Çarşamba, Aralık 7, 2016
Kış odası – fimodan minyatür örnekleri

Kış odası – fimodan minyatür örnekleri

25

minyatür
Merhaba, minyatürüm tam bir kış gününü anlatsın istedim, dışarıda yağan kar, sıcacık soba, fokurdayan çaydanlık, nefis kestaneler, soba başından ayrılmayan uykucu kedi, karı izleyen küçük kız ve örgüsüyle meşgul ninesi. O yüzden yapımı uzun ve çok aşamalı oldu, umarım sıkılmazsınız.

minyatür örnekleri

  1- Öncelikle duvarları kesmekle başlıyorum. Malzememiz izolasyon için kullanılan strafor. Maket bıçağıyla kesip kenarlarını zımpara ile düzeltiyorum.

minyatür örnekleri

  2- Daha sonra straforu sert bir cisimle (bu herhangi bir şey olabilir, ben polimer kil için kullandığım dişçi setlerinden bir parçayı kullandım) bastırarak tuğla şeklinde bölmelere ayırıp boyut veriyorum ve boyuyorum. Pencereleri karton ve forex karton kullanarak, arasına asetat kağıdı geçirerek yapıp duvara monte ediyorum.

minyatür örnekleri

minyatür örnekleri

minyatür örnekleri

  3- Sıra zeminde, kontrplaktan kestiğim parça üzerine tahta parçalarını parke gibi döşüyorum, üzerini zımparalayıp vernikliyorum.

minyatür örnekleri

  4- Arka duvarı da kontrplaktan kesiyorum, üzerine internetten çıktı aldığım duvar kağıdı desenini yapıştırıyorum. Alt kısmını ise yine ahşapla döşeyip boyuyorum.

minyatür örnekleri

  5- Maket kartonunu kesip üzerini önce elyafla sonra kırmızı kadife ile kaplayarak koltukları yapıyorum. Ön kısımlarına ahşap parçalar yapıştırıyorum, ayakları ise ahşap boncukları ikiye bölerek yapıyorum.

minyatür örnekleri

minyatür örnekleri

minyatür örnekleri

   6- Soba yapımı için beyaz karton kullanıyorum, üzerine kolye aparatlarıyla kabarma desenler oluşturuyorum ve boyuyorum. İç kısmındaki alev için boyadığım kartonu kullanıyorum. (aslında ışık koysam daha iyiydi ama zamanım yetmedi maalesef) Boruları bulduğum plastik parçaları keserek yapıyorum. Zeminini ise desenli makasla keserek yine kartondan yapıp boyuyorum.

minyatür örnekleri

minyatür örnekleri

minyatür örnekleri

  7- Perdeleri kumaştan kesip iğneyle büzgülü şekilde strafor üzerine sabitliyorum, üzerine sprey vernik sıkıyorum, kuruyunca kendinden düzgün bir büzgü oluşuyor.

minyatür örnekleri

  8- Halı yapımı için desenli kurdeleler kullanıyorum, iki tarafındaki ton farkını kullanarak kağıt üzerine yapıştırıyorum, püskülleri ise bir parça maskeleme bandı üzerine ayrı bir yerde yapıştırıp daha sonra halının altına yapıştırıyorum.

minyatür örnekleri

minyatür örnekleri

minyatür örnekleri

  9- İşte parçaların birleşmiş hali

minyatür örnekleri

  10- Gelelim çatının yapımına. Yine strafordan kestiğim parçayı beyaza boyuyorum, kenar kısımlarına rölyef macunu sürerek biraz sarkıklık oluşturuyorum, üzerine hazır aldığım kar malzemesini yapıştırıyorum. (maket malzemesi olarak satılıyor, aldığımda aslında evde de yapılabilir diye düşündüm, beyaz süngerin rondodan geçmiş hali gibi, deneyebilirsiniz.)

minyatür örnekleri

  11- Pencerelerdeki kar içinse farklı bir malzeme kullanıyorum, önce tutkalı sürüp üzerine karbonat döküyorum, kuruyunca çok güzel yumuşak bir havası oluyor.

minyatür örnekleri

minyatür örnekleri

  12- Sehbayı ahşaptan resimdeki gibi yapıp üzerini vernikliyorum.

minyatür örnekleri

minyatür örnekleri

minyatür örnekleri

Üzerindeki örtüyü dantel kurdeledan kesiyorum. (daha sonra kestiğim bu parçayı büyüttüm)

minyatür örnekleri

  13- Çiçeklerin yapımı için şekilli zımbalarla renkli fon kartonundan kesip hafif ıslatıyorum, şekildeki gibi süngerin üstünde doğal olarak şekillendirip kuru bir dal parçasına yapıştırıyorum.

minyatür örnekleri

minyatür örnekleri

minyatür örnekleri

  14- Bebeklerin yapımı için önce telden bir iskelet hazırlıyorum, el, ayak ve başı polimer kilden yapıyorum. Elbiselerin bazı kısımlarını dikerek, bazı kısımlarını ise yapıştırarak yapıyorum. Kediyi de aynı şekilde polimer kilden yapıp pişirmeden önce kuru pasteli toz haline getirip fırça ile boyuyorum.

minyatür örnekleri

minyatür örnekleri

  15- Küçük ayrıntılar : Ninenin gözlüğünü telden yaparak, çerçevelerin belirgin olması için boyutlu boncuk boyası ile kontur geçiyorum.

minyatür örnekleri
Yumakları, boncuğa ipleri sararak yapıyorum.

minyatür örnekleri

Sepeti mumlu iple sık iğne olarak örüyorum.

 Ninenin örgüsü için (bunu yapmak çok zor oldu ama yapıştırınca da pek görünmedi maalesef) toplu iğnelerle küçük bir örgü örüyorum.

minyatür örnekleri

 Ninenin saçlarını elyafı elimde top top yaparak yapıştırıyorum.

Kestaneler ve çaydanlığı da polimer kilden yapıyorum.

Çerçeveleri yine boncukçulardan bulduğum bir aparatla yapıyorum (ördüğümde “aa, çerçeve” demiştim, aslında kolye için kullanılıyor herhalde) İç kısmını krem rengi ile boyuyorum, çıktısını aldığım resmi önce bir kartona yapıştıp sonra da çerçeveye yapıştırıyorum.

minyatür örnekleri

Yastığı kumaştan dikip içini elyafla dolduruyorum.

minyatür örnekleri

   Yapım aşamaları bu kadar, şimdi minyatürümüze biraz daha yakından bakalım.

minyatür örnekleri

minyatür örnekleri

minyatür örnekleri

minyatür örnekleri

minyatür örnekleri

minyatür örnekleri

Yarışma duyurum da burada. Hoşçakalın.

25 YORUMLAR

  1. mükemmel! Doğalgazla yaşayan zamane insanlar bu soba güzelliğini anlar mı acaba? Kestanesi bile var, ve çok emek verilmiş, hele nine çok tatlı! Ben şahsen detaylarda kayboldum. Bi küçülsem de o eve misafir olsam!

  2. Çok teşekkür ederim,evet soba keyfi gibisi yok,iki sene öncesine kadar bizim de sobamız vardı,ve aynen buradaki gibi kedimiz başından ayrılmazdı,zahmetli ama çok keyifli.

  3. Çok teşekkür ederim Özden bey.Özellikle ilk başladığım zamanlarda sizin yapılış aşamaları anlatımlarınızdan çok şey öğrendim,ayrıca teşşekkür edrim.Her çalışmayı yapılış aşamasıyla tek tek fotoğraflamak zor birşey gerçekten.

  4. beni aldı ve çocukluğuma ananemim köyüne, penceresinden uçsuz yeşil ormanına baktığım evine götürdü.. tıpkı orda ki gibi sımsıcak odası, daima sobanın yanına uzanmış kedisi… ellerinize ve emeğinize sağlık çok hoş bi çalışma olmuş, hoş az kalır aslında ifade edecek kelime yok, sevgiler…

  5. Gözlerimi alamadım, her bir köşeye takılıp kaldım. Gerçekten çok güzel ve emek yoğun bir iş ortaya koymuşsunuz. Elinize sağlık…