Pantolon kalıbı nasıl çıkarılır?

-

pantolon-kalibi-nasil-cikarilir-1
Herkese tekrar merhabalar. Bilenler bilmeyenlere öğretsin, belki birkaç kişiye faydam olur diye yeni bir yazıyla çıkardığımız kalıbı kumaşa nasıl yerleştireceğimizi ve kumaşı nasıl keseceğimizi anlatmaya çalışacağım. Kalıbımız, kumaşımız, makas ve iğnemiz hazır.

pantolon-kalibi-nasil-cikarilir-2
Aslında Burda dergisinde kalıp yerleşimi genelde şemayla gösterilir ama farklı kumaş enlerinde ya da elimizdeki parçaları değerlendirirken orada anlattığı şekilde yerleştiremiyorsak nasıl yapabilirizi anlatmak istedim.

pantolon-kalibi-nasil-cikarilir-3
Kalıptaki en önemli çizgi düz iplik çizgisidir. Bu çizgi kumaş kenarına tam paralel olacak şekilde kumaş dokumasının boyuna yerleştirilir.

pantolon-kalibi-nasil-cikarilir-4
Çizgili yada desenli kumaşta desenleri denk getirmenin püf noktası alt parçaları dikerken paça kısmının, üst parçaları dikerken kol oyuğunun başladığı yerin aynı çizgi/desene denk getirilmesidir.

pantolon-kalibi-nasil-cikarilir-5
Benim kumaşım farklı bir ende olduğu için ziyan olmasın diye ortadan katlamadım. Dikiş payı verdiğimde yetecek kadar katladım, artanını da başka şekilde değerlendirdim. Dikiş payı genelde 1,5 cm’dir. Paça için sadece tek kat kıvıracaksanız 2 cm, iki kat kıvıracaksanız (özellikle esnemeyen ve atan kumaşlarda) 4 cm’dir.

pantolon-kalibi-nasil-cikarilir-6
Kalıptaki diğer işaretleri de kumaşa aktarmak, dikerken size çok büyük kolaylık sağlayacaktır. Mesela bu tayt kalıbında işaretlediğim yerler diz kısmı ve dikerken ön ve arka parçada bu işaretlerin üst üste gelmesini sağlarsam pantolonum kusursuz görünecek.

pantolon-kalibi-nasil-cikarilir-7
İşte dikilmeye hazır, işaretleri aktarılmış kalıbımız.

pantolon-kalibi-nasil-cikarilir-8
Mulaj kağıdı yerine çöp poşeti kullanmanın en avantajlı yönü :) Kalıbınızı kullandığınız kumaştan bir paçaya sararak kaldırırsanız, bir dahaki sefere bulmanız kolaylaşacaktır.

Bir cevap yazın

Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on Google+
Google+
Share on LinkedIn
Linkedin

Kumaş bebek patiği dikimi

| | 2 Yorum

Lavanta dolgulu elbise askılığı yapımı

| | 0 Yorum

Kurdeleden peçete halkası yapımı

| | 0 Yorum

Burda Dergisi’nden nasıl kalıp çıkarılır?

| | 4 Yorum

Püskülden yılbaşı sofrası isimliği yapımı

| | 0 Yorum

Kalpli kumaş duvar süsü yapımı

| | 0 Yorum

Dikiş makinesine ip nasıl takılır?

| | 5 Yorum