Salı, Aralık 6, 2016
Polyester tepsi nasıl boyanır?

Polyester tepsi nasıl boyanır?

0

polyester-tepsi-nasil-boyanir
Polyester tepsi boyama en çok merak edilen konulardan biri. Aslında hiç de zor değil, dikkat edilmesi gereken birkaç husus var o kadar.
Polyester ürünler arasında en çok tercih edilen tepsi olduğu için başlık bu şekilde, aynı aşamalar ve püf noktalar çerçeve, biblo gibi diğer polyester objeler için de geçerli tabii ki.

Malzemeler:
Polyester obje
Akrilik boya
Ponpon fırça, ince uçlu fırça
Su bazlı vernik

*** Silikon ve alçı karışımı bir malzeme polyester. Malzemesinden kaynaklı olarak da yüzeyi biraz pürüzlü oluyor. Normalde polyester objeler zımparalanmaz aslında ama pürüzler çok canınızı sıkıyorsa boyama işlemine başlamadan önce eskitme zımpara ile biraz törpüleyebilirsiniz.

Polyester tepsinin detay kısımları hariç geri kalan düz yüzeyi ponpon fırça ile pıtpıt boyuyoruz. Boyama işlemini 4-5 kat, aralarda 1-2 saat kuruma süresi beklenerek, uygulamak gerekiyor. Boyadıkça pürüzlerin de kaybolduğunu göreceksiniz.
Tepsinin kenarında kelebek, kalp gibi olan girdili çıktılı detayları ince uçlu fırça ile boyuyorsunuz.
Boyama bittikten ve tepsi tam olarak kurudukta sonra sıra son aşama olan vernik kısmında. 4-5 kat vernik atmanız tepsinizin daha kalıcı olmasını sağlayacaktır. Bulaşık makinesinde değil elde yıkamanızı öneririz.
Eğer dekupaj ya da stencil gibi tekniklerle süslemeyi düşünüyorsanız vernik atmadan önce bu işlemleri uygulamalı, sonra verniklemelisiniz.

ANLATIMLI VİDEO: POLYESTER BOYAMA NASIL YAPILIR?

polyester-boyama-nasil-yapilir

polyester-cerceve-boyama-nasil-yapilir

polyester-cerceve-nasil-boyanir-2

polyester-tepsi-nasil-boyanir-1

polyester-tepsi-nasil-boyanir-3

polyester-tepsi-nasil-boyanir-5