Evadan gül yapımı / resimli anlatım

-

evadan-cicek-yapimi-6
Merhabalar. Daha önce burada yayınlanan eva güllerimin yapımını sizlerle paylaşmak istedim. Birazcık vakit ayırıp tek tek fotoğrafladım. Umarım açıklayıcı olmuştur. Deneyecek olanlara şimdiden kolay gelsin diyorum ve anlatmaya başlıyorumm… :)

Eva süngerlerimizi yapıştırmak için sıcak veya soğuk silikon kullanıyoruz. Uhu ile yapışmıyor.

1-Öncelikle şekilde görmüş olduğunuz gibi iki farklı kalıp çıkartıyoruz. Göz kararı çizebilirsiniz.

2-Bunları evanın üzerine herhangi bir kalemle çiziyoruz ve makasla düzgün bir şekilde kesiyoruz.

3- Çiçek şeklindeki evamızın ortasından yarıya kadar kesiyoruz.

Böylece bir tane çiçek şeklinde, 8 tane de yaprak şeklinde kalıbımız olacak.

evadan-cicek-yapimi
Evalara şekil vermek için düşük ısıda ütü kullanıyoruz. Yapraklara şekil vermek için ütüyü yaprağın yarısına değdirip birkaç saniye bekletiyoruz. Kaldırdıktan hemen sonra elimizle büküp soğuyana kadar bekliyoruz ve bırakıyoruz. Böylece kıvrılmış oluyorlar. Aynı şekilde ortasına da ütüyü bastırarak hafif bir çukur oluşturuyoruz. Tüm yapraklara aynı işlemi uyguluyoruz.

evadan-cicek-yapimi-1
İstediğimiz uzunlukta bir bakır tel alıyoruz, inci boncuğu telden geçirip sıkıca kilitliyoruz.
Çiçek şeklindeki evamızı boncuklu telin üzerinden kıvırıyoruz. (Burası gülün orta kısmı olacak.)
Ok işaretli olan kısımlara silikon sıkıp yapışması için bekliyoruz.

evadan-cicek-yapimi-3
Yapraklara da bir miktar silikon sıkıp, resimlerde gördüğünüz üzere gülün etrafına sırayla diziyoruz.

evadan-cicek-yapimi-4
Son olarak gülün sap kısmına (yani telin etrafına) tercihen beyaz veya yeşil bant yapıştırıyoruz. Yine tercihen üzerine kurdele veya tül sarılabilir.

evadan-cicek-yapimi-5
İstediğiniz renkte güller yapıp bu şekilde bir buket oluşturabilirsiniz.

Artık gerisi sizin hayal gücünüze kalmış :)

Sevgiler…

Elma Şekeri El Sanatları Atölyesi

3 yorum gelmiş

  1. Hobbycart

    Anlatımınız için teşekkür ederim.Az önce uyguladım ve sonuç çok hoş oldu.Birkaç uygulamadan sonra montajlayıp fotoğraflarım.Blogumda yer veririm.Çok teşekkürler tekrar…

Bir Cevap Yazın

Eva kağıtları ile dolap süsleme

| | 0 Yorum

Eva kağıdı ile dolabıma çiçekler yaptım, sınıfımda kullandığım eski dolabımı süsledim. Eva kağıdının arka yüzüne rastgele küçüklü büyüklü çiçekler çizdim, kestim. Dolaptaki hataları kapatacak şekilde çiçekleri yapıştırmadan önce yerleştirdim....

Çocuk etkinlikleri; evadan kalemlik yapımı

| | 0 Yorum

Merhaba, sınıfım için evadan yaptığım fırçalığım. İlk önce hangi renklerle kaplamak istiyorsak renklerini ayarlamalıyız, ben elimdeki renkleri değerlendirmek için bu renkleri kullandım, tam bir diy oldu yani Siz herhangi bir...

Evadan sınıf kapı süsü yapımı

| | 0 Yorum