahşap halkayı yan yana yapıştırdım. İkinci sırayı ağacı daraltmak için ilk iki halkanın birleşim noktasından yapıştırdım.

Aynı şeklide üçüncü sırada 3 halka, ikinci sırada 2 halka ve son sırada bir halka olacak şekilde ağacımı tamamladım.

Siyah bir kurdeleyi fotoğraftaki gibi keserek ağacıma sabitledim ve yılbaşı temalı bir düğmeyi ağacımın tepe noktasına yapıştırdım.

Sırada hepsinin oluşturduğu kompozisyona geldi. Aynası kırıl olarak aldığım bir çerçevenin içine yaptığım çalışmaları isteğime göre yapıştırdım.

Çerçevenin üst kısmı için de doğal çam yapraklarını yapıştırarak çerçevemi tamamlamış oldum. Çok beyenerek ve zevk alarak yaptığım bu çalışmayı evimde kullanmaktan da son derece mutluyum. İnsanın baktıkça bakası gelir derler ya işte benim içinde öyle oldu. Durup durup bakıyorum ve baktıkça başka projeler fışkırıyor benden. İşin en güzel tarafı da benim için bu olsa gerek.

Şimdiden herkese musmutlu yıllar diliyorum… Diğer çalışmalarım için bloguma beklerim.

#ödüllü2014yılbaşıyarışması

Bir Cevap Yazın

Kuru dallardan çerçeve

| | 3 Yorum

Kınnap ip ve deniz kabukları ile ayna süsleme

| | 1 Yorum

Aşk temalı terrarium yapımı

| | 0 Yorum

Tespihten salkım üzümler

| | 0 Yorum

Deniz taşlarından duvar süsü

| | 0 Yorum

Ağaç dallarından merdiven duvar süsü

| | 1 Yorum

Portakal kabuğundan dekoratif gül yapımı

| | 0 Yorum

Palamuttan fırıldak yapımı

| | 0 Yorum

Portakal kabuğu süslü kapı süsü yapımı

| | 0 Yorum

Keçe çiçek süslemeli kuru dallar

| | 0 Yorum

Yılbaşı kapı süsü, kozalaklı

| | 0 Yorum

Antep fıstığı kabuğundan çerçeve yapımı

| | 0 Yorum

Deniz kabuklarından balık yapalım

| | 6 Yorum

Deniz kabuğu şelalesi

| | 0 Yorum

Vişne çekirdeklerinden mandala nihale

| | 2 Yorum