Deri kumaştan vav aplikesi yapımı

-

deri-kumastan-vav-aplikesi-nasil-kesilir
Hat sanatında ve Tasavvuf’ta önemli bir obje olan vav harfini günümüzde birçok yerde estetik değer artırmak amacıyla kullanıyoruz. Peki ne şekillerde kullanılır vav? Nakış şeklinde uygulanabileceği gibi kumaşlarla kesip aplike de yapabiliriz. Ya da benim gibi deri kullanarak da yapabilirsiniz.
Deri üretimi yapan bir mağazadan hatalı bir parça deri almıştım, onunla çalıştım. Daha sonra aşağıdaki görselin çıktısını aldım.

vav-kaliplari
Bursa Ulu Cami’de bulunan vav en önemli eserlerden. Hat sanatçılarının imzası niteliğinde olan vav harfi yazılması en zor harf. Bu yüzden hattatlar cami duvar süslemelerinde en son vav harfini yazıp bir nevi imzalarını atmış oluyorlar ki maharetleri daha da perçinlenmiş olsun.
Manası derin olan vav harfini çalışmaktan da ayrıca bir zevk aldım doğrusu :)
Çıktısını alıp dış hattından kestiğim vav harfini tersten deriye yapıştırdım ve tükenmez kalem ile dış çerçevesini çizdim. Vav’ın baş tarafındaki birkaç süsü iptal edip sadece kuyruğundaki lale figürünün dış hattını kullandım.
Deriyi kestikten sonra çift taraflı tela ile istediğiniz yere uygulayabilirsiniz, ben de sizlere bir örnek bırakıyorum :)

deri-kumastan-vav-aplikesi-nasil-kesilir-2
Çift taraflı tela kullanması çok kolay bir dikiş yardımcısıdır. Şerit halinde bulunanları olduğu gibi nadir olarak metrelik de satılmaktadır. Bu çalışmada metrelik tela üstüne koyup kesme açısından daha kullanışlı olacaktır ama bulması biraz zor olabilir. O yüzden şerit telayı (paça telası olarak da geçer ) parça parça keserek de yapıştırabilirsiniz .

Bir Cevap Yazın

Rosamary

Bir garip Muallime adayı.
Acemi terzi.
Profesyonel cadı.

Lavanta dolgulu elbise askılığı yapımı

| | 0 Yorum

Kurdeleden peçete halkası yapımı

| | 0 Yorum

Pantolon kalıbı nasıl çıkarılır?

| | 0 Yorum

Burda Dergisi’nden nasıl kalıp çıkarılır?

| | 4 Yorum

Püskülden yılbaşı sofrası isimliği yapımı

| | 0 Yorum

Kalpli kumaş duvar süsü yapımı

| | 0 Yorum

Dikiş makinesine ip nasıl takılır?

| | 5 Yorum