Teneke kovadan fener yapımı

-

Teneke kovadan fener yapımı. Madem yaz geliyor o zaman rotamızı bahçe ve balkon süsleme fikirlerine doğru döndürelim madem. Teneke kutulardan ya da teneke bir kovadan fener yapımı kolay ve oldukça tatlı bir aydınlatma önerisi, ne dersiniz?
Az malzemeli ve kısa bir sürede rahatlıkla yapabilirsiniz siz de bu fenerlerden.

Gerekli malzemeler;
Teneke kova ya da teneke kutu
çekiç ve çivi
marker kalem
buz
havlu
mum

Teneke kovadan fener yapımı

Buz ve havlu kısmı dikkat çekici evet. Fakat çalışmayı yapan kişi tenekenin buz gibi olması delmeyi kolaylaştırıyor gibi bir tüyo paylaşmış. Güvendim doğrusu :)

Kovanın içini buzlar ve soğuk su ile doldurarak biraz donması sağlanıyor. Yukarıda da belirttiğim gibi bu soğukluk tenekenin çok daha kolay delinmesini sağlıyormuş

Yerince soğuduğunu düşündüğünüzde havlu ile ıslaklıkları silerek daha sonra silineceğinden emin olduğunuz bir marker kalem ile istediğiniz yere deleceğiniz deliklerin yerlerini belirleyin minik yuvarlaklar çizerek.
Daha sonra çivi ve çekiç yardımı ile bu yuvarlakları delin
İçine mum koyduğunuzda işte teneke kovadan fener yapımı bitti ve çok tatlı bir aydınlatma sahibi oldunuz bile.

Bu çalışmada tercih edilmemiş ama teneke kovayı boyamak da düşünülebilir. Dekorasyonuza uygun renklerle süsleyebilir çok daha cıvıl cıvıl bir fener oluşturabilirsiniz.
Zaten eğer konserve kutusu gibi bir teneke kutu ile çalışacaksanız o zaman boyamak en iyi fikir. Pastel tonlarda birkaç tane teneke feneri hayal etmek bile insanın içini ısıtıyor. Bu şekilde yaparsanız aynı zamanda bir geri dönüşüm çalışmasına da imza atmış olacaksınız :)

Kovanın asma aparatı sayesinde bir yerlerden sarkıtarak da kullanabilirsiniz. Teneke kutudan yapacaksanız fenerinizi o zaman da teneke kutusunun üstüne 2 delik açarak tel geçirip kolaylıkla kendi asma aparatınızı kendiniz yapabilisiniz. O teli boyamak ya da kurdele ile sarıp renklendirmek de yine paşa gönlünüze kalmış : )
Mum yerine led bir aydınlatma da kullanılabilir. Özellikle asarak kullanacaksanız içinde led mi mum mu olduğunu ayırt etmek kolay olmayacaktır.
Kolay gelsin deneyecek herkese…

Bu çalışma şu kaynaktan alıntılanmıştır.

Bir cevap yazın

Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on Google+
Google+
Share on LinkedIn
Linkedin

Elektrik kablosundan bulut askı yapımı

| | 0 Yorum

Yüzük kutusu yapımı

| | 0 Yorum

Plastik dolap yenileme – kendin yap

| | 24 Yorum

Telefonumuz için hoparlör yapalım – diy

| | 0 Yorum

Çocuklar için mini mutfak

| | 15 Yorum

Kendin yap – ahşap tel dolap

| | 0 Yorum

Kumaş kaplama harf yapımı

| | 0 Yorum

İpten sepet yapımı

| | 0 Yorum