Filografi ile Türk Bayrağı duvar süsü yapımı

-

filografi-ornekleri-civi-sanati-turk-bayragi-pano-yapimi
Filografi sanatı çivi ile telin aşkı diye bilinir. Hakikaten bu tanımlamaya çok uyuyor. Bu sanatı yaparken burada ne denilmek istediğini daha iyi anlıyorsunuz. Filografi zor, zor olduğu kadar zevkli, zevkli olduğu kadar ise sonucu da bir harika. Yalnız çok emek isteyen bir iş.

filografi-ornekleri-civi-sanati-turk-bayragi-pano-yapimi-1
Filografi – çivi sanatı ile Türk bayrağı pano çalışması nasıl yapılır? İlk önce desenimize uygun tahtayı kestirerek işe başlıyoruz. Sonra kumaşımızı döşüyoruz tahtaya. Resimlerde bunu nasıl yaptığımı görüyorsunuz. Ben kumaşı gererek arkadan raptiyelerle sabitlemeyi tercih ettim. Daha sonra beğendiğimiz desenin fotokopisini tahtanın üzerine bantlıyoruz ve deseni kalın bir kalemle belirgin bir şekilde çiziyoruz. Çizdiğimiz yerlerden başlıyoruz çivileri çakmaya ve bu şekilde tüm deseni çıkarmış oluyoruz, sonrasında ise soba boyası ile çivilerimizi boyuyoruz. Bu şekilde kuruyana kadar bekliyoruz. Daha sonra kağıdı söküyoruz. Bu işlemde en sıkıcı tarafı ellerimizin zarar görüyor olması. Çuvaldız iğnesi yardımıyla ince yerlere çuvaldızı sokarak çıkarmak daha kolay, böyle deneyin benden tavsiye. Ama siz daha iyi kurusun isterseniz birkaç saat yerine birkaç gün bekletin derim. Ve artık başlıyoruz tellerimizi çivilerin arasından geçirmeye, yani örmeye. Örme teknikleri farklı farklı, kimi zaman siz deneme yanılma yöntemiyle bulacaksınız bu teknikleri. Ben belli bir düzen takip ederek telleri geçirdim. Siz de yapabilirsiniz, isterseniz önce daha basit bir desen üzerinde deneyin, kalp şekli gibi.

Benim ilk çalışmam Türk bayrağı olmuştu. Şimdi buna güzel bir çerçeve lazım :)

2 yorum gelmiş

Bir Cevap Yazın

Çivi ve iplerden portre çalışması

| | 5 Yorum

Filografi portre çalışması

| | 2 Yorum

Filografi ve rölyef örnekleri

| | 1 Yorum

Uçan balon duvar tablosu

| | 0 Yorum

Teldeki kuşlar filografi duvar süsü

| | 0 Yorum

Gerçek püsküllü fesli tablo

| | 8 Yorum

Etkileyici filografi çivi sanatı tablo örnekleri

| | 8 Yorum