Burda Dergisi’nden nasıl kalıp çıkarılır?

-

burda-dergisinden-nasil-kalip-cikarilir-1
Birçok acemi dikişseverin işine yarayabilecek bir yazı hazırlamak istedim. Dikiş için birçoğumuzun kullandığı Burda Dergilerinden kalıp nasıl çıkartılır bir de ben anlatayım. Öncelikle kalıp çıkarmak için dergiye, kalıp paftasına, kalın çöp poşetine (ki ben uzun zaman mulaj kağıdı kullanmıştım ama çöp poşeti daha pratik), asetat kalemine ve mini ağırlıklara ihtiyacımız var. Bunlar için de cam bardan altlıkları kullanıyorum.

Çıkaracağımız model kalıbının hangi paftada hangi renkli patronda gösterildiği ve çıkaracağımız bedenin işaretlendiği çizgi şekli kırmızı daire içine aldığım yerde belirtiliyor.

Ben Burda Çocuk sayısındaki tayt modelini seçtim kolay olsun diye.

Modelde belirttiği üzere A paftasını açıyoruz ve pafta kenarında yine modelde belirtilen siyah renkli 1 numarayı buluyoruz. Kırmızı ok ile belirttiğim gibi elimizle düz bir çizgi çektiğimizde aradığımız kalıp parçasına ulaşıyoruz. İşte aslında karmakarışık görünen paftada kalıbı bulmanın yolu budur :)

Kalıbın üzerine çöp poşetini yerleştiriyoruz, kaymaması için ağırlık koyuyoruz. İsterseniz iğneleyebilirsiniz.

Kalıbı tüm çizgileri ile beraber aktarıyoruz. Özellikle düz iplik çizgisine dikkate diyoruz. (Ki bunun ne işe yaradığını başka bir yazıda anlatacağım :)

Tüm kalıp parçalarını bu şekilde çizip ihtiyacımız olan kalıbı elde ediyoruz. Umarım faydalı olmuştur.

Neler yapıyorum merak edenler bloguma buyursunlar :)

4 yorum gelmiş

  1. elma.sekeri

    Çok teşekkürler, faydalı bir yazı olmuş.
    Şu düz iplik ne işe yarar, ben de hep merak etmiş ama bir türlü öğrenememiştim. :) Merakla bekliyorum diğer yazınızı. Sevgiler… :)

Bir cevap yazın

Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on LinkedIn
Linkedin

Kumaş bebek patiği dikimi

| | 2 Yorum

Lavanta dolgulu elbise askılığı yapımı

| | 0 Yorum

Kurdeleden peçete halkası yapımı

| | 0 Yorum

Pantolon kalıbı nasıl çıkarılır?

| | 0 Yorum

Püskülden yılbaşı sofrası isimliği yapımı

| | 0 Yorum

Kalpli kumaş duvar süsü yapımı

| | 0 Yorum

Dikiş makinesine ip nasıl takılır?

| | 5 Yorum