Hanım dilendi bey beğendi motifli yazlık çanta yapımı

-

Hanım dilendi bey beğendi motifli yazlık çanta yapımını sizlerle paylaşacağım bugün. Tığ işi çanta örerken ben bilerek çok renkli olmasını istedim, siz zevkinize göre tek renk ya da daha az renkli bir çanta da örebilirsiniz tabii ki. Yazlık örgü çanta modeli arıyorsanız renkli çanta örnekleri daha bir çekici oluyor. Yaz demek cıvıl cıvıl olmak demek bir yandan da çünkü : )
Kullanacağınız ipin markası önemli değil, yeter ki cotton ip olsun. 3 mm tığ ile öreceğiz ve de. Öncelikle kare motifler oluşturacağız, istediğimiz büyüklükte çanta için yetecek kadar örgü motif oluştuğunu düşündüğünüz noktada da motifleri birleştireceğiz.

Hanım dilendi bey beğendi motifli yazlık çanta yapımı:

Sihirli halka içine 12’li trabzon yapıp ilk sırayı tamamlıyoruz.
Her sırada farklı renk kullanacağımız için her seferinde kesip yeni ip ile başlıyoruz.
2. sırada her boşluğa 2’şer kez trabzan yapıp 1 zincir çekiyoruz aralara.
3. sırada her bir boşluğa 3’lü trabzan yapıp araya 1’er zincir çekiyoruz.
4. sırada artık kare hale getirebilmek için köşe oluşturmamız gerekiyor.
Köşe kısma 2 kere 3’lü trabzan yapıyoruz. Sonra 2 kez 3’lü trabzan sonra yine 2 kez 3’lu trabzan yapıyoruz. Fakat artık aralara hiç zincir çekmiyoruz!
Bu şekilde köşeler oluşmaya başlıyor. Bu kalıp ile diğer sıraları da aynı şekilde örüyoruz.
Dilediğimiz kadar büyüttüğümüz kare motifleri birleştiriyoruz.
İçine kare mukavva koyarak tabana destek sağlıyoruz. Ve içine astar dikiyoruz çantamızın. Çanta sapı için yuvarlak büyük halkaları dikip çantaya, sapı da halkalardan geçirerek sabitlerim. Tahta boncuklar da ekleyerek süsledim.
Sonra da sağlıklı günlerde kullanıyoruz :)

Çantanın süsleme kısmı yani ince detay kısmı tamamen size kalmış, isterseniz çıtçıtlı ya da zımbalı clutch şeklinde bir çanta modeli de yapabilirsiniz. Ya da tek renk ördüyseniz çantayı, üzerini boncuklarla, zımbalarla, broşlarla ya da örgü figürlerle süsleyebilirsiniz.

Umarım hanım dilendi bey beğendi motifli yazlık çanta yapımı yazım sizin içi anlamlı ve fikir verici olmuştur. Hanım dilendi bey beğendi motifi yapmayı öğrendikten sonra hırka, yelek ya da en kolayından bir battaniye ya da kırlent de örebilirsiniz :)

4 yorum gelmiş

  1. shane

    çok beğendiğim, klasik bir motif. çantaya çok yakışıyor. ellerinize sağlık, çok da güzel anlatmışsınız. Instagram hikaye kısmımızda zevkle paylaştık.

Bir Cevap Yazın

Penye ipten el örgüsü çanta

| | 1 Yorum

Penye ipten minik cüzdan

| | 0 Yorum

Penye ipten tığ işi portföy çanta

| | 0 Yorum

Kağıt ipten tığ işi çantalar

| | 0 Yorum

10 el işi, 10 kitap – bebelerebaloncu

| | 0 Yorum

Kalem şeklinde örgü kalemlik

| | 0 Yorum

Küçük örgü çanta modelleri – atölyecimcime

| | 0 Yorum