Nakış malzemeleri nereden alınır?

-

nakis-malzemesi-nereden-alinir

Nakış malzemeleri nereden alınır? Eğer el işlemesi, nakış, kanaviçe, Brezilya nakışı, ince tığ işi gibi ince marifetlere sahipseniz ya da olmak istiyorsanız, o zaman nakış malzemeleri gerekiyor size. Peki bu birbirinden önemli ve olmazsa olmaz nakış malzemelerini nereden bulacaksınız? Sık sık karşılaştığımız bu soruya bazı yanıtlar vermek istedik, umarız işinize yarar.

Nakış malzemeleri nelerdir?

Nakış için belli başlı temel malzemelere ihtiyacınız var. Bunlara sırasıyla yer verelim:

Makas

nakis-makasi-nereden-alinir

İşlemelerde kullanmak için çok zarif makaslar var, bu ince işe yakışır zarafette olanları kullanmak hem zevk hem de ince yapıları dolayısıyla elverişli. İlla ki süslü ve ince bir makasa ihtiyaç duyacaksınız diye bir şey yok ama kaba saba büyük makaslar nakış ipini kesmek için uygun değil. Dolayısıyla nakış makasına ihtiyaç duyacaksınız. Tuhafiyelerde, bijuterilerde, parfümerilerde bulabileceğiniz ucu kıvrık minik makaslar da işinizi görür, çok sevdiğimiz Hobium’un sitesinde arama bölümüne nakış makası yazdığınızda göreceğiniz incecik, şık makaslar da.

Nakış iğnesi

nakis-ignesi-nereden-alinir

Nakış için farklı tekniklere hitap eden farklı iğneler mevcut tabii ki:

  • Etamin iğnesi
  • Brezilya nakışı iğnesi
  • Boncuk iğnesi
  • Kurdele iğnesi
  • Panç iğnesi
  • İğne oyası iğnesi (dikiş iğnesi de kullanılır)
  • Dantel örgü iğnesi
  • Goblen iğnesi

İşlemeniz ne cins ise ona göre istemeniz gerekiyor iğnenizi. Kanaviçe için kullanacağınız iğneyi panç için kullanamazsınız. Dolayısı ile iğnenizi buna göre isteyin. Tuhafiyelerde ve yine tabii Hobium web sitesinde bol miktarda iğne bulabilirsiniz. Önemli olan hangi iğnenin size gerektiğini bilmek.

Kasnak

nakis-kasnagi-nereden-alinir

Nakışın olmazsa olmazlarından biri de kasnak. Nakış kasnağı kullanmak işinizin muntazam olması için çok önemlki. Gergin durmayan bir etamin üzerinde kanaviçe işleyemezsiniz örneğin. Üstelik artık kasnaklar çerçeve olarak da kullanılıyor ve şahane duruyor. En güzel hediyeliklerden biri değil mi sizce de kasnakta zarif bir işleme?

Nakış kasnakları da yine amacınıza ve zevkinize göre çeşit  çeşit:

  • Ahşap kasnaklar
  • Plastik kasnaklar
  • Metal kasnaklar
  • Askılı kasnaklar
  • Vidasız kasnaklar

Bu kasnaklardan bizim en çok tercih ettiğimiz, doğrusu vidalı ahşap kasnaklar. Bildiğimiz kadarıyla marifetliler arasında da en sevilen kasnak bu. Bu kasnakların hemen hepsinin çeşitli boyları var. İşlemenize göre istediğiniz boyu seçin. Yuvarlak ve oval seçenekler de yine zevkinize göre seçim bekliyor. Elişi kasnakları da tuhafiyelerin çoğunda yer alırken, Goblenci gibi nakışa özel satış sitelerinde de kasnak başlığı altında satın alınabilir.

Nakış ipi

nakis-ipligi-nereden-alinir

Nakış ipliği çeşitleri insanın aklını başından alabiliyor; o kadar çok renk ve doku var ki! Hangi nakışa hangi ipin uyacağını bilmek, kalınlığı seçmek, renklere, tonlara karar vermek başlı başına bir iş. Nakış ipi seçeneklerine de genel olarak bakacak olursak:

  • Kanaviçe ipi
  • İpne oyası ipi
  • Brezilya nakışı ipi
  • Punch ipi
  • Simli dantel ipleri
  • Klasik dantel ipleri

Burada biraz da belki markasına, serisine bakarak seçim yapmak mümkün olabiliyor, çünkü seçenekler çok fazla. Tuhafiyeleri dolaşmak, yine Hobium’un nakış ipi kategorisindeki iplere bakmak, deneyimli olanlardan fikir istemek sizi doğru bir yola yönlendirebilir.

Nakış dergileri, kitapları

nakis-dergileri-ve-kitaplari-nereden-alinir

Nakış öğrenmek ve motif çıkarmak için faydalanabileceğiniz nakış dergileri ve kitapları illa ki işinize yarar. İnternet yokken onlar vardı ne de olsa :) Bunlara da tabii ki kitapçılarda bakabilirsiniz, her ne kadar online da bulabilecek olsanız.

Bu malzemeler dışında yardımcı nakış gereçleri de var ama bize sorarsanız şimdilik ihtiyacınız olanlar bunlar.

Nakış işlemeye bir an önce başlamadan önce marifetliler neler işlemiş, hangi nakış örnekleri, modelleri öne çıkmış bir bakmak istersiniz belki. O zaman çayınızı alıp, nakış bölümümüze bir göz atın:

Nakış modelleri, örnekleri, anlatımları, videoları

Bir Cevap Yazın

İşlemeli kadife Kuran-ı Kerîm seti

| | 7 Yorum

Nakış işlemeli bordo eşarp

| | 0 Yorum

Nakış işlemeli eşarp

| | 0 Yorum

Nakış / Pembe ortancalar

| | 2 Yorum

Nakış / Orda bir köy var uzakta

| | 4 Yorum

Sap işi nakışlı pano

| | 0 Yorum

Basit nakış işlemeli örtü yapımı

| | 0 Yorum

Nakış işlemeli kumaş kitap kılıfı

| | 2 Yorum

Nakış işlemeli peçete yapımı

| | 0 Yorum