Kartondan kutu yapımı

-

kartondan-kutu-yapimi-1
Kartondan origami kutu yapımı. Yine bir okul ödevi için kendimi de düşünerek bir kutu yaptım. Boncuklarım parça parça dağınık bir şekildeydi hepsini bir araya toplayacak bu kutu. Yapımı zor gibi gözükse de kolay. Evdeki klasik malzemelerden yapılan kutu için rengarenk kartonlara, mukavva, yapıştırıcı, makas ve kutuların iyi yapışması için mandala ihyiyaç var. Yapım aşamalarını tek tek sizin için çektim. İçindeki origami kutuların yapılışı:

kartondan-kutu-yapimi-2

kartondan-kutu-yapimi-3

kartondan-kutu-yapimi-4

kartondan-kutu-yapimi-5

kartondan-kutu-yapimi-6

kartondan-kutu-yapimi-7

kartondan-kutu-yapimi-8

kartondan-kutu-yapimi-9

kartondan-kutu-yapimi-10

kartondan-kutu-yapimi-11

kartondan-kutu-yapimi-12

kartondan-kutu-yapimi-13
Kutunun büyüklüğünü siz ayarlayabilirsiniz. Küçük istiyorsanız 10-15 cm arasında bir ölçüyle kare kağıt kesmeniz gerek. Eğer büyük kutu istiyorsanız 15 cm’den daha büyük kare kağıt kesin. En sonunda kutunun ortasına bir kağıt yapıştırdım açılmaması için. Kutunun geri kalanının yapılışı:

kartondan-kutu-yapimi-14
Beş tanesi bir, diğer beş tanesini bir yapıştırın. Yapıştıracağınız kutuların her iki kenarına da sıvı yapıştırıcı sürün ve mandalla tutturun. Benim yaptığım ortamda cam açık olduğu için 10 dk içinde kurudu ama siz iyice yapışması için 15 dk bilemediniz 20 dk bekleyin.

kartondan-kutu-yapimi-15
Daha sonra hepsini birleştirip mandalla tutturun ve kurumaya bırakın.

kartondan-kutu-yapimi-16
Bittiğinde önü yukarıdaki gibi arkası da aşağıdaki gibi olacak. Kutunun etrafına uzunluğunu alıp bir kasa yapın mukavvadan.
Kutunun kasasının içine origami kutuları yine yapıştırıp mandalla tutturun. Etrafındaki mukavva gözükmesin diye parça kartonları yapıştırdım.

kartondan-kutu-yapimi-17

kartondan-kutu-yapimi-18
Yukarıdaki gibi şeritler kesin ve kutunuza kapak yapıp onun üstüne aşağıdaki gibi yapıştırın.

kartondan-kutu-yapimi-19

kartondan-kutu-yapimi-20
Kutunuz bitti. Güle Güle kullanın. Sormak istediğiniz bir şey varsa yorum kısmından sorun en kısa zamanda cevaplarım :) İyi veya kötü yorumlarınızı bekliyorum…

Bir Cevap Yazın

Kağıttan kalpli kitap ayracı yapımı

| | 5 Yorum

Origami yıldız yapımı

| | 2 Yorum