Plastilin ve fimo hamurundan figürler

-

fimo hamurundan figürler
Popüler dünyanın popüler karakterlerinin modellenmesi. Bazılarını polimer kil bazılarını da plastilin mazleme kullanarak yaptım. Bu tiplemeleri yapmaya başladığım anda doğal olarak ben de faydacı bir bakış açısıyla para kazanabilir miyim diye düşündüm. Tabii asıl meseleyi daha fark etmemiştim. Vicdanınıza biraz kulak verdiğinizde kendisine bu karakterleri ilk ortaya çıkaran insanların başarısından medetlenmek olduğunu görürsünüz. Duyulması gereken de artık görünür olmaya başlamıştır sizin için. O zaman birkaç karikatür (zaten memlekette kaç tane var ki! Olanlar da zati bir birini doğurmuş, Gırgır dergisi çatısı altından çıkan insanlar) dergisi ile ileşime geçmeye çalıştım. Pek fazla ciddiye alınmadığımı görünce ben de fazla ısrar etmek istemedim. Normaldi bu durum, düşünsenize bir tasarım yapmışsınız birileri gelmiş üzerinden para kazanmak istiyor, ha parayı sizinle bölüşmek istiyor ama kimdir necidir nedir bilinmez, hırlı mıdır hırsız mıdır… Genelde o insanların da kendi içlerinde yaratıcı tanıdıkları ile bu işleri çözümlüyorlardı. Aslında mantıklı da gelmişti. Birçoğumuz yaşadığımız memlekette her şeyimizin çalındığını görerek büyüdük. Hakkımızı aradığımız anda da suçlu bizler olduk. Çalanlara mı ne oldu? Onlar hala çalmaya devam ederler.
fimo hamurundan figürler

Seyirlik olarak sizlere bu karakterleri, yaratan emekçi insanları anılması için sergiledim. Umarım bir gün her şeyin heykeli dikilirken sanat adına bu tiplemelerin ve ilk ortaya çıkaran insanların değerleri bilinir de koca koca heykelleri yapılır olur memleketimizde.

fimo hamurundan figürler

fimo hamurundan figürler

Bir Cevap Yazın

Video: Polimer kil çiçek nasıl yapılır?

| | 5 Yorum

Kristalli fimo anahtarlık

| | 0 Yorum

Fimodan göz yapımı

| | 1 Yorum

Kış güzeli Ivy

| | 21 Yorum

Kırmızı paltolu kız kolyesi

| | 3 Yorum

Kar canavarı Yeti ve Eskimo kız

| | 2 Yorum

Ren geyiği – cüce polimer kilden kolye

| | 2 Yorum

Kış odası – fimodan minyatür örnekleri

| | 25 Yorum

Kardan adamdan anahtarlık

| | 2 Yorum