Modüler origami ile çiçek yapımı

-

origami-cicek-yapimi-1
Bu yazımda modüler origami ile nasıl çiçek yapıldığını anlatmak istiyorum. Daha önceki yazımda bahsettiğim gibi modüler origamide tek tip katlanmış kağıtlar iç içe geçirilerek çok çeşitli figürler oluşturuluyor. Katlama şekli hep aynı olsa da iç içe geçme şekilleri farklı olabiliyor. Daha önceki yazımda katlama aşamalarını ve en temel iki iç içe geçme tekniğini anlatmıştım. Bu yazımda farklı bir iç içe geçme tekniğinden bahsedeceğim ve bu teknik kullanılarak nasıl çiçek yaparız onu anlatmaya çalışacağım.

origami-cicek-yapimi-2
Katlanmış bir kağıdın sırt kısmında iki cebi ve ön kısmında iki kulakçığı vardır. Bu kulakçıklardan sağda olanı önünde onunla aynı konumda duran kağıdın sol cebine, soldaki kulakcık da diğer bir kağıdın sağ cebine geçirildiğinde çiçek yapımı için kullanacağımız en temel iç içe geçme tekniği ortaya çıkmış olur. Bunu aşağıdaki resimlerde detaylı ve aşamalı olarak görebilirsiniz.

origami-cicek-yapimi-3
Şeklimizi yanlara doğru büyültmek istediğimizde her bir cebin içine yanyana duran iki kağıttan birinin sol birinin de sağ kulakçığı geçirilir ve böylece şekil birbirine geçmiş parçalarla bütün haline gelmeye başlar.

origami-cicek-yapimi-4
Bu çiçekleri yaparken 10x10cm ebatlarında renkli kağıtlar kullandım. Her bir çiçek için 3 farklı renkte kağıt kullandım. En içteki renk için 6, ikinci sıradaki için 12, en dıştaki üçüncü renktekiler için de yine 12 adet kağıt kullandım. Denemek isteyenlere kolay gelsin.

3 yorum gelmiş

  1. ilimilmek

    @gelincikzmn teşekkür ederim, modüler origamiyle çok harika şeyler yapmak mümkün gerçekten de.

    @leynum vakit olursa çok şirin bir fikir daha sunmak istiyorum, eminim onu da beğenirsiniz.

Bir Cevap Yazın

Kartondan kutu yapımı

| | 0 Yorum

Kağıttan kalpli kitap ayracı yapımı

| | 5 Yorum

Origami yıldız yapımı

| | 2 Yorum