Kumaştan tavşan parmak kuklası yapımı

-

Kumaştan tavşan parmak kuklası yapımı, hem de uzak doğu yerel kıyafetli bir tavşan : )
Parmak kuklaları genelde keçeden yapılıyor, bu tavşan kuklamız pamuklu kumaştan. Bir diğer değişik yönü ise parmağa geçmek yerine, parmak onun içinden geçiyor. Neyse ki fotoğraflar var da ne demek istediğim daha net anlaşılıyor :)
Gelelim yapım detaylarına…

Gerekli malzemeler neler?

Yumuşak pamuklu kumaş
yün keçe yada elyaf
jüt ip ya da renkli başka ipler

Kumaştan tavşan parmak kuklası yapımı

Kumaşımızı dikdörtgen bir şekilde kesiyoruz.
Parmak tavşanının boyu kumaşın uzunluğuna göre değişecektir. O yüzden diktörtgen parça keserken bunu hesabetmeye çalışın.

Sonra diktörtgen kumaş parçasını uzunlamasına ikite katlıyoruz. Tavşanın kulaklarını yapacağınız şimdi de.

Fotoğrafta görüldüğü gibi ikiye katlamış olduğumuz dikdörtgen kumaşın uzun kenarlarından birini üçgen şeklinde katlıyoruz ve iple bağlıyoruz.

Yün keçeyi yuvarlayarak minik bir topcuk oluşturuyoruz. Elyaf da konulabilir aslında. Kafasını yapacağımız için biraz tok durması gerekiyor, bu bakımdan yün keçe daha iyi sonuç verecektir.
Sonra iple bağlayarak oluşturmuş olduğumuz kulakların altına hazırladığımız kafayı koyuyoruz ve kumaşı sararak yine topun altından bir düğüm atıyoruz iple.

Sonuç aşağıdaki gibi oluyor yani.

Tavşanın arkasını çeviriyoruz ve ayakları yapmak için kumaşı rulo şeklinde yukarıya doğru yuvarlıyoruz.

Boyundan çapraz şekilde iple bağlıyoruz ve ortaya bu uzak doğu usulu el kuklası tavşancıklar çıkıyor.

Kumaştan tavşan parmak kuklası yapımı nasıl oluyormuş öğrenmiş oldunuz. Aşırı tatlı değil mi sizce de?
Tilda bebeklerde de olduğu gibi aslında çocukların hayal güçlerini geliştirmeleri adına yüz çizilmemiş, yüz ifadesi yapılmamış. Siz elbette tekstil kalemleri ile yüz çizebilir, neşenize göre ifadelerle tavşan kuklalar hazırlayabilirsiniz. Farklı renkten kumaşlarla tavşan ailesi bile yapabilirsiniz. Gördüğünüz gibi gerçekten kolay bir kendin yap önerisi. Çocuklarla beraber etkinlik arayan sınıf öğretmenleri ya da anne babalar için de ilham verici bir çalışma olduğunu düşünüyorum. Fazla malzeme gerektirmeyen, tehlikeli aparatları olmayan sevimli parmak kuklalarından siz de deneyin, ne duruyorsunuz? :)

Bu çalışma şu kaynaktan alıntılanmıştır.
Herkese kolay gelsin, marifetli günler…

Bir Cevap Yazın

Elektrik kablosundan bulut askı yapımı

| | 0 Yorum

Yüzük kutusu yapımı

| | 0 Yorum

Plastik dolap yenileme – kendin yap

| | 24 Yorum

Telefonumuz için hoparlör yapalım – diy

| | 0 Yorum

Çocuklar için mini mutfak

| | 15 Yorum

Kendin yap – ahşap tel dolap

| | 0 Yorum

Kumaş kaplama harf yapımı

| | 0 Yorum

İpten sepet yapımı

| | 0 Yorum