Ataş ve düğmelerden kolay kitap ayracı yapımı

-

Ataş ve düğmelerden kolay kitap ayracı yapımı. Hayatta kitap ayraçları seven, her kitapta başka başka ayraçlar kullanmayı tercih eden ya da çok not tutan ve not aldığınız sayfaları işaretlemeyi seven insanlardansanız gerçekten de aşırı kolay ve bence aşırı tatlı bir kitap ayracı fikri bu.

İhtiyacımız olan malzemeler
Ataş
Düğme / kurdele de olabilir
Silikon tabancası
Keçe
Karga burnu

İstediğiniz büyüklükte ve beğendiğiniz desende bir düğmenin arka kısmındaki halkayı karga burnu ile kolaylıkla çıkarabiliyorsunuz.
Düğmenin arkasını çıkardıktan ve düz bir tabaka haline getirdikten sonra halkayı çıkardığınız yere sıcak silikon ile ataşı yapıştırıyorsunuz. Aslında temelde bu kadar : ) Ama elbette gözünüze hoş görünsün, silikon izleri olmasın diye minik bir keçe parçası ile kapatarak daha estetik bir görünüme kavuşturabilirsiniz de.

Karga burun ile düğme arkadasındaki halkayı çıkardıktan sonra sıcak silikon ile ataşı yapıştırıyoruz.

Keçe kumaş ile kamuflaj yapmak zevkinize kalmış.

Düğme yerine ataş üzerine kurdele şeritlerden yapacağınız minik bir fiyonk yapıştırarak da yine aynı tatlılıkta bir kitap ayracı elde edebilirsiniz. Ya da desenli yapışkanlı bantlardan ataş üzerine yapıştırarak da basit bir kitap ayracı yapmak son derece mümkün. Yeter ki siz kitap sayfalarını kıvırmak istemiyorum ne yapabilirim acaba diye bir düşünün. Sonrasında en kolay ve yaratıcı fikirler belirmeye başlayacak aklınızda ve hemen bir çözüm yaratıvereceksiniz : )

Aslında ataş ve düğmelerden kolay kitap ayracı yapımı çalışması çocuklarla beraber de yapılabilecek bir faaliyet. Sıcak silikon kullanırken başlarında durmanız ve belki karga burun ile düğmenin yuvarlağını çıkarmalarına yardımcı olmanız dışında gayet kendi kendilerine yapabilecekleri anlamlı bir el işi çalışması. Hem kitap okuma alışkanlığı aşılamak adına hem de el becerilerini geliştirmeleri adına kolay bir öneri. Bir çocuk faaliyeti olarak yapacaksanız elbette aşağıdaki gibi ortası incili broş vari düğmeler yerine daha sevimli desenleri olan rengarenk düğmeler tercih ettiğinizde onlar için de daha keyifli olacaktır :)

Bu çalışma şu kaynaktan alıntılanmıştır.
Kitap ayracı modelleri sayfasına da bakmayı unutmayın, daha nice el yapımı ayraç örnekleri ve yapım detayları bulabilirsiniz.

Bir cevap yazın

Elektrik kablosundan bulut askı yapımı

| | 0 Yorum

Yüzük kutusu yapımı

| | 0 Yorum

Plastik dolap yenileme – kendin yap

| | 24 Yorum

Telefonumuz için hoparlör yapalım – diy

| | 0 Yorum

Çocuklar için mini mutfak

| | 15 Yorum

Kendin yap – ahşap tel dolap

| | 0 Yorum

Kumaş kaplama harf yapımı

| | 0 Yorum

İpten sepet yapımı

| | 0 Yorum