tel kırma örtü

-

Bu annemin çeyizinden tel kırma bir eşarp. Bir süre önce el koydum bende kalsın diye. O zamanlar mevlüt örtüsü, eşarp gibi düşünülmüş ama şık bir şal olur bundan. Ama üzerinde sarı sandık lekeleri var. Zarar vermeden nasıl çıkarırım bilen var mı?

23 yorum gelmiş

  1. selmatozan

    adadenizi leke için maalesef bir fikrim yok.. örtüye bayıldım tel kırma ilgimi çeken bir elişi ama bizim buralarda hiç bilinmez keşke imkanım olsa da öğrenebilsem.. anneciğinin de eline sağlık..

  2. saniyeshandcraft

    tel kırma malzemerini alıp bi türlü öğrenmeye fırsatım olmadı anneciğinni emeklerine sağlık leke için duyduğum bişeyi paylaşmak isterim o da beyaz şarabı sulandırıp bu tip işler lekelendiği zaman kullanıyormuş bi dene bakalım çıkacak mı?

  3. Noblesse

    şahane bir örtü, bayıldım.Hem leke hem de ne yapacağına karar vermeden önce iyice düşünmek lazım, antika bu.

  4. birdost71

    harika bir şey bu . eskilerden lekeler çıkmıyor.isterseniz uğraşmayın zarar verilebiliyor.kumaşlar inceliyor zamanla

  5. gelincigin dunyasi

    çok güzel bir iş olmuş manevi değeri ise paha biçilemez keşke lekelerde olmasaydı ama umarım zarar vermeden çıkarmanın bir yolunu bulursun anneciğinin ellerine sağlık

  6. fiamma1

    sevgili adadenizi,bir gece beyaz şarabın içinde bekletecekmişsin ama sulandırmadan benim duyduğum, cok kaliteli bir sarap olması gerekmiyor,hem tellerdeki kararmalar hem de lekeler cıkıyormuş citileme yapmayacaksın sadece saraba yatıracak sonrada bol su ile durulayacakmışsın. tv de tel sarma yapan insanlar soyledi . ben denerim sizi bilmem ama denemeye değer:) Bahçeyi kıskana kıskana bi hal olduk her cicege bir nazar buncugu takın vallahi, benim lalelerden halen tık yok:) Yaz lalesi mi acaba????

  7. adadenizi

    fiamma beyaz şarabı ucundan azıcık denemeyi planlıyorum. almadım henüz. Bahçemi kıskanma gel oturalım, çay içelim. Yolun düşmüyor mu buralara. Şimdi güllerde açtı. bloğuma
    ekledim yine foto. İyice çoştu. Çocuk nöbet i tutuyorum ara ara. Evin yukarısında ilkokul var. Fena dadanıyorlar.

  8. kondor

    Adadenizi bence hiç riziko almadan düzgün bildiğin bir kuru temizlemeci ile görüş lekenin çıkma garantisinden çok ürünün zarar almama garantisi üzerinde dur. Buharla temizleme teknolojisi hasarsız bunu çözebilir , onların elinde olan çoğu leke çıkartıcı piyasa satılmıyor. Sandık lekesi çıkmaz diye biliyorum bu konuda mutlaka tecrübe edinmişlerdir, malum türk kadının çeyizi hep sandıktadır.

  9. adadenizi

    evet ben de sandık lekesi çıkmaz diye duymuştum. Annem zaten hiç elleedi o yüzden. Ben el koyunca ne olabilir acaba diye düşündüm. Braz daha araştırmalı o zaman.Ama kondar o kadar çok şey yapılıyor ki çeyize sandığa koymamak mümkün değil. Benimkiler de hep sandıktalar. Yani koltukların üstüne bile oda takımı diye dantel ördük. Hiç pratik değil. Eskisi gibi devasa vitrinlerde yok artık. Benim vitrin takımları 24 parçalık. koyacak yerim yok.

  10. ebruzen

    mrbb acaba o lekeler sandık lekesımı yoksa telın paslanmasından olusan lekelermı..ortuyu muhafaza ederken tellerın hıc bırı bırbırıne degmeyecek sekılde yazma turu bıseye sarılıp saklanması gerekıyo teller bırbırıne degerse zamanla paslanıyor..

  11. adadenizi

    ebruzen yeni gördün yorumunu. Sandık lekesi de var tellerin lekesi de açıcası. Dediğin gibi saklanmadı örtü. Ben bilmiyordum sanırım annem de…Nasıl temizleneceği konusunda fikrin var mı acaba?

Yorum Ekle

Son derece ilgili yazılar

Basit nakışlı kese dikimi

| | 0 Yorum

Gelincik nakışlı siyah yastık

| | 0 Yorum

Tel kırma ile örtü süsleme

| | 0 Yorum

Dantel fiskos takımı

| | 0 Yorum

Dantel salon takımları

| | 0 Yorum

Türk işi tekniği ile nakış

| | 2 Yorum

Dantel sehpa örtüsü yapımı

| | Comments Off

Pul işlemeli runner

| | 0 Yorum

Kanaviçe runner ve şablonu

| | 1 Yorum

Panama keteni işleme

| | 0 Yorum

Nakışlı örtü modelleri

| | 0 Yorum