Marul baskısı ile gül yapımı

-

Marul baskısı ile gül yapımı. Patates baskısı meşhurdur, herkes bilir. Marul baskı da tıpkı patates baskısı ile aynı mantıkta ve benzer bir teknikle yapılıyor, tek fark marul baskıda ortaya gül şekli çıkıyor.
Gerekli malzemeler;
marul
büyük boy damga pedi
kağıt
lastik
bıçak

Marul baskısı ile gül yapımı

Roman marulu olarak geçen uzun ince marullar baskı için daha uygun aslında. Siz de fotoğrafta gördüğünüz gibi lastikle ortadan bağlayarak baskı yapacağınız kısmın daha sıkı kalmasını sağlayabilirsiniz.
Elinizdeki marula lastik geçirdiniz, sonra uygun yerinde kesiyorsunuz. Zaten kesince marulun damarlarını göreceksiniz, o damarlar karşınıza gül olarak çıkacak az sonra :)
Daha sonra istediğiniz renkte edindiğiniz damga pedine marulu iyice bastırıp renk almasını sağlıyor, sonrasında da baskı yapacağınız yüzey üzerine iyice bastırıyorsunuz. Marulun o sırada ıslak olmamasına dikkat etmek gerekiyor. Eğer ıslak ya da nemli ise boyayı iyi tutmayacağından iyice kurumasını beklemek lazım. Bu teknikle romantik kartlar hazırlamak çok zevkli olsa gerek : )
Aynı yöntemi brüksel lahanasında da deneyebilirsiniz mesela, tabii o daha minik bir baskı olacaktır ama tatlı duracağına eminim.

Kaynak

Bir cevap yazın

El boyaması ile bez çanta süsleme fikirleri

| | 2 Yorum

Patates baskı ile kumaş çanta boyama

| | 0 Yorum

Video: Kumaş boyama çanta nasıl yapılır?

| | Video: Kumaş boyama çanta nasıl yapılır? için yorumlar kapalı

Kumaş boyama ile amerikan servis yapımı

| | 5 Yorum

Peçete dekupaj ile kumaş boyama

| | 5 Yorum

Kumaş boyama ile keten servis yapımı

| | 2 Yorum

Patates baskısı ve ponpon süslemeli yastık

| | 3 Yorum

Kumaş boyası ile yılbaşı tişörtü yapımı

| | 0 Yorum

Video: Kumaş üzerine baskı nasıl yapılır?

| | 2 Yorum