Polimer kil ile kavanoz kapağı süsleme ve minik tabak yapımı

-

Polimer kil ile kavanoz kapağı süsleme ve minik tabak yapımı!

Polimer kil seven marifetli hanımlar, merhaba! Ananas desenli bardak ve karpuz yüzük tabağı yaptım ve sizinle nasıl yaptığımı paylaşmak istiyorum. Ananas desenini çok sevdiğimi söylemek isterim öncelikle. Çok ‘pozitif bir meyve’ :)

Bu bardağın kapağını polimer kil kullanarak şekillendirdim. Havada kuruyan polimer kile ananas yaprağı şeklini verdim. Bunun için kil şekillendirici malzemeler kullandım, elinizde yoksa bıçak veya keskin uçlu başka materyaller de kullanabilirsiniz. Yaprakları hızlı hızlı yaptım bu yüzden kurumadan birbirine bastırarak yapıştırdım. Kurusaydı kuvvetli bir yapıştırıcı kullanmam gerekirdi. Kavanozun kapağını ve yaprakları yeşile boyadım. Yaprakları kavanozun kapağına silikon ile yapıştırdım.

Kavanoz kapağını akrilik boya ve ponpon fırça yardımı ile boyadım, aşağıdaki videoda nasıl yapılır kısmını daha net görebilirsiniz.

Neden havada kuruyan polimer kil?

Havada kuruyan polimer kilin en güzel özelliği fırına sokmanıza gerek olmaması, adından anlaşıldığı üzere havada kuruyor :) Kil kurumadan önce yapmış olduğunuz şekilleri birbirine yapıştırabiliyorsunuz da, ayrıca bir yapıştırıcıya gerek kalmıyor. Yaklaşık 12 saatte kuruduğu bilgisini de vereyim unutmadan.

Kavanozun üzerine altın sarısıyla ananasın üzerindeki gibi şeritler çizdim. En son da kapağa bıçakla delik açtım ve buraya pipet koydum. Yaptığım limonatayı içine koyup keyifle yudumladım :) Arkadaşlarınız geldiğinde içecekleri hazırlamış olduğunuz böyle tatlı bardaklarda ikram edebilir, tüm iltifatları toplayabilirsiniz ;)

Karpuz yüzük tabağını da polimer kil ile yaptım. Kile minik bir tabak şeklini verdim. İçini beyaza boyadım. İnce yuvarlak bir kırmızı taban yapıp tabağın içine yerleştirdim. Siyah kil ile karpuz çekirdeklerini oluşturup tabağın içine bastırarak yapıştırdım. Tabağın dış yüzeyine karpuzun koyu yeşil şeritlerini çizdim. En son da tabağın içini ve dışını vernikledim. İşte bu kadar!

Bu yüzük tabağını yatağınızın başucuna koyabilirsiniz benim gibi. Mutfak tezgahınızın üzerinde de kullanışlı olacaktır, yemek yaparken yüzüklerinizi çıkarıp içine koyabilirsiniz.

Ananas desenli bardağımın ve karpuz yüzük tabağımın yapılışını izlemek isterseniz bir hazırlamış olduğum videoyu izleyebilirsiniz:

Polimer kilden ananaslı bardak ve karpuz tabak yapımı videosu

Youtube kanalım ve blog adresim profilimde var.

Sevgiler…

4 yorum gelmiş

  1. shane

    gerçekten ben de çok beğendim, hem işleri hem de anlatımı. harika bir paylaşım, keşke böylesi daha çok olsa.

Bir Cevap Yazın

Polimer kilden çay kaşıkları

| | 0 Yorum

Polimer kilden çocuklara özel mama seti

| | 0 Yorum

Polimer kilden çocuklara kaşık çatal seti

| | 0 Yorum

Süslü tığlar

| | 0 Yorum

Fimodan mutfak çerçeveleri

| | 0 Yorum

Fimodan gökkuşağı süslemeli çatallar

| | 0 Yorum

Fimo melek kanatlı fincan

| | 4 Yorum

Fimodan çilekli pasta çatal süsleri

| | 0 Yorum

10marifetli Instagram konukları: tak_tak_ye_polimerkil

| | 0 Yorum

At figürlü kupa (fimo)

| | 0 Yorum

Fimodan lavanta süslemeli porselen kupa

| | 0 Yorum

Fimodan mor filli kolye ve kupa

| | 2 Yorum

Polimer kille mug süsleme

| | 0 Yorum