Salı, Aralık 6, 2016
Keçeleme ile nefis bir çiçek broş yapımı

8 YORUMLAR

  1. annemlerde eskiden halı alamazlarmış köyde insan gucuyle dövulerek keçe yapılırmış.halı yerine kulanılır. ben kuçukkende vardı ama makinalar yapardı erzurumda halayapan makinalar var diye biliyorum. tabi bu keçelerden değil.oldukça kalın onlar.

  2. xvaveylax diyor ki;annemlerde eskiden halı alamazlarmış köyde insan gucuyle dövulerek keçe yapılırmış.halı yerine kulanılır. ben kuçukkende vardı ama makinalar yapardı erzurumda halayapan makinalar var diye biliyorum. tabi bu keçelerden değil.oldukça kalın onlar.

    nenem geldi aklıma şimdi siz öyle deyince, oda koyun yününü normal ip haline getiriyodu. tahta bir şey vardı adını unuttum . yün eğirmek deniyo.. bende denemiştim hatta.eskiden gerçekten çok emek veriliyormuş bazı şeylere , artık çok kolay yapılıyo herşey.

  3. evet betulum annemler yun tarağı bardı uçları iğneli bişey onla koyun yunlerini iyce tarar sonra eğirip yun çorap yaparlardı çunku kışları erzurum çok soğuk ozamanlardahada şoğuktu herkes mutlaka o çoraplardan giyerdi.