Cuma, Aralık 2, 2016
Yeni yıl teması ile tabak süsleme

Yeni yıl teması ile tabak süsleme

2

tabak-susleme-el-yapimi-susler-1
Merhaba, öncelikle herkes için sağlıklı, mutlu ve huzurlu bir yıl diliyorum.

tabak-susleme-el-yapimi-susler-2
Bence yeni yılın varlığı geçmişin kazandırdıklarıyla geleceğine yön vermek, hayatını güzelleştirmek içindir. Bu çalışmamda düşünceme eşlik ediyor. Çünkü bu kartpostalı aldığımda yıl 1993 idi ve ben ilkokula gidiyordum. O yıllarda modaydı insanların birbirine yeni yıl kartı göndermesi, fakat ben birisine göndermek için değil kendim için almıştım. Çok sevmiştim üzerinde simleri olan bu kartı, tabii bu günlere gelene kadar simleri belli belirsiz oldu. Ben de bu karttan esinlenerek bu görüntüyü tabağa aktarmaya çalıştım. Ama aktarırken kendimce ve günümüze uyarlayarak yaptım.

tabak-susleme-el-yapimi-susler-3
Öncelikle kartpostaldaki yeni yıl ağacı görüntüsünü tabakta olabilecek şekilde kağıda çizdim. Neşeli yıllar yazısını da tabağa uyarladım.

tabak-susleme-el-yapimi-susler-4
Ardından kağıttaki görüntüyü tabağa aktardım.

tabak-susleme-el-yapimi-susler-5
Daha sonra desenim doğrultusunda renkli iplikleri tutkal yardımıyla yapıştırdım. Balonları yaparken içten dışa doğru yapıştırdım.

tabak-susleme-el-yapimi-susler-6
Bu aşamada kurdeleleri ve mumları renklendirdim.

tabak-susleme-el-yapimi-susler-7
Ayrıca simli ipten zincir çekerek uzun ve kalın yeni bir ip elde ettim. Onu da harfler doğrultusunda kesip yapıştırarak neşeli yıllar yazısını yaptım.

tabak-susleme-el-yapimi-susler-8
Farklı tonlardaki yeşil iplikleri kesip yapıştırarak ağacı oluşturdum.

tabak-susleme-el-yapimi-susler-9
2 tanesi büyük, 2 tanesi küçük olmak üzere 4 tane kar tanesi ördüm. Kar tanesini örülüşünü anlatmıyorum, çünkü günümüzde çok yaygın kullanılan bir ürün.

tabak-susleme-el-yapimi-susler-10
Ördüğüm kar tanelerini ağacın yan taraflarına yapıştırdım. Son işlem olarak da simleri yapıştırdım.

tabak-susleme-el-yapimi-susler-11
İşte benim yeni yıl tabağım.

tabak-susleme-el-yapimi-susler-12
Bu çalışma bana göre geçmişin izlerini taşıyarak günümüze uyarlandığı için yeni yılı ve yılbaşını temsil ediyor. Çünkü her yıl eskiyor, önemli olan anı güzel yaşayabilmek; geçmişi hatırladığında tebessüm edebilmek, mutlu olabilmektir. Hep mutlulukla hatırlayacağımız bir yıl geçirmemiz dileğiyle… Hoşçakalın…

yarışma duyurum

#ödüllü2014yılbaşıyarışması

2 YORUMLAR

  1. aramıza hoş geldiniz. ilk yazınız yarışma yazısı oldu, çok emek harcadığınız için almamazlık edemedik ama normalde fotoğrafların daha net ve kaliteli olmasını bekliyoruz.

  2. Teşekkür ederim, fotoğraflar küçükken netlik sorunu fazla yoktu fakat bilgisayardan bakınca bende farkettim. Bir daha ki sefere daha dikkatli olacağım. Iyi akşamlar