El boyaması ile bez çanta süsleme fikirleri

-

el-boyamasi-kumas-bez-canta-modelleri

Çanta süsleme fikirleri arayanlar için faydalı olacağını umduğumu bir çalışmamı paylaşmak istiyorum. Bir süredir tasarladığım ve sağda solda bulduğum orjinal desenlere bez çantalara hayat veriyorum. Hem kumaş boyama hem de basit fikirler ve malzemelerle çanta süsleme çalışmaları yapmış oluyorum. Bunları hem sizinle paylaşmak istiyorum hem de denemek isteyenler için ayrıntıları anlatacağım.

Burada gördüğünüz Frida Kahlo kumaş çanta tasarımındaki yüzü stencil şeklinde boyadıktan sonra kafasına değişik materyallerle süsleme yaptım. Kullandığım lif çiçek, organze tül, misinaya dizilmiş minik boncuklar, küpe. Bu tarz minik malzemeleri kullanarak siz de çok hoş çanta süslemeler yapabilirsiniz.

el-boyamasi-kumas-bez-canta-modelleri-2
Çantanızı boyamaya başlamadan önce karakalemle çantanın üzerine yapmak istediğiniz deseni çizmeniz gerekiyor. Eğer çizim konusunda karmaşık bir desen seçmişseniz karbon kağıdı kullanabilirsiniz. Bunu desenin olduğu kağıdın altına koyup, desen kağıdındaki çizgilerin üstünden geçiyorsunuz, desen çantaya geçiyor. Ama benim gibi yeni tasarımlar, desenler denemek istiyorsanız çizim konusunda da kendinizi biraz geliştirmeniz gerekecek çünkü yapmaya başladıktan sonra internette bulduğunuz desenler size çok sıradan gelecek :)

Sıra geldi tekstil boyama kısmına…

Kumaş boyası ile çanta boyama nasıl yapılır?

Kumaş çanta boyama yapmak için ihtiyacınız olan malzemeler: kumaş boyası, çeşitli kalınlıklarda fırçalar (daha çok ince uçlu fırçalar işinize yarayacak), su (suyu bazen boyayı seyreltmek ve fırça ucunu temizlemek amacıyla kullanıyoruz.)

İlk olarak iç kısmı boyamanız gerekiyor. Babataslak olarak siyah kumaş boyasıyla çevredeki çizgileri geçmelisiniz. En son detaylara girmenizi öneriyorum. Çizim sırasındaki yanlışlıkları boyarken kapatmanızı tavsiye ederim, silgiyle silinmesi zor oluyor, silgi tozları kumaşa yapışıyor. Bu da böyle bir pratik bilgi olsun.

Bu arada bez çantaları eğer dikiş biliyorsanız %100 pamuklu keten bir kumaş alarak kendiniz dikebilirsiniz. Dikmeyip satın almak isteyenler için; deneme amaçlı kumaş kalitesi biraz daha düşük yine de işinize yarayacak çantaları İstanbul’da yaşıyorsanız Eminönü’nde dikilmiş halinde bulmanız mevcut, yine bir seçenek olarak temin etmeniz açısından benden de yardım isteyebilirsiniz.

Kumaş boyalarını artık internetten kolayca buklup online sipariş edebilirsiniz. Fırça olarak herhangi bir resim fırçası kullanabilirsiniz. Boyayı kullanırken fırçayı suya batırarak boyayı birazcık inceltmiş olabilirsiniz ya da boyanın yoğunluğuna göre birazcık su damlatıp açabilirsiniz. Boyanın üzerinde zaten bunun oranı yazar.

Kumaş boyama yaptıktan sonra kumaş çantanızı iyice kurumaya bırakın. Burada tüm bu işlemler ile ilgili bir videomuz var, işinize yarayacaktır:

Tüm kuruma işlemi bittikten sonra bahsettiğim minik materyalleri dikerek ya da silikon tabancası yardımı ile yapıştırarak çantanızı daha da süsleyebilirsiniz.

Merak ettikleriniz, görüşleriniz hepsini benimle paylaşabilirsiniz. Çalışmalarımdan bir kısmını aşağıda görebilir ve çanta süsleme fikirleri konusunda ilham alabilirsiniz. Ben de paylaşmaya devam edeceğim, görüşmek üzere. Takipte kalın :)

el-boyamasi-kumas-bez-canta-modelleri-3

el-boyamasi-kumas-bez-canta-modelleri-4

el-boyamasi-kumas-bez-canta-modelleri-5

el-boyamasi-kumas-bez-canta-modelleri-6

el-boyamasi-kumas-bez-canta-modelleri-7

el-boyamasi-kumas-bez-canta-modelleri-8

el-boyamasi-kumas-bez-canta-modelleri-9

el-boyamasi-kumas-bez-canta-modelleri-10

2 yorum gelmiş

Bir Cevap Yazın

Nakış ve kumaş kombinli el çantası

| | 0 Yorum

Wayuu mochila çanta

| | 0 Yorum

Kişiye özel kumaş boyama bez çantalar

| | 0 Yorum

Ananas motifli portföy çanta

| | 0 Yorum

Kanaviçe işi clutch çanta

| | 0 Yorum

Püsküllü portföy çanta

| | 0 Yorum

Ekose kumaş ve deri detaylı clutch

| | 0 Yorum

Kot kumaştan portföy çanta

| | 0 Yorum

Kanvas çanta – inek aplikeli

| | 0 Yorum