Cumartesi, Aralık 10, 2016
Yün babet patik nasıl örülür?

Yün babet patik nasıl örülür?

2

yeşil yün babet patik nasıl örülür

Ev halinize şıklık katacak güzel bir yün babet patik örmek güzel fikir bizce…

Yapılışı:

  • 5 numara şiş ile, 6 ilmek haraşo örgüyle patiğe başlanır.
  • Sağ ve soldan arttırarak 14 ilmeğe ulaşılır.
  • 15 sıra ördükten sonra yine sağ ve soldan bu sefer 1’er ilmek eksiltilir.
  • 20. sırada 1’er ilmek arttırılır.
  • 35. sıraya gelene kadar örülür ve her 2 taraftan 1’er ilmek eksiltmek suretiyle, 6 ilmek kalana dek örülür ve bitirilir.
  • 77 ilmekle düz örgü başlanır. 2. sırada 43 ilmek örülür, geriye dönüp 9 ilmek tekrar örülür, yeniden geri dönülüp 9 ilmek bir defa daha örülür, daha sonra diğer 34 ilmek örülür.
  • 1 sıra sonra 2 defa daha aynı uygulama tekrarlanır.
  • 5. sırada ilk 15 ilmek örülüp geri dönülür, aynı 15 ilmek yeniden örülür.
  • Sıra başından bağlayarak tüm ilmekler örülürken önde 1 defa daha 9 ilmek 2 kez gidip gelip örülür.
  • Sıranın sonuna gelindiğinde 15 ilmek örülüp, geri gönerek 15 ilmek yeniden örülür.
  • Son sırada ilmekler kesilirken öndeki 9 ilmek 2 ilmeğin içinden 2 ilmek geçirilerek kesilir ve örgü bitirilir. Baştaki haraşo parça ile birleştirilir.

Bu güzel patik için gereken şiş ve yünü, size özel indirim kodunuzla avantajlı olarak Kartopu‘ndan alabilirsiniz.

İndirim kodu: 10marifet

2 YORUMLAR

  1. Çok zarif bir patik! Anneannem bize örerdi küçükken “çetik” derdi patiğe rahmetli… O patik diye küçüklere örülene derdi.

  2. o kadar severim ki patik giymeyi (çetik de denirdi haklısınız), eski günlerden kalma güzel hissi için herhalde.