Kartondan origami çiçek yapımı

-

kartondan-origami-cicek-nasil-yapilir-1
Origami sever misiniz? Kağıt katlama sanatı olarak tanımlayabileceğimiz origami, herkesin yapabileceği bir uğraş. Ben de kolay bir origami çiçek anlatımı yapmak istedim. O halde beraberce çift taraflı kartonumuz ile origami çiçek yapıyoruz. Adım adım resimle takip edin lütfen.

Origami çiçek yapım aşamaları

kartondan-origami-cicek-nasil-yapilir-2
İlk olarak parşömen üzerine kalıbı çıkarıyoruz. Ya da kopya kağıdı kullanabilirsiniz çizimi karton üzerine aktarmak için. Kalıp olarak da benim bu çizimimi kullanabilirsiniz diye düşünüyorum.

kartondan-origami-cicek-nasil-yapilir-3
Kartonumuz üzerine koyup kopyasını çıkarıyoruz. Dediğim gibi kopya kağıdı ile de çalışabilirsiniz.

kartondan-origami-cicek-nasil-yapilir-4
Yukarıda gördüğünüz şekilde bir çiziminiz olacak. Çizdiğimiz yerlerden ince makasla dikkatlice kesiyoruz.

kartondan-origami-cicek-nasil-yapilir-5
Şimdi yaprakları kıvırıyoruz. Bunu yaparken yuvarlak form vermek için benim yaptığım gibi bir kalemden yardım almalısınız. Böyle yukarıdaki resimde gördüğünüz gibi minik kıvrımlar yapıyoruz.

kartondan-origami-cicek-nasil-yapilir-6

Yine yukarıda gördüğünüz şekilde, minik yaprakları içe doğru düzgünce katlıyoruz.

kartondan-origami-cicek-nasil-yapilir-7

Arkadan görünümü de bu şekilde olacak. Eğer iki tarafı da desenli bir karton bulabilirseniz, görünüm daha da iyi olacaktır.

kartondan-origami-cicek-nasil-yapilir-8
Ters çevirip herhangi bir yapraktan başlayarak katlıyoruz. Yukarıdaki resimde gördüğünüz gibi, katlamayı orta kısımdaki beşgen çizimli yerden yapıyoruz.

kartondan-origami-cicek-nasil-yapilir-9
İkinci yaprağı alttan alıp küçük yaprağın altından geçirerek yan yana durmasını sağlıyoruz. Yukarıda görüyorsunuz. Aynısını yapmalısınız.

kartondan-origami-cicek-nasil-yapilir-10
Ve diğer yaprakları da aynı şekilde katlıyoruz…

kartondan-origami-cicek-nasil-yapilir-11

Bu şekilde katlamaya devam ediyoruz.

kartondan-origami-cicek-nasil-yapilir-12

Bir cevap yazın

Avatar photo

Kartondan kutu yapımı

| | 0 Yorum

Kağıttan kalpli kitap ayracı yapımı

| | 5 Yorum

Origami yıldız yapımı

| | 2 Yorum