Kristalli fimo anahtarlık

-

fimo anahtarlık
Merhaba. Kristal taşlarla süslü fimo anahtarlık yapımı anlatmak istiyorum. Bitmiş halimiz bu :)
İşe ilk önce fimo (polimer kil) hamurumuzu yumuşatmak ve açmakla başlıyoruz. İstediğiniz renk hamuru açtıktan sonra akrilik mühür ile üzerine baskı uygulayarak desenimizi çıkarıyoruz. Bu mühür nasıl bir şey derseniz aşağıdaki resimde görebilirsiniz. Tabii ki siz iz çıkarmak için damga görevi görecek başka bir şey de kullanabilirsiniz.

akrilik mühür
Fırınladığımız fimoyu Türkiye’de bulunmayan sedef tozu (mica powder, mika tozu, mika pigment, pigment boya da deniliyor) ile renklendirdikten sonra vernikleyip anahtarlık halkamıza takıyoruz. Ben bir boya fabrikasında buldum ve numune rica ettim ama diğerinin de nasıl etki verdiğini merak etmiyor değilim.

sedef-tozu

Sedef tozu numuneleri

Anahtarlığımızı hareketlendirmek için boncuklarımızı bir araya getireceğiz. Plastik, cam gibi boncuklar da kullanabilirsiniz tabii; ama ben kristallerin parıltısına bayıldığım için kristal taş kullanmayı tercih ettim. Ucu top çivimizin diğer tarafını kristal taşımızı geçirdikten sonra kıvırıyoruz. Ben sonradan fotoğrafladığım için burada siyah kristal kullandım.

fimo anahtarlık
Kıvırdığımız kristalli çivileri bir halkaya 3’erli gruplar halinde takıyoruz. Kıvırmak için ucu yuvarlak burunlu penselerden kullanmak en iyisi.

fimo anahtarlık
Son olarak da anahtarlığımızın zincir kısmına bu yuvarlak halkayı geçiriyoruz.

fimo anahtarlık
İstediğimiz sayıda yapıp bitirdikten sonra şıkır şıkır bir anahtarlığımız oluyor. Beliniz, boynunuz tutuluyor sonra ama çıkan işe bakınca keyifleniyorsunuz :)
Kolay gelsin!

Bu yöntemi kullanarak kolyeler, bileklikler ve küpeler de yapabilirsiniz. Daha fazlası için buraya göz atabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

ZlmCreations

Fimo ile Eğlenceli İşler ve Öğretici Videolar

Polimer kilden çay kaşıkları

| | 0 Yorum

Polimer kilden çocuklara özel mama seti

| | 0 Yorum

Polimer kilden çocuklara kaşık çatal seti

| | 0 Yorum

Süslü tığlar

| | 0 Yorum

Fimodan mutfak çerçeveleri

| | 0 Yorum

Fimodan gökkuşağı süslemeli çatallar

| | 0 Yorum

Fimo melek kanatlı fincan

| | 4 Yorum

Fimodan çilekli pasta çatal süsleri

| | 0 Yorum

10marifetli Instagram konukları: tak_tak_ye_polimerkil

| | 0 Yorum

At figürlü kupa (fimo)

| | 0 Yorum

Fimodan lavanta süslemeli porselen kupa

| | 0 Yorum

Fimodan mor filli kolye ve kupa

| | 2 Yorum