Salı, Aralık 6, 2016
Geri dönüşüm projesi; şiş kutusu yapımı

Geri dönüşüm projesi; şiş kutusu yapımı

13

şiş kutusu yapımı
Proje adı: Uzun kış gecelerinde örmeyi severim – şiş kutusu
Proje ile ilgili açıklama: Örgü şişlerini düzenleme ve depolama amaçlı silindir şeklindeki kutu; kağıt havlu ve tuvalet kağıdı rulolarının geri dönüşümü ile hazırlanmış olup mixed media teknikleri ile kış temalı boyanmış ve süslenmiştir. Kutu ebatları 35.5 cm yükseklik* 5 cm çap şeklindedir.

şiş kutusu yapımı

şiş kutusu yapımı

şiş kutusu yapımı

şiş kutusu yapımı

şiş kutusu yapımı

şiş kutusu yapımı
Projede kullanılan malzemeler:

1 adet kağıt havlu rulosu; 2 adet tuvalet kağıdı rulosu, yiyecek mukavva ambalaj, silikon tabancası, silikon, gazlı bez, ev yapımı tuval astarı (gesso), akrilik boyalar, rölyef macunu, kar desenli stencıl, eski kitap sayfalarından kesilmiş kar tanesi şekilleri, ev, ay, yıldız figürleri, kürdan, oyun hamuru, harf mühürler, fon kartonu, çeşitli marker, crayon ve keçeli kalemler, beyaz tutkal.

Yapım aşamaları ve fotoğrafları:

şiş kutusu yapımı

şiş kutusu yapımı

tuvalet kağıdı rulolarından biri (kağıt havlu rulosu ile aynı çapta olan) ortadan enine kesilir ve kağıt havlu rulosunun alt kısmına silikon yardımıyla yapıştırılarak bir tüp hazırlanır. Ek yeri üzerine yiyecek ambalajından kesilen bir şerit sarılır, diğer bir şerit tüpün üst kısmında uygun bir yere (kapak stoperi olarak) tüpün etrafına sarılarak yapıştırılır. Yiyecek ambalajından uygun büyüklükte kesilen 2 daireden biri hazırlanan tüpün alt kısmına silikon ile yapıştırılır. Diğer daire (kağıt havlu rulosundan daha büyük çaptaki) diğer tuvalet kağıdı rulosunun bir ucuna yapıştırılır.

şiş kutusu yapımı
Beyaz tutkal, bebek pudrası, su ve beyaz akrilik boya ile hazırlanan tuval astarı yardımıyla gazlı bez kutu gövde ve kapağı etrafına yapıştırılır, kuruması beklenir.

şiş kutusu yapımı

şiş kutusu yapımı

şiş kutusu yapımı

Akrilik boyalar ile boyanır.

şiş kutusu yapımı

şiş kutusu yapımı
Stencil şablon yardımıyla rölyef macunu kullanılarak kutu üzerine kar desenleri kabartma yapılır.

şiş kutusu yapımı

şiş kutusu yapımı

Kutu üzerine yapıştırılan kar tanesi, ev, ay, yıldız figürleri marker, crayon ve keçeli kalemlerle boyanır. Beyaz bir kartondan kesilen kalp figürü üzerine yapıştırılacak örgü şişleri kürdan ve oyun hamuru kullanılarak hazırlanıp kutu üzerine yapıştırılır.

şiş kutusu yapımı

şiş kutusu yapımı

şiş kutusu yapımı

Son olarak harf mühürler ile baskı yapılan “uzun kış gecelerinde örmeyi severim” yazısı yapıştırılır.

şiş kutusu yapımı

şiş kutusu yapımı

şiş kutusu yapımı

Blogum.

13 YORUMLAR

  1. Harika :) Ne zevkli bir iş bu ;) Ben okurken heyecanlandım :) çok güzel bir kutu hazırlamışsın şişler için, bizimkiler de evde ordan burdan çıkıyor sürekli, ben böyle bişeyi hayatta beceremem ama fikir harika…
    Yarışmada bol şans Esracım :)

  2. elerine sağlık çok güzel bir çalışma olmuş , orjinal duruyor, fikre bayıldım gerçekten kullanışlı ve güzel bir çalışma :) emeğinie sağlık….

  3. Hepinize çok çok teşekkürler, yorumlarınız çok değerli, beğenilince nasıl mutlu oluyorum bilemezsiniz… Hepinize sevgiler…