Pratik el çantası dikimi

-

canta-dikimi-1
Bazen markete ya da komşuya kadar gidecek oluruz. Yanımızda götürmek istediğimiz sadece üç şey vardır: anahtar, cüzdan, telefon. Bu topu topu üç şey için yanımıza çanta almak istemeyiz, bu saydıklarımın hepsi cebimize de sığmaz, öyleyse ne yapmalı diyorsanız; işte böyle durumlar için biçilmiş kaftan bir pratik el çantasının yapımını anlatacağım bu yazımda sizlere. Anlatım ve resimleri takip ederek aynını siz de yapabilirsiniz.
Bu çantanın içinde kendi anahtarlık halkası, telefonla anahtarların birbirine temas etmemesi ve de telefon ekranının çizilmemesi için bir iç cebi ve kolunuza bileğinize de takabilmeniz için yan sapı mevcut.
Üstelik boyutu da kolayca taşınmasını sağlayacak ebatlarda.

Aşağıdaki resimde kullandığım bütün malzemeyi görmek mümkün. Boyut detayları şu şekilde:
1.Dış kısım:
Arka kısım puantiyeli kumaş 14x20cm
Ön kısım puantiyeli kumaş 10x20cm
Ön kısım yeşil kumaş 6x20cm
Sap kısmı için puantiyeli kumaş 8x42cm

2.İç kısım:
Her iki taraf için krem rengi düz kumaş 14×20 (2 adet)
Her iki taraf için destekleyici ütülenebilir vlieseline 14×20 (2 adet)
Anahtarlık halkası takmak için puantiyeli kumaş 12x6cm
Cep için puantiyeli kumaş (cebin dışı) 9x12cm
Cep için krem rengi kumaş (cebin içi) 9x12cm

3. Diğer gerekenler
Anahtarlık halkası
18cm fermuar

canta-dikimi-2
Dikim aşamaları:
1.İç kumaşa destekleyicinin ütülenmesi
Çantanın formunun ilerleyen zamanlarda bozulmaması için iç kısımda yer alacak krem rengi kumaşların her ikisininde arka kısımlarına destekleyici materyalleri ütüleyerek başlıyoruz. Bu destekleyicilerin bir tarafı ütünün ısısıyla kumaşa yapışır, o yüzden ütülerken bu yapışan kısma ütünün deydirilmemesi gerekir aksi takdirde ütüye yapışır. Bu yapışan kısmın hangi taraf olduğunu ışıkta çok iyi görebilirsiniz.
Destekleyici kullanmadan da çantayı dikebilirsiniz, görüntüsünde pek fazla bir değişiklik olmayacaktır.

2.Sapın ve anahtar halkasının takılacağı kordonun ütülenmesi ve kenarlarından dikilmeleri
Sap için kullanacağımız 8x42cm lik puantiyeli kumaşı uzunlamasına ortadan ikiye katlıyoruz ve ütülüyoruz, daha sonra her bir kenarı ortaya gelecek şekilde tekrardan katlayıp ütülüyoruz. Kordon için kestiğimiz küçük parçayı da aynı şekilde katlayıp ütülüyoruz.

canta-dikimi-3
Her iki parçayı da mümkün olduğunca dipten dikiyoruz.

canta-dikimi-4
3.Cebin dikilmesi

Cebi dikmek için gerekli kumaşları yüzleri birbirine bakacak şekilde üst üste koyup dört bir tarafını mümkün olduğunca dipten dikiyoruz. Dört taraftan alt kısımda kalacak olan kısımda ufak bir açıklık bırakıyoruz. Bu ufak açıklık cep için diktiğimiz parçayı ters yüz etmeye yarayacak.

canta-dikimi-5
Bu açıklıktan dikkatlice diktiğimiz parçayı ters yüz ediyoruz ve ütülüyoruz. Bu ütülenmiş cep kısmını çantanın iç kısmını oluşturacak taraflardan birine ortalayarak iğneyle sabitliyoruz, üst kısmı hariç üç kenarından oldukça dipten dikiyoruz. Açık bıraktığımız ve altta kalan kısım da böylece dikilmiş ve kapanmış oluyor.

canta-dikimi-6
4.Ön kısmın birleştirilmesi

Ön kısımdaki iki parçanın birleştirilmesi için resimde görüldüğü gibi 10x20cm ebadındaki puantiyeli kumaşın üzerine 6x20cm ebadındaki yeşil kumaşı yerleştiriyoruz. Her iki kumaşın da yüz kısımları birbirine bakacak şekilde iğneliyoruz.

canta-dikimi-7
1cm dikiş payı bırakarak dikiyoruz.

canta-dikimi-8
5.Çanta sapı olarak hazırladığımız parçayla anahtarlık halkası kordonunun dikilmesi
Ön kısma paralel olarak çanta sapını yeşil kumaşın alt kısmına dipten dikiyoruz. Anahtarlık halkası kordonunu ise cebi diktiğimiz iç kumaşa paralel olarak yukarıdan 3-4 cm kadar aşağıda kenardan dikiyoruz.

6.Fermuarın dikilmesi
Fermuar ters çevrilir ve dış kısmın ön tarafına resimde görüldüğü gibi yukarıdan iğneyle tutturularak mümkün olduğunca fermuara yakın dikilir.

canta-dikimi-9
Daha sonra iç kısmın ön tarafı resimde görüldüğü gibi iğnelenir ve yine fermuara yakın şekilde dikilir, aynı işlemler dış kumaş ve iç kumaşın arka kısımları için fermuarın diğer tarafına uygulanır.

canta-dikimi-10
7.Yan tarafların dikilmesi

Fermuarlar dikildikten sonra sap ve anahtar halkası kordonu iğnelerle sabitlenir eğer sabitlenmezlerse yan kısımları dikerken sapı ya da kordonu da dikme ihtimaliniz çok yüksektir. Ayrıca yan tarafları dikmeye başlamadan önce fermuarı mutlaka açınız yoksa çantayı çevirmek çok zor hatta imkansız olacaktır.

Yan kısımları dikmek için resimde görüldüğü gibi kenarlardan ve alt kısımlardan iğne ile tutturulur ve 1cm dikiş payı bırakılarak dikilir. İç kumaşın alt kısmında 4-5 cmlik açıklık bırakılır, bu açıklık harici tüm kenarlar dikildiğinde bu açıklıktan çanta ters yüz edilir ve açık kalan kısım ayrıca dikilerek kapatılır ve çanta düzeltilir.

Önemli not: Kenarlar dikilirken fermuarların olduğu bölgede çok dikkatli olunmalı dikiş makinasının iğnesi fermuara denk geldiğinde kırılabilir, iğnenin fermuara temas edip etmeyeceğinden emin olamıyorsanız o kısımları makinayla değil elle dikin, şahsen ben öyle yaptım.

canta-dikimi-11

canta-dikimi-12

canta-dikimi-13
İşte size günlük hayatta vaygeçemeyeceğiniz pratik bir el çantası tarifi. İlerleyen zamanlardaki diğer tariflerim için bloguma beklerim :)

canta-dikimi-14

canta-dikimi-15

2 yorum gelmiş

  1. ilimilmek

    Çok teşekkür ederim, umarım denemek isteyenlere faydası olur. Bu yaz bu çantadan 5 tane diktim yakınlarım için, bu da 6. oldu, adı gibi hem dikerken hem de kullanırken oldukça pratik :)

Bir Cevap Yazın

Kedi işlemeli clutch çanta

| | 0 Yorum

Fil desenli el boyaması el çantası

| | 0 Yorum

Çuval kumaştan çiçekli el çantası

| | 0 Yorum

Kumaş boyama keten el çantası

| | 0 Yorum

Nakış ve kumaş kombinli el çantası

| | 0 Yorum

Wayuu mochila çanta

| | 0 Yorum

Kişiye özel kumaş boyama bez çantalar

| | 0 Yorum

Ananas motifli portföy çanta

| | 0 Yorum

Kanaviçe işi clutch çanta

| | 0 Yorum

Püsküllü portföy çanta

| | 0 Yorum

Ekose kumaş ve deri detaylı clutch

| | 0 Yorum

Kot kumaştan portföy çanta

| | 0 Yorum

Kanvas çanta – inek aplikeli

| | 0 Yorum

Fermuarlı kanvas çanta

| | 1 Yorum