Nakış işi havlu süslemesi

-

nakisli-havlu-kenari-ornekleri
Merhabalar, size nakış kursunda ögrendiğim havlu yapımını göstermek istiyorum. Hiç gözünüzü korkutmasın şimdiki makinalarda işlemek çok daha basit, biz kara singer makinede ögrenmiştik zamanında. Gelelim yapımına; çin iğnesi ve sarma tekniği ile yaptım. Her makinede sarma tekniğini uygulayan modu mutlaka vardır, o moda getiriyoruz ve başlıyoruz. Tek püf nokta acele etmeden yavaş hareketlerle havlumuzu işliyoruz, dararken boşluk bırakmaması için ilk önce işleme kısmı için düz olan havlulardan temin ediyoruz ki modelimiz kendini göstersin. Daha sonra perşomen kağıdına beğendiğimiz deseni çiziyoruz. Buraya kadar her şey hazır. Sıra geldi desenimizi havluya işlemeye. Bunun için de karbon kağıdı kullanıyoruz. Genelde kopya kağıdı olarak da geçiyor ismi, kırtasiyelerden kolayca temin edebilirsiniz. Havlunun boş kısmına karbon kağıdını daha sonra desen çizdiğimiz perşomen kağıdını koyuyoruz ve kurşun kalemle desenin üstünden geçiyoruz. Daha sonrada havlumuzu kasnağa gerip desenimizi sevdigimiz renklerde sarmaya başlıyoruz. Çicek yerine isim de yazıp sardırabilirsiniz, hepinize kolay gelsin.

nakisli-havlu-kenari-ornekleri-3

nakisli-havlu-kenari-ornekleri-6

Bir Cevap Yazın

Kanaviçe havlu kenarı modelleri – renkliisler

| | 0 Yorum

İğne oyası havlu kenar dantelleri – sihirlibohcam

| | 0 Yorum

İğne oyası havlu kenar dantelleri – Elif Çeyiz

| | 0 Yorum

Tığ işi kedicikli havlu süslemesi

| | 0 Yorum