Yeni başlayanlar için modüler origami

-

moduler-origami-nasil-yapilir-1
Kağıt katlayarak birbirinden harika şeyler yapmak mümkün. En bilinen kağıt katlama sanatı şüphesiz origami. Bu yazımda sizlere tek tip katlanmış kağıtların iç içe geçirilmesinden oluşan bir teknikten, modüler origamiden bahsedeceğim.
Anlatacağım teknikte kare şeklindeki kağıtlar hep aynı şekilde katlanır ve bu küçük kağıtlar iç içe geçirilerek her türlü figür oluşturulabilir. Bu yazımda yazacaklarımı daha önce hiç bu teknikle tanışmamış kişiler için hazırladım. Heveslerini arttırabilecek yapımı kolay iki de çalışma ekledim.
Daha iyi anlaşılması için örnek resimdeki katlamalarda 15x15cm ebatlarında kağıt kullandım. Fakat fazla büyük kağıtlarla yapılan çalışmaların pek estetik görüneceğini sanmam. Yine anlaşılması açısından desenli kağıt kullandım. Bu da pek yaygın bir durum değil.
 Nasıl katlanır?

moduler-origami-nasil-yapilir-2
Üstteki resimde bütün katlama aşamalarını tek tek gösterdim, aynı zamanda katlama yapılmayıp sadece kağıdın ters çevrildiği aşamaları da dahil ettim. Eğer kağıt ters çevrilmez ve yanlış tarafa katlanırsa istenen sonuç elde edilmeyecek demektir. Kağıdın ters çevrildiği aşamalar üstteki büyük resimde 2. ve 3. sıraların her ikisinde de ortada olanlar.

Nasıl iç içe geçirilir?
moduler-origami-nasil-yapilir-3
İç içe geçirmeye dair yukarıdaki resimde iki farklı teknik gösteriliyor. İlk bakışta aynı gibi görünseler de farklılar. En üstteki tek resim en sık kullanılan iç içe geçirme tekniği. Bu teknikte iç içe geçirilecek kağıtların yönü, konumu, açısı aynıdır. İlk kağıdın sırtındaki sağ cebe ikinci kağıdın sağ kulakçığı, ilk kağıdın sırtındaki sol cebe de ikinci kağıdın sol kulakçığı yerleştirilir yani her cebe bir kulakçık şeklinde. Bir cebe iki kulakçık yerleştirilen teknikler varsa da onlara ileriki yazılarımda çiçek yapımını anlatırken değineceğim. Bu anlatmış olduğum teknikle nasıl renkli halka yapılacağını aşağıda görebilirsiniz.

Bu yazımda bahsedeceğim diğer teknikte kağıtların konumu ilk teknikte olduğu gibi birbirinin aynı değildir. Sağ alt köşede farklı açılardan görülebildiği gibi sırttaki ceplere yerleştirilen kulakçıklar sonrasında arkadaki kağıdın 90 derecelik açı oluşturduğu görülür. Bu teknikle nasıl çam ağacı yapılacağını birazdan göreceksiniz.

Ne lazım?

moduler-origami-nasil-yapilir-4
Sabır ve özenle katlanmış 10x10cm boyutunda renkli kare kağıtlar.
Çam ağacı yapımı

moduler-origami-nasil-yapilir-5
Renkli halka yapımı

moduler-origami-nasil-yapilir-6

2 yorum gelmiş

Bir Cevap Yazın

Kağıttan rüzgar gülü yapımı – origami

| | 0 Yorum

Origami 3d demlik

| | 2 Yorum

Origami – kağıttan elbise yapımı

| | 2 Yorum

Modüler origami ile çiçek yapımı

| | 3 Yorum

Origami çiçek nilüfer yapımı

| | 2 Yorum

Origami vazo ve kağıt çiçekler

| | 0 Yorum

Origami 3d çilek

| | 0 Yorum

Origami saat

| | 2 Yorum