Salı, Ocak 17, 2017
Tutkal ve ip ile dekoratif top yapımı

Tutkal ve ip ile dekoratif top yapımı

10

yilbasi-susu-kartopu-nasil-yapilir

Her yılbaşı için bu kartopu süslerden yapıyorum. Ama bir türlü elimde kalmıyor, sanki hakiki kar gibi eriyip kayboluyorlar. Misafirlerim bu olaydan çok memnunlar gibi geliyor bana :). Geçen hafta bu yılbaşı için kar topları yeniden yaptım ve resimleri paylaştığımda çok soru geldi bana. Sizin istekleriniz üzerine fotoğraflı ustalık sınıfı yaptım. Umarım faydalı olur size.

Yışbaşı süsü kartopları nasıl yapılır?

Malzemeler:

  • Bir plastik kase
  • Su
  • Beyaz sakallı ip
  • Küçük balonlar
  • Hobi tutkalı
yilbasi-susu-kartopu-nasil-yapilir-1

Yapılışı:

İlk başta balonları şişiriyorum. Küçük balonlar bu iş için gayet uygun. Toplarınızı ne boyutta istiyorsanız balonları da o kadar şişirmeniz gerekiyor.

yilbasi-susu-kartopu-nasil-yapilir-2
Tutkal ile suyu karıştırıp iyi bir kıvam buluyoruz. Sakallı ipimizi bu tutkal-su karışımına batırıp iyice bir buluyoruz. Sonra balonları bu tutkallı sakallı iple sarıp doluyoruz. Aslında balonların ucunu iple bağlayıp onları bir yere de asabilirsiniz, bu şekilde kurutabilirsiniz. İyice kuruduklarına karar verdiğinizde iğne ile balonları patlatıyorsunuz. İşte toplarınız hazır.

yilbasi-susu-kartopu-nasil-yapilir-3

Bu dekoratif topları her yerde kullanabilirsiniz. İster aradan ip geçirip ağaca ya da başka yerlere asabilirsiniz ister benim yaptığım gibi bir kasede dekoratif olarak sergileyebilirsiniz. Biraz daha gevşek dolayıp daha aralıklı toplar yaparsanız aralarından minik lambalar geçirip ışıklı güzel bir süs yapabilirsiniz.

Tutkal ve su karışımı ile dekoratif top oluşturma işlemini başka boylarda balonlar ve hafif toplar, daha kalın ipler ile deneyerek farklı boyutlarda toplar yapabilirsiniz. Bunların lamba, avize olarak kullanılanları da epey makbul.

10 YORUMLAR

  1. blogunda o kadar detaylı ve güzel anlatmışsın ki mutlaka denemek istiyorum bu güzellikleri…ellerine sağlık ve teşekkürler…

  2. iplerle balon lamba yaptım yakınlarda, büyük balonla yapılıyor da, küçük balon nasıl olur acaba diye düşünürken siz cevabı vermişsiniz ,çok sevimli olmuşlar ,elinize sağlık deniza17 :)

  3. hayaliatolye teşekkür ederim!Aslında küçük balonlar bile bu iş için büyük kalıyorlar. Ben lastik eldivenlerin parmakları kesiyorum ve onları kullanıyorum 8)))