Saç örgü motifli patik örgüsü

-

sac-orgu-motifli-patik-nasil-yapilir-anlatimli-orguler-1
Havaların soğumasını fırsat bilip hemen bir patik paylaşayım dedim. Bu sene ördüğüm son patik bu görmüş olduğunuz renkli ip ve krem rengi iple kombine ettiğim, ön kısmı saç örgü motifli patik oldu. Patiğe renkli iple başladım ve beş şişle önce 3 sıra düz örüp daha sonra 2 ters 2 düz lastik örerek ilk bölümü tamamladım, daha sonra ön kısmı örmeyi bırakıp iki şişle sadece arka kısma devam ettim.
Topuk kısmına kadar 2 şişle düz ördüm, örgünün düzünde ve tersinde her zaman ilk ve son ilmekleri düz ördüm böylece kenarlarda birbiri ardına sıralanmış noktalar oluşmuş oldu.
Topuk kısmını da yine iki şişle düz örüp burun kısmına kadar devam ettim.
Topuk kısmını örerken kullanılan belli başlı tekniklerden bir tanesi de burada kullanmış olduğum bumerang topuktur. Bumerang topuğa neden bu adın verildiğini aşağıdaki fotoğrafa baktığımızda gayet belirgin şekilde görebiliriz.
Burun kısmına gelince örmeye ara verdiğim kısma yani ön tarafa geri dönüp düz renk iple saç örgü motifiyle örmeye devam ettim. Saç örgü motifinin daha belirgin görünmesi için her iki yanındaki ilmekleri ters ördüm.
Burada kenarlarla ön kısmı birleştirebilmek için daha önce her sırada düz ya da ters örerken hep düz ördüğüm noktaları da baştalarsa baştaki ilmeklerle sondalarsa sondaki ilmeklerle birlikte ördüm. Burun kısmına gelene kadar da bu şekilde devam ettim.
Saç örgü çok severek kullandığım, uygulaması hayli zevkli ve kolay bir motif, daha önce burada saç bandı yapımında nasıl örüldüğünü paylaşmıştım. Kullanım alanları da oldukça çeşitli.
Burun kısmına geldiğimde tekrar ilk ipimle ve beş şişle devam ederek patiği tamamladım.
Hatta artan iplerle bir de minik bir yavru patik ördüm. Eğer siz de böyle şirin bir patik örmek isterseniz buradan anlatımına ulaşabilirsiniz.

Diğer çalışmalarımı merak edenler için blogum 

1 yorum gelmiş

Bir cevap yazın

Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on Google+
Google+
Share on LinkedIn
Linkedin

Karpuz dilimli örgü patik yapımı

| | 0 Yorum

Örgü babet patik yapımı

| | 1 Yorum

Tığ işi sandalet patik yapımı

| | 0 Yorum

Yapımı kolay örgü patik tarifi

| | 0 Yorum

Boncuklu örgü patik yapımı

| | 0 Yorum

Çiçek motifli patik örgüsü

| | 0 Yorum

Anlatımlı patik örgüsü

| | 0 Yorum

Mavi örgü patik (anlatımlı)

| | 3 Yorum

Nakışlı patik nasıl örülür?

| | 0 Yorum

Tığ işi örgü mor babet patik modeli

| | 94 Yorum

Yeşil pembe tığ işi örgü babet patik modellerim

| | 9 Yorum