Cuma, Aralık 2, 2016
Seramik biblo yapimi

Seramik biblo yapimi

18

Seramik biblo çalışmamı paylaşmak istiyorum. Önce tellerle iskeleti hazırlayıp, sonra ipler ve bezler sararak ilk et kalınlığını oluşturdum…

Sonra üzerini seramik hamuruyla düzgünce kapladım…

Bu çok kaliteli bir hamur. Havayla çabucak kuruyor ve gayet pürüzsüz oluyor…

Boyama için, su bazlı boya kullandım. Asında ben her şeyi denedim; suluboya da yakışıyor, guvaj boya da, hatta ahşap boya bile :) Ve biblomu boyadım…

Hiç verniklemesem bile güzel… Parlak verniği sevmiyorum ve biblolarda hep mat vernik kullanıyorum.

Ben bu hanım kızı çok sevdim :)

18 YORUMLAR

  1. geçenki yazıda azıcık görmüştüm bu kızı,çok güzel ellerine sağlık ablam,bir yanlışlık fln olmuştur belki

  2. iyi de ben bunu geçen gördüm figen kabul edilmediğine dair sana bir ileti gelmedi mi ? acaba topluluğa bir katkısı mı yok :)))

  3. Şimdi en azından bir 16 yaşında olmak vardı… :) Sizleri hayranlıkla izliyorum… Ben yaşım gereği böyle şeyleri pek beceremiyorum :(((

  4. evet yanlışlık olmuştur diye düşünüyorum ben de…canlar bu hamuru hepiniz deneyin…nasıl memnun kalacaksınız bilseniz..yine vereyim taridini canlar…hepinizi kocaman öpüyor, teşekkür ediyorum :)1 bardak beyaz tutkal.1 bardak un.Bir kaç damla sıvı yağ.Buğday nişastasıHamuru yoğururken (toplam 1 fincan buğday nişastasını) nişastayı mermerin üstüne serpe serpe hamura katıyoruz…(içine doğrudan nişasta koymuyoruz…sadece yoğururken altına serpiyoruz.)Hamurumuzu kullanırken hamur zaman zaman gevşiyor, o zaman hemen biraz un-çok daha az nişasta katarak tekrar yoğuruyoruz..Hamur gevşedikçe sürekli bunu yapıyoruz..Nişastayı sadece hamur yoğuracağımız mermerin üzerine serpeceğiz…Asla doğrudan hamura katmayacağız…

  5. figen ablacım bu hamurdan yapsak teneke gazos kutunu kaplasak çatlar mı kalemmlik yapmak istiyorumda olur mu dersin üzerinede deniz kabukları

  6. Eline sağlık Figen Abla. Çok güzel olmuş. Ben de senin tarifinle banyo takımı yapmıştım. Ama ben hamurun içine ahşap boyası katarak yapıyorum. Sonra da sadece verniklemek kalıyor. Nişastayı da hamura katmıştım. O da güzel oldu. Sevgili mavisofra. gerçi Figen Abla daha iyi bilir ama ben kutu kaplamayı da denedim. O da verniklemeden saklamama rağmen çatlamadı. Yalnız merdane ile ince açmak gerekiyor.

  7. kızlar bu hamura kefilim…ister kaplama yapın, ister çiçek…bu hamurda sorun yok..rahat rahat çalışın..yalnız içine toz boyadan başka bişey katmamanızı önemle tavsiye ediyorum…yani sıvı bi boya olmamlı..hamuru bozuyor…en fazla kuruduktan sonra boyarsınız..hepinizi kocaman kocaman öpüyorum :)