Yılbaşı kapı süsü yapımı

-

keceden-yilbasi-temali-kapi-susu-yapimi-1
Bu yarışma için ben de yılbaşı konseptli bir kapı süsü hazırladım. Yılbaşı denince aklıma ilk gelen Noel Baba, kızak, geyikleri ve hediye çuvalı oldu. Eh bir de çam ağacı, kar taneleri vazgeçilmez tabii. Objelerimdeki renkleri kırmızı, yeşil ve sarı kullandım.
Kapı süsüm için farklı bir çerçeve olsun istedim bunun için de marangozdan 37*37 cm boyutlarında bir altıgen kestirdim.
Altıgen çerçevemi kırmızı puantiyeli kumaş ile kapladım.

Öncelikle bir kağıda altıgen çizip üzerine neler yapabilirim neyi nereye yerleştirsem daha iyi olur deyip gelişi güzel çizdim. Ve objelerimi yapmaya başladım. Noel babanın kızağını fotoğrafta görünen şekilde kalıp çıkarıp diktim.

Sonrasında geyik kalıbı çıkarıp içini elyaf doldurup diktim.

Çam ağıcımız için kalıp kullanmadan kesim yapıp üzerine beyaz ip ile kar taneleri yaptım ve içini elyaf doldurup diktim.

Netten kar tanesi kalıbını çıktısını aldım simli evadan büyük bir kar tanesi yaptım. Minik penguen ve kutup ayısı içinde göz kararı bir kalıp çıkarıp içini elyap doldurdum, gözleri için minik siyah boncuk kullandım. Yılbaşına özgü kırmızı bir şapka hazırlayıp penguenimize yerleştirdim üzerine çiçek şeklindeki delgeçimden arkası karton olan simli sarı çiçekler yaptım ve papyon yapıştırdım. Ayıcık için ise kırmızı ince keçeden kırmızı şal sardım boynuna üşümesin diye :D Yanaklarımıza da pembe farımla allık yaptım.

Vücudunun fotosunu çekmeyi unutmuşum, onu da şöyle anlatayım.

20 cm* 8 cm civarı ince kırmızı keçeyi ikiye katlayıp tek tarafı açık gelecek şekilde diktim. Bacak kısmına gelen kısmı da iki eşit parça olacak şekilde ortadan kestim, içine elyafı doldurdum. Bacak kısmına gelince de diktim, vücuduna sabitledim. Kolları için de göz kararı bir kesim yapıp, içine elyafı doldurdum. Eline geldiğinde somon renkle küçük el biçiminde parçalar koyup diktim, daha sonra ipleri tutmak için ellerini kapatacak. Kollarına ve paçalarına yünden şerit yaptım.

Noel Baba’yı kazağa yerleştirme vakti!

Arkasına bir boşluk bıraktım ki hediye çuvalını koyabilsin. Sırtını dayaması için kalın kırmızı keçe ve çubuk koydum. Çubuk konuşma balonu için :D

Ve HOHOHO!!!

Çam ağacı için yine pullar boncuklar kullandım. Hediye çuvalı ise çuval kumaşında kese koyup içini elyaf doldurdum. Üzerine kar taneli kolye ucu diktim ve yeşil çiçek pul yapıştırdım. Kızağımızın arkasındaki yerini aldı.

2015 Talebası için kalın kırmızı keçe ve simli eva kullandım. Harfleri Word’ten Script MT Bold yazı karakteriyle 2015 yazısının çıktısını alıp evanın üzerine sabitleyip kestim.
Simli fiyonkları ise daha önce burda gördüğüm güzel bir çalışma ile yaptım. Fiyonk makarnaları yapıştırıcıya bulayıp sim dolu bir kaba atıp çıkarıp kurumasını bekledim. Daha sonra da tabelama yapıştırdım. Minik yıldızlarımızı da yapıştırdım. Kırmızı boncukları olan kolye ucunu da talelaya diktim, değişik bir hava kattı :)
Hoşgeldin 2051. 2051 mi?

Şaka Şaka :)

Makarna fiyonklarım da bu şekilde, ben 2 tanesini kullandım.

Kırmızı çan ve çorap gelişigüzel kesilip biçildi, üzeri süslendi. Kırtasiyeden aldığım yılbaşı topları, kozalak ve minik Noel Baba’yı da silikon ile çerçeye sabitledim.
En son olarak da broş detayı ekledim, şıkır şıkır keyifli bi çalışma oldu. Ben yaparken çok eğlendim, umarım size de ilham olur.
2015 yılının herkese güzellikler getirmesini dilerim. Bol şans!
fb ve blogumda yarışma duyurularım.

#ödüllü2014yılbaşıyarışması

Bir Cevap Yazın

Keçe mor çiçekli hoşgeldiniz kapı süsü

| | 0 Yorum

Palyaço kız bebek odası kapı süsü

| | 0 Yorum

Kız ve erkek bebek oda süsleri

| | 0 Yorum

Kuşlu hoşgeldiniz kapı süsü

| | 0 Yorum

Strafor köpükten çiçekli harf kapı süsü

| | 1 Yorum

Çiçekli hoşgeldiniz kapı süsü modeli

| | 0 Yorum

Keçe uğur böceği kapı süsü

| | 0 Yorum

Jüt ipten çiçekli kapı süsü

| | 0 Yorum

| | 0 Yorum

Güvercinli kapı süsü

| | 0 Yorum

Keçeden pembe kalpli mutfak kapı süsü

| | 0 Yorum

Keçe detaylı, tavuskuşu tüylü kapı süsü

| | 0 Yorum