İŞTE HUZURLARINIZDA FİGEN ABLA’M SAYESİNDE YAPTIĞIM MASKIM

-

SEVGİLİ FİGEN ABLA’MDAN TUZ HAMURUNU ÖĞRENİNCE AYNI GÜN BÜYÜK BİR SEVİNÇLE HAZIRLAYIP YAPTIĞIM MASKIMI PAYLAŞIYORUM SİZLERLE ARKADAŞLARIM.İLK HAMURUM VE İLK MASK DENEMEM OLDUĞU İÇİN BUNA BAŞKA NELER YAPILIR BİLMİYORUM, TIKANDIM KALDIM.EN BÜYÜK SORUNUM İSE HENÜZ KURUMAMIŞ OLMASI, BİRGÜN KURURSA ŞAYET, SİZİN DE YARDIMLARINIZLA, SÜSLEMEYİ DÜŞÜNÜYORUM.

23 yorum gelmiş

  1. aytacrafts

    bencede fena diil,ama çatlamalar var gibi geldi bana hamurda,figen ablaya bir sorsakmı ne yapılabilir bunun için,ellerine sağlık acemihobici,

  2. banuca

  3. acemihobici

  4. tuffe

    250 gr plastik tutkal,1.5 su brd un,1 yemek kaşığı sıvı yağ. Derya Baykal’ın bir programından aldığım tarif bu şekildeydi.Seramik hamuru diye başlık attığım bir tarif daha buldum;2 fincan buğday nişastası,1 tatlı kaşığı un,tepeleme bir fincan polimer çiçek veya ağaç tutkalı,1 tatlı kaşığından biraz az gliserin.İsterseniz bunları bir deneyin.Kolay gelsin.

  5. Figen abla

    cici kızlarım, 1 ölçü tuz-1 ölçü su-2 ölçü unneden çatladığını hemen söyleyeyim.hamuru çok kalın yapmıyoruz..veeee kurumaya bıraktığımızda ara sıra çeviriyoruz ki her tarafı kurusun.sevgili acemihobicim benim…surat çok tatlı olmuş :)))yumuşak bi yastık üzerinde ara sıra çevirerek kurutmayı dene…bu çatlama önemli değil..hamurda ölçülerden birini biraz fazla kaçırmışsındır…ben yıllardır yapıyorum,ölçüyü gramı gramına aynı koyuyorum…ben çok beğendim cici kızım…hele bi kurusun,hele bi boyansın bak ne tatlı olacak….o çatlaklar canını sıkıyorsa yine aynı hamurla doldurabilirsin cici kızım…kuruduktan sonra dilersen eğe-zımpara-törpü ile yüzeyden şöyle hafifçe bi geçebilirsin…o güzel ellerine sağlık…bunun adı Vakkas olsun mu?.)))benimkilerin adı Zülfikar ve Abuzer idi :)))))

  6. acemihobici

    canım figen ablam, yorumlarına sağlık. acemilikten ve heyecandan bir ölçüyü kaçırmış olabilirim. evet, kalın olmuş seninkilere göre benim VAKKAS. yapa yapa öğrenicem ben de, sana yetişemem ama belki yaklaşırım. öpüyorum seni.

  7. Uygarlık tarihi dersinde gördüğümüz eski çağlara ait antik insan yüzlerine benzemiş bunu görünce aklıma onlar geldi aman ne sıkıcı bir dersti sonra keyifli oldu ama okul bitti:))Ellerinize sağlık güle güle kullanın:)

  8. ayme

    bence de güzel olmuş ve hemen bende yapıcam:) çok kıskancım valla napiim:D ama ben küçük kapaklı bi kutucuk yapmayı planladım. olur mu bilmem? figenablaya sormak lazım

  9. Figen abla

    sevgili ayme,kartondan veya kağpıttan herhangi bir kutucuğu bu hamurla kaplayabilirsiniz.kuruduktan sonra da boyarsınız…acemihobici’nin maskını eşime gösterdim..-bu çatlaklarla tam tarihi eser güzelliğinde olmuş…dedio da çok beğendi…şimdi buna her renk yakışır…toprak renkleri de…girintileri siyah,gerisi beyaz da boyanabilir.(buna eskitme diyorsunuz galiba)veya simsiyah boyanıp,parmak yaldız da sürülebilir.ne yapsanız hoş durur.

  10. yeniyol

    benim bildiğim bu tip hamurlarda sadece tutkal+tuz+un kullanılıyor. su hamurun küflenmesine ve kurumamasına yol açıyor. tabi siz daha iyi bilirsiniz de okulda böyle öğrenmiştik.

  11. Figen abla

    yeniyol’cum,bendeki tuz hamurunda tutkal yok…(tutkal-nişasta olunca o seramik hamuru oluyo)yok yok can kızım,küflenme yapmıyor…senelerdir deniyorum….

  12. belgin41

    Başarılı bir çalışma olmuş çatlaklıklar boyandıktan sonra farklı tarz verir bence doğal kalsın çatlakları kapatmayın…Sevgiyle kalın….

Bir Cevap Yazın

Çocuklara keçe etkinlik kitabı

| | 0 Yorum

Keçeden oyuncak ev

| | 4 Yorum

Keçe etkinlik kitabı – her yaşa uygun

| | 0 Yorum

Keçe aktivite kitabı eğlenceli sayfa örnekleri

| | 0 Yorum

Keçe aktivite kitabı – isme özel

| | 0 Yorum

Keçeden oyuncak bebek

| | 0 Yorum

Keçe aktivite kitabı

| | 0 Yorum

Keçeden doğum günü pastası

| | 0 Yorum

Keçeden minyatür elektro gitar

| | 0 Yorum

Keçeden parmak kuklası modelleri

| | 0 Yorum

Ayakta duran keçe bebek

| | 3 Yorum

3 boyutlu keçe oyun halısı

| | 2 Yorum

Keçeden Örümcek Adam yapımı

| | 0 Yorum

Keçeden oyuncaklar palyaçolar

| | 0 Yorum

Keçeden bebek yapımı

| | 0 Yorum