Gıd gıd gıdaaak…Yumurtam sıcaaaak….

-

Hemen her sabah kahvaltı ederim..Kahvaltı alışkanlığım zamana ve mekana göre değişir.Yeri gelir bir simit yerim , yeri gelir kuş sütünün eksik kaldığı krallara layık kahvaltı sofrası hazırlarım..Ama normal bir sabahta, eğer evde isem kahvaltıda yumurta mutlaka bulunur.İster rafadan, ister sucukla beraber tavada severim yumurtayı.Bu girizgahtan sonra gelelim yumurta kabukları ile neler yapabileceğimize..Küçükken rafadan pişmiş yumurtanın kabuğu epey eğlence çıkarırdı.İspirtolu kalemle kaş-göz çizer saksıdaki çomaklara asardım veya rafta bir yerde dururdu..Daha ileri gitmek istersem orlon ipliklerden saç yapıp yapıştırırdım..Bugün ise aklıma başka birşey geldi ve nette aradım..konumuz: Yumurta kabuğundan mozaik yapmak.
malzemeleri vereyim hemen:
-haşlanmış yumurta kabukları-renkli veya renksiz fon kağıdı-gıda boyası(eskiden sğoan kabuğu atardık kaynama suyuna hıdrellezde filan)-yapıştırıcıYapım:
İhtiyaç kadar yumurta haşlayınız,kabukları çıtır çıtır kırınız.elde etmek istediğniz renklere göre ayırıp gıda boyası ile kaynatınız..daha sonra yapmak istediğiniz mozaik şekline göre fon kağıdına veya herhangi bir materyale yapıştırın.

salyangoz
salyangoz
kelebek
kelebek
balık
balık
Paylaşırsanız çok makbule geçer:
Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on Google+Share on LinkedIn
saatoniki

Huzur, mutluluğun ağaçlara söylettiği hoş bir şarkıdır

48 yorum gelmiş

  1. kondor

    en iyisi biz bu yumurtaları pişirirken gıda boyası ile renklendirelim ama hiç kullanmayanlara bi uyarı gıda boyasının zerresi bile ortalığı ,kullandığınız renge boyamaya yeteriyor …

  2. sukut

    ben en iyisi o zaman bu kabukları kaynatmadan boyayım tek tek onuda oglişim yapar sıkılmadan nasılsa…yada önce haşlayım sonra boyayım kurutayım sonra parcalayım bu da olur dimi

  3. pharmacid[pilli_silinen_hesap]

    Ben de yumurta kabuklarını kullanmıştım plastik kutuları süslerken.Ama renkli yapmak daha hoş olurdu hakikaten.Harika bir fikir, yararlanacağımdan emin olabilirsin, sevgili Saatonikiciğim:)

  4. saatoniki

    yoklama aldım şu an ve bazı arkadaşların olmadığını notere tespit ettirdim..tam teşekküllü hastaneden raporları yok ise sınıfta bırakıcam ona göre…

  5. kondor

    ben türkçeye çevireyim efendim…(nebiye izinliymişte).herkez saatonikiye yorum yazacakmış kayıt tutuyormuş efendim..boş geçmek yokmuş …..sefa bu laf en çokta sana gibime geldi artık bilmiyom yoksun yahu..hakkatten nerdesin..

  6. Bengi Abla

    hernekadar yumurta yemeyi çok sevmeselerde , yumurta ile yapılan çalışmaları çocuklar çok seviyor .anneler için güzel bir öneri olmuş , teşekkürler saat12

  7. kondor

    YIMBIRTTA CFART SINIFINA GELMEYENLERE NASI Bİ YAPTIRIM UYGULAYACAKSINIZ HOCAM MERAKIMI CELBETTİ (bu böylemi yazılıyodu )

  8. sesiber

    Burdayım öğretmenim. Sular kesikti ancak geldim. Rapor alırız, doktorlar tanıdık.Bu arada çalışma güzel. Yumurta sevmem ama sevene de karışmam.

  9. saatoniki

    bravo sevgili sesiber..doctorun tanıdık olanı makbuldür zaten..raporu al gel gir sınıfa..sakarya da da sular kesilirse eh derim ,yetmezse pes derim…göl,nehir dağ ,ova…daha ne..

  10. sesiber

    Ya sen öyle san. Altımız sudan muhallebi gibi ama içme suyuna para veriyoruz.Ben bu ara dekorasyon craftına merak saldım. Yumurta craftını ihmalim bundandır. Yoksa senin olduğun her craft dersine zevkle katılırım.

  11. kondor

    ya sen nası yoklama çekiyon o yok bu yok diye bağırıyom bi sınıfı toplayamadın gitti ben seni bayağı etkin vde yetkin sanırdım yumurta kabığı gibi çıktın shane yok (editörüm sen yorum yazmamışsın ben napayım) gülüş ne zamandır yok, sefa yok ortada yok ben mi sayayım bunları cık cıık cık ha işte pembe tilkide dersi kırmış…olmuyo hocam olmuyo

  12. kondor

    yok shane daimi var olduğunu bimezmiyim benim olayım saat12’le arkadaş bir konu yazıyo ..yoklama alıyo nası yani şeklindeydi….saat12 soralım hocam shane editörüm sınıf başkannımı oluyo , okul müdürü ben onuda yoklamaya davet ettim de bilemedim ama sonra…al ya hep senin işlerin bunlar saat12 kafamıda karıştıdın..bak şimdi

  13. shane

    bu arada yine burada muhabbet geliştiği için buraya yazayım, bazı yazıların fotoğraflarında sorun var, öğlene doğru hallettirebileceğim ancak, o nedenle bozuk almamak için onayda bekleyen yazıları da yayına şu an almıyorum. minik bir bilgilendirme yapmış olayım buradan. güzel günler herkese!

  14. biltan

    Saatoniki makinenin detarjan gözüne boyayı koy.Yumuşatıcı gözüne de bol tuz koy.Ben böyle yapmıştım.Ama sonraki yıkamada çamaşırlarının boya olmaması için bi kere en kısa programda boş çalıştır.Warsa bi sorun msj gönder.sabitleyici tuz oluyor.

  15. saatoniki

    efendim şimdi mesele şuaradan kaynaklanıyor..viktoiaboya üzerindeki tarifi aynen yazıyorum..makinede:boya bir kaşık tuz ve sirke ikinci deterjan bölümüne konacak.sabitleştirici(fikse) yumuşatıcı bölümüne konulup 95 derecede çalıştırılacak.sıkmadan asılacak……………sabitleştirici tuz değil mi? değilse fikse diye birşey var o zaman..tarife göre boya-sirke-tuz en sağdaki göze beraber konacak..kafam karıştı..@biltan sen sonuç aldı isen normal göze boyayı, yumuşatıcı göze tuzu doldurup basacam düğmeye..bi de boya çıkmaz umarım 2. yıkamadan sonra..di mi??

  16. biltan

    Benimde kafam karıştıydı onları okuyunca.Ama bilir kişi olan komşuma sorduğumda deterjan gözüne boya yumuşatıcı gözüne de tuz koy demişti .Dediklerini aynen yaptım ewt sıcak da yıkayacaksın ve sıktırma yapmıcan ama sirke çok da elzem diil.Fikse tuz oluyo bu arada .Boya pek çıkmıyor sadece yine solabiliyor.Ama boyadığın şeyi sen yine de ayrı yıka ya da aynı renklilerle yıka.İyi şanslar……

  17. biltan

    Bu arada fasi ye fena takıldım . Neden fasi yani nerden nassı oluyo bi zahmet…Bence olur neden olmasın .Ben şu yabancı kelimelere acık uyuzumda tişört gibi.Hoşuma gitti açıkçası….

  18. saatoniki

    burada fasi ile ilgili bi yorum var ..sitede fasi diye arama yaparsanız diğer yorumlara da ulaşabilirsiniz..bu yorumu yazdıktan sonra gidip boyayacam pantolonu…bakalım noolcak??

  19. saatoniki

    eveeeet pantolon boyandı mı boyandı..kurumada şuan..yalnız makinenin deterjan gözleri ve kapaktaki lastikli kısım boya kalıntısı içinde idi ..çamaşır suyu ile sildik temizledik oraları..makineyi boş olarak çalştırdık biraz suları boşalttık,şimdilik iyi görünüyo..bakalım haftasonu patlar bomba…

  20. biltan

    BENCE MAKİNEYİ BOŞ OLARAK YADA İÇİNE BOYAYLA AYNI RENK BİŞİLER AT VE ÇALIŞTIR KISA Bİ PROGRAMDA HFTA SONUNU BEKLEME ORDA BİYERLERDE KURUMASIN İÇİNDE.MAHVOLUR ÖBÜR ÇAMAŞIRLAR.SEN İYİSİMİ BOŞ ÇALIŞTIR.

  21. saatoniki

    ..çamaşır suyu ile sildik temizledik oraları..makineyi boş olarak çalştırdık biraz suları boşalttık

    bkz üstte demişiz boş çalıştırdık diye..korkuyorum çamaşırlar boyanacak diye bugün çuval alıcam dışarıdan onu yıkıyacam..olmazsa kampanya başlar açık söyliyim..

  22. sesiber

    Senaryo: Saat12 makinada eşinin beyazlarını yıkadı. Aman Allahım o da ne beyazlar alaca bulaca çıktı. Adamcağız haliylee kızdı, hadi babanın evine dedi. 12 de bavulu toplayıp gitti (Allah muhafaza- böyle şaka da 12den başkasına yapılmaz)

  23. saatoniki

    valla o senaryo yarın gerçekleşebilir sesiber:)) bakıcaz artık..yeni alıcaam makine ortalama 900 kaat..sana da bi 50 kaat yazarım artık…:)pınaror beğendiğine sevindim..

  24. saatoniki

    dizime laf ettirmem ben..yalnız mübarek yönetmen tam sadistmiş ha..delirtti beni..neyse..çamaşırı da yıkadık bugün hiçbişey olmadı çamaşırlara..herşey normal…

  25. cocuklacocuk

    geç kalmışım bu muhabbette,Yumurtadan kumaş boyamaya geçmişsiniz bravo arkadaşlar. Ben evde boyama yapmadım ama fabrikada bol miktarda boyadım. olay bitmiş ama yine de bir kaç şey eklemek istedim.1- makinada yapmak bana göre de pek uygun değil, kalır bir yerlerde o boya2- anneden kalma kazan varsa onda yap derim ısıt ocağın üstünde ve daldır pantalonu asarken ve kuruturken kırmamak lazım kumaşı yoksa hayatta düzelmez o kırık.3- sirke ve tuz birlikte fikse etkisi yapar. Beraber kullan.4- eğer kazan yöntemine karar verirsen boyadan biraz bekletip, sonra sıcak suyla yıkayıp sonra fikse etmen gerek.

  26. sesiber

    12cim eğitimli denim boyacısı var burada, sen öyle kulaktan dolma pantolon boyuyorsun. Ne marifetli siteyiz vallahi, herkesde binbir marifet. 10 nedir ki… İyi ki varsınız.

  27. sesiber

    gıd gıd gıdaaak…. gibi bir başlığın altında giysi boyama konusunun geçtiğini anlamak ve uyanmak zor iş zaten…:))

  28. saatoniki

    bomba bugün patladı!!!…çocuklaçocuk kesinkes haklı imiş:((ama işte iş olacağına varacak ya,onlar okumayınca biz pikenin canına okuduk ..allah rahmet eylesin pikeye..buradan boya yapacaklara tavsiye…ne tavsiyesi emir olsun yukarıdaki çocuklaçocuk un boyama kuralları..e acaba temizlenmiş midir artık boyalar??

  29. cocuklacocuk

    çok üzüldüm ve suçlandım şimdi saatoniki’cim.muhtemelen artık temizlenmiştir ama tedbir olarak yine de 1 kez daha boşta çalıştır istersen.çook üzgünüm.

Bir Cevap Yazın