İyi ki doğdun 10marifet!

-

Screen Shot 2015-08-03 at 13.42.05

Canımızın içi, işimiz gücümüz, göz bebeğimiz 10marifet’e ilk yazısını girişimizin üzerinden bugün tam 9 yıl geçmiş oluyor. O zamanlar ne Facebook vardı ne Instagram; sosyal medya daha icad edilmemişti. Bugünkü gibi kolayca kişisel blog, site sahibi olmak diye bir şey yoktu. Yurt dışındaki “craft” siteleri çok ilgimizi çekiyordu. “Craft” kelimesini Türkçeye zanaat, beceri, el ile ustaca yapmak; kısaca “marifet” diye çevirmek mümkün. Çok istiyordum Türkiye’nin güzel bir marifet sitesi olsun. Ellerinizle yaptığınız işleri sergileyebileceğiniz, yabancı sitelerde görüp de size ilham verdiğiniz düşündüğünüz el yapımı çalışmaları paylaşabileceğiniz bir alan olacaktı orası. İsmini günlerce düşündüm, hiçbir seçenek içime sinmedi. Ta ki bir gece oturduğum yerden fırlayıp içeri koşarak “Buldum buldum, 10 marifet olacak!” diye bağırana kadar. Beğenmeyen olmadı, herkesi tatmin etti bu isim. Yıllar içinde adını sizler de sevdiniz, 10marifet.org adresini ezberlediniz, yazı gönderin ya da göndermeyin, her gün gelin ya da nadiren uğrayın, bir şekilde takip ettiniz. 10marifet türünün ilk örneğiydi, özgündü. Onu bugüne getiren ne varsa, siz oluşturdunuz. Yazarısınız, fotoğraf editörüsünüz, okurusunuz, her şeyisiniz. Teşekkür ederiz.

10marifet’in bir satış sitesi olmasını istemedik hiçbir zaman (küçük keçe maceramız hariç :)). 10marifet, Türkiye’nin en büyük el işi ve hobi sitesi olsun, bunu da yayıncı olarak yapsın istedik. Yıllar içinde başkalaşım geçirdi; başka kaynaklardan paylaşımlar yerine şimdi neredeyse her şey sadece sizlerin ellerinden çıkan göz nuru işler. Böylesi çok daha güzel. Artık fotoğraflar daha estetik, yazılar daha bilgilendirici. Biz de zamanla öğrendik, öğreniyoruz neyin daha faydalı, daha doyurucu olacağını. Özellikle çok eski yazılar arasında iki kelimelik metinle, çok iyi olmayan fotoğraflarla girilmiş bildiriler var. Siz fark etmiyorsunuz ama biz vaktimiz oldukça o eski eksik yazıları düzenlemeye çalışıyoruz. Onbinlerce oldukları için tabii yavaş ilerleyebiliyoruz ama olsun :)

Satış sitesi olmayalım dedik ama biliyoruz ki el emeği ürünlerini satan yüzlerce 10marifet yazarı arkadaşımız var. 10marifet’te kendi satış kanallarınıza verdiğiniz linkler arama motorlarında üst sıralarda çıkmış oluyor potansiyel alıcılarınızın karşısına. Yıllar içinde kendisini 10marifet aracılığıyla tanıttığını söyleyen o kadar çok kullanıcımız oldu ki. Yararlı olduğumuz için çok mutlu oluyoruz. Sağladığımız faydayı zaman içinde arttırabilmek için inanın elimizden geleni yapacağız. Siz hep buralarda olun.

Seneye 10 yaşımıza girdiğimizde kocaman bir kutlama yaparız. Hem ara sıra buluşalım değil mi? Bunu da konuşalım.

Öyle bir içimiz coştu. 9 sene, az değil, özellikle de bizimki gibi belirli bir konusu olan bir internet yayını için.

Ne diyelim, teşekkür ederiz! Var olun. Sizi seviyoruz.

Screen Shot 2015-08-03 at 15.30.52

Screen Shot 2015-08-03 at 15.29.41

Screen Shot 2015-08-03 at 15.29.29

Screen Shot 2015-08-03 at 15.29.05

Bu şirin ve içten paylaşımları, Instagram hesabımızdaki minik etkinliğimiz için gönderilen fotoğraflar arasından seçtik. Ne kadar güzeller değil mi?

8 yorum gelmiş

  1. ssselen

    İyi ki dogdun 10marifet,iyi ki bu siteyi kurdunuz.Biz de çok şey ögrendik,kendimizi geliştirdik,daha çok bloga,kişiye ulaştık.Yaptıklarımızı destekleyen bir sitenin olması ve birbirini anlayan hobi arkadaslarımızın olması güzel bir şey.Teşekürler….

  2. elifuslu

    Sevgili 10 Marifet… Kalbimde yeriniz bambaşka. Iyi ki varsınız, çogalarak büyüyen kocaman kalbinize sağlık. Nice yıllara. ..

  3. pembecamekan

    Neredeyse ilk yayınlarından beri 10 marifet’i, marifetli hanımların yayınlarını takip ederim ama bir gün bu güzel sitenin içinde olacağım, el emeklerimi paylaşacağım hiç aklıma gelmezdi. 3 sene önce, keçe malzemesi ile çalışmaya başladıktan sonra bana da konuk olmak nasip oldu, her daim sevgi ve nezaketle ağırladığınız, ilk adımları atarken çok mühim olan desteğiniz için teşekkür ederim. İyi ki varsınız. Nice mutlu senelere!

  4. leynum

    İyi ki varsınız ve iyi ki yolum bir yerlerde sizlerle kesişmiz…
    Yoğun bir şekilde katılamasam da gönlüm burada…
    Amigurumi nedir burada öğrendim , ilk denememi yapıp burada yayınladım …
    Yeter ki siz zaman ayırın …
    Ayrıca harika dostlar edindim …
    Yan yana gelemesek de , kalben hissettiğim güzel dostluklar …
    Teşekkürler …
    Nice yıllara …

Bir cevap yazın

Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on Google+
Google+
Share on LinkedIn
Linkedin
shane

Sevimli 10 penguen yapımı

| | 0 Yorum

Evimin kedisi – rölyef pano yapımı

| | 4 Yorum

Kış güzeli Ivy

| | 21 Yorum

Kırmızı paltolu kız kolyesi

| | 3 Yorum

Kar canavarı Yeti ve Eskimo kız

| | 2 Yorum

Cevizlerden kapı süsü yapımı

| | 0 Yorum

Kapşonlu atkı yapımı

| | 4 Yorum

Örgüden minyatür ev

| | 7 Yorum

Bebek evi yapımı

| | 0 Yorum