Pazar, Aralık 11, 2016
Mısır kabuğundan kış temalı duvar süsü

Mısır kabuğundan kış temalı duvar süsü

32

duvar süsü

duvar süsü

duvar süsü

duvar süsü

duvar süsü

duvar süsü

duvar süsü

duvar süsü

Merhaba. İkinci çalışmamla tekrar karşınızdayım. Kar, kardan adam, çam ağacı, portakal. Kış deyince aklıma ilk gelenler. İkinci çalışmamda da bu kavramları farklı bir kompozisyonla yansıtmaya çalıştım. Ana malzemem mısır kabuğu. Diğer aksesurlarım da doğal malzemeler. Aslında doğa bize her şeyi sunuyor. Dikkatli bakmak yeterli. Genelde çalışmalarımda kullandığım malzemelerin çoğu tesadüf eseri bulduğum ve geliştirdiğim doğal malzemeler. Bakalım neler kullanmışım? Ana malzemem MISIR KABUĞU

duvar süsü
Sarmaşık dalı (pet şişeye sararak kuruttum), sığla kozalağı (Çoğunlukla Marmaris ve Muğla yöresinde nesli tükenmekte olan bir ağaç. Aslında dış yüzeyi dikenimsi bir yapıya sahip ama ben deniz kenarında dalgaların getirdiği kozalakları topladığım için dikenimsi yapısı yok olmuş. Dalgalar benim için zımparalıyor yani : )), minik çam kozalakları, çiçek tohumları, Jakaranda ağacının tohum kapsülleri (Jakaranda burada yani Antalya’da park ve bahçeleri süsleyen bir ağaç türü. Parkta gezerken keşfettim tohum kapsüllerini ve çoğu çalışmamda kullanıyorum onları. Adını bilmiyordum ve sorduklarında yanıt verebileyim diye özellikle Ziraat Fakültesi’ne gittim ve öğrendim), çeşitli şekiller vererek kuruttuğum portakal kabuğu.

duvar süsü
Fotoğraflamaya çalıştığım kadarıyla YAPIM AŞAMALARI:

duvar süsü
Mısır kabuğunun içine pamuk doldurarak yuvarlaklar oluşturdum.

duvar süsü
Yuvarlakları üst üste yapıştırdım ve kardan adam yapmaya başladım.

duvar süsü
Mısır kabuğundan şapka ve atkısını ekledim. Kürdanın ucuna mısır kabuğunu bağladım, kestim ve süpürgeyi oluşturdum.

duvar süsü

duvar süsü

duvar süsü
Msır bebeklerimi tamamladım.

duvar süsü
Çeşitli uzunlukta kestiğim mısır kabuklarını kağıttan yaptığım külaha sıra sıra yapıştırdım.

duvar süsü
Süslemede kullanmak üzere mısır kabuğuna yelpaze sekli verdim.

duvar süsü
Yine süslemede kullanmak üzere oklava üzerine mısır kabuğunu sararak halkalar elde ettim. Bütün bunları sarmaşık dalından elde ettiğim çemberin üzerine yapıştırdım ve kar görüntüsünü vermek için mısır kabuğunu kırparak üzerine serptim.

Mısır kabuğuyla yaptığım çalışmalara HÜBERYA adını verdim. Anlamı ne mi? Buyrun  anlamı burada. Misafirim olun. Çay kahve yok ama güzellikler var, pişman olmazsınız :)

Kışın tüm güzelliklerini yaşamanız dileğiyle el işi tadında güzel günler ve sevgiler.

arışmaya katılan tüm arkadaşlara da başarılar.

Yarışma duyurum burada.

Paylaş
huber
Merhaba, Emekli öğretmenim .Zonguldaklıyım ama Antalya'da yaşıyorum.Evliyim ve bir kızımız var. El sanatlarını çok seviyorum. Emekli olduktan sonra daha çok zaman ayırabiliyorum el sanatlarına. Yaptıklarım beni ve çevremi süslüyor,renklendiriyor ve neşelendiriyor.Öğrendiğim tekniklere mutlaka bi şeyler eklerim. Çalışmalarımın çoğu kendi tasarımlarım. Çalışmalarımı daha çok kişiyle paylaşmak için buradayım.Elişi tadında güzel günleriniz olsun:))))))

32 YORUMLAR

  1. çok teşekkür ederim sevgili kesipyap.ben de size başarılar dilerim. sizin çalışmanız da farklı ve hoş olmuş.sevgiler:)

  2. Her şeyin doğal malzemeler olması çok güzel. Elinize sağlık. Bir de mısır kabuklarını nasıl temin ediyorsunuz merak ettim. Siz mi toplayıp kurutuyorsunuz, yoksa hobi mağazalarında satılıyor mu?

  3. teşekkürler sevgili Hülya.pazardan önce mısırımı satın alıyorum sonra da kabuklarından istiyorum :))) Kabukları ben kurutuyorum.sevgiler.

  4. sevgili cafe mola,azizenin renkleri,elifly çok teşekkür ederim . sizlerin de çalışmaları çok hoş. sevgiler ve güzelliklerde yine buluşmak üzere:)

  5. çok teşekkür ederim sevgili pastelzamanyolcusu. biliyor musunuz güzel fiyonk yapımını sizin güzel paylaşımınızdan öğrenmiştim. sevgiler:)

  6. çok teşekkür ederim sevgili AdeninCicileri.diğer çalışmamı da gödünüz mü?sevgiler:)bu arada sizin çalışmalarınıza da bayıldım.

  7. böyle güzel yorumlar beni çok mutlu ediyor. çok teşekkür ederim sevgili ehlikeyf66.siz de kendi çalışma alanınızda çok başarılısınız.sevgiler:)

  8. Renklerin çoğunu sebze ,meyve ve yaprakların sularından, deneme yanılmayla buluyorum sevgili Hulya Gencay.

  9. Otantik bir çalışma olmuş farklı bır yorum renkli bır kış tasarımı . Kışın o soğukluğu ardından farkında olmadığımız sıcaklığını yansıtıyor . Ellerinize, emeğinize sağlık. … :)

  10. çok teşekkür ederim sevgili yesille.Biz burada Antalya’da kara hasretiz. kışın çok sert geçtiği yerlerde çalıştım.yaşam zordur .Zorluğunun yanında böyle renkli güzellikleri de var karın.Kışın tüm güzelliklerini yaşamanız dileğiyle sevgiler:)

  11. çok hoş olmuş çalışmaların her zaman ki gibi ince ince işlenmiş ve süper şeyler çıkmış ellerine sağlık Huber :) Huberyalarını özlemiştim :)

  12. ben tşk ederim huber :) kış soğuktur zordur fakat bizi birbirimize yakınlaştırır aslında farklı bir yüzü vardır sıcacık, insanları bir araya getirir ve uzun kış gecelerinde atılır en güzel kahkahalar :)böyle kahkalara maruz kalın inşşşş :)

  13. işte aşırı yetenekli biri daha !!! mısır kabuğundan tasarım yapmak başlı başına bir yetenek zaten :)
    ellerinize sağlık harika olmuş :)

  14. çok teşekkür ederim sevgili zulaltan.doğal malzemelerle ve özellikle mısır kabuğuyla çok keyif alarak çalışıyorum. Daha farklı bir doğal malzeme üzerinde yine mısır kabuğuyla yaptığım çalışmamı da gönderdim. Bakalım onu da beğenecek misiniz? sevgiler:)

  15. Mısır kabuğundan bunların yapılabileceğini bilmiyordum :) Zekanıza, üreticiliğinize hayran kalmamak elde değil. Başarılar dilerim. Ellerinize sağlık. :)