Akçay’lı marifetli hanımların muhteşem çalışmaları…

-

1 ölçü nişasta(veya un)1 ölçü beyaz tutkal1 tutam tuzbunlarla bir seramik hamuru hazırlanıyor…iyice yoğuruluyor…bu çok güzel bir hamurdur..pürüzsüzdür,ele yapışmaz..çalışması çok rahattır…maket ev krizimi atlattıktan sonra artık bu seramik hamuruna dadanıp,bunlarla yeni çalışmalar yapacağım…akçay’lı hanımların bu seramik hamuruyla muhteşem çalışmaları var..muhteşem çiçekler,biblolar…bunları gördüğümde,hayranlıktan gözlerim yuvalarından fırladı inanın..fazla resim çekemedim…şimdilik sadece birkaç çalışmalarını paylaşacağım…bu göreceğiniz ürünler,yukarıda verilen seramik hamuru tarifiyle yapılmıştır…şu devenin güzelliğine bakar mısınız canlar?

bu gelincikler,inanın gerçek gibiydi…

kardelenler,güller,gelincikler…hepsi de seramikten…

magnetlerin güzelliğini görmeliydiniz canlar…

muhteşem duvar panolardan sadece biri

oy oy oyyy…bu çilekleri yirim ben yirim :)))

hiii!! güllerin muhteşemliğine bakın….oy oy oy ölem ben ölem…

bir başka gelincik çalışması…muhteşemdi yaa…

akçay’lı muhteşem hanımların ve çok değerli hocalarının o marifetli ellerinden öpüyorum…hazır öpmeye başlamışken,sizleri de sevgiyle öpüyorum canlar :)))

41 yorum gelmiş

  1. ayme

    (işte bu sonunda seramik hamuru tarifi buldum:))) bi buna el atmadığım kalmıştı. artık can sıkıntısından ne yapacağımı şaşırdım)hepsi mükemmeelll görünüyor. aynen gözlerim yuvalarından fırladı.. paylaşımın için çok teşekkürler Figen ablam..

  2. Noblesse

    hem ürünlere hem de anlatım dilinin muhteşemliğine hayran kaldım.Bakmaya doyamadım bu çalışmalara.Hepsinin ellerine sağlık.Acaba, seramik hamuru ile form verdikten sonra ev fırınında fimo hamuru gibi pişiriliyor mu?

  3. Figen abla

  4. balpetegikralicesi

  5. balpetegikralicesi

    Mesela bu dalları hangi tel kullanarak yapıyor teli de hamurla mı kaplıyor yoksa boyuyor mu? hangi boyayı kullanıyor. vernik atıyormu hangi verniği kullanıyor. valla biz el atmayı çok istiyoruz bize destek çıksın sayın hocam.bakın bir sürü aydınlatılacak sorumuz var facebooktan ekleyelim hocamızı.

  6. gulseyhan

    aferın onlara cok guzel seyler yapmışlar bız zamanlar bende cok calısmıstım hamurla yaka ısnelerı yapmıstım zevklı oluyor

  7. gulseyhan

    aferın onlara cok guzel seyler yapmışlar bız zamanlar bende cok calısmıstım hamurla yaka ıgnelerı yapmıstım zevklı oluyor

  8. aytacrafts

    figen ablacım dün yaptım ben bu hamurdan,çok çabuk kuruyor içine birkaç damla yağ damlattım,kuru boyaları dövüp ten rengi elde ettim onuda karıştırdım biraz zor çalışılıyor fimoya göre,ama fenada olmadı,yanlız küçük çatlamalar var bebeklerin yüzünde onu nasıl çözücez,bi yardım ablam,güzel malzeme sevdim çalışmayı,çatlamalara çözüm bulunursa bununla çalışırım ben,ne yapıyım ben şimdi birer ölçü bir tutamda tuz birkaç damlada yağ damlattım,ne yapmalı

  9. balpetegikralicesi

    Herkesin Türkiyemin en ücra köşesinde ki marifetli bayanların rahatlıkla bulabilecekleri malzemeler. Ben undan yapmıştım yıldız ve boncuklar yıldızlarım hala kırılmadan duruyorlar ama boncuklarım aytaccraftsın dediği gibi çatlaklar oluştu. Yıldızlarımda oluşmama nedenide üzerine kum boncuk yapıştırmam. Bence bir sürü bayan bu işin sırrını en ince ayrıntısını öğrenmek için can atıyor. Belki nişasta kullanırsak çatlama olmaz. Aytaccrafts sen un ile mi yapmıştın? Neziha Öğretmenimizi 10 marifete bekliyoruz.

  10. Figen abla

    sevgili balpetegikraliçem,hocamıza bu yorumları göstereceğim..ve tüm sorularına cevap alıp buraya yazacağım…ben gençliğimde bu çiçek kursuna giderken,biz teli saplıyor,teli grapon kağıdıyla sarıyorduk…detayları hatırlamıyorum can..hatırlamaya başlayınca anlatıcam…verniği sordum,bazılarını vernikliyorlar ama hocamız vernik kullanmayı sevmiyor..hocamızın kendi çalışmaları verniksiz..zaten o yüzden bu kadar doğal görünüyorlar…teşekkürler ablam :)gulseyhanım hep hissediyorum,biz seninle çok benzeşiyoruz..seviyorum ben seni yaa :)))teşekkürler canlar canı :)aytaçım birazcık bekle..ben deneyeyim,sana en uygun ölçüleri vericem..bu hamurun onlarca tarifi var..hele hele bir de ocakta pişire pişire yapılanı var (Neziha hoca onu tavsiye etmiyor) bir iki tarif deneyip,sana en güzelini yazıcam aytaçım…sağol bitanem :)nrhnmrlciğim çok sevindim beğendiğine..hep arkadaşlara ileticem bunları..çok teşekkürler ediyorum can….

  11. balpetegikralicesi

    KARDELENLER ÇOK AMA ÇOK GÜZELLER ASLINDAN AYIRT EDİLEMİYORLAR. SABIRSIZLIKLA BEKLİYORUZ FİGEN ABLAM. ALLAH SENDEN RAZI OLSUN. 0’IN ALTINDA MALİYETLİ EVLERİN YARATICILIĞIN HAYRANIZ SANA ABLAM.

  12. ay figen abla nekaar hoş bunlar vallahi moralım düzeldi bunları görünce hepsinin ellerinesağlık öpülesi elleri varmış çok selam söyleyakın olsam alırdım çiçekleriböyle baka kaldımsevgiler

  13. fiamma1

  14. Figen abla

    fiammacık bu da seramik…hem pişirme derdi de yok…şahane oluyor bilirsiniz…tek kusuru,bizim çamur seramiğinden,biraz daha pahalıya geliyor :)))

  15. balpetegikralicesi

    BALIKESİRDE MARİFETLİ İNSAN ÇOK VALLA ÇOK TAKDİR ETTİM. BİZİM BURDA DA KURS ALMAK İSTEYEN ÇOK BU TARZDA EL SANATLARI İÇİN HOCA YOK. GELİN KARADENİZE KASTAMONUYA BEKLERİZ CANLAR KASTAMONU İLÇELERİ ÖZLEM DUYUYOR BU GÜZELLİKLERE.

  16. balpetegikralicesi

  17. balpetegikralicesi

    FİGEN ABLAM NERDESİN NERELERDESİN YA SANIRIM DALDIN BU İŞE O KADAR ZEVK ALDIN Kİ GELEMEDİN NETE… BENDE DAYANAMADIM BİR HAMUR HAZIRLADIM KIVAMI GÖRÜNTÜSÜ ÇOK İYİ OLDU AMA AZICIK ELDE BİR İNCE TABAKA OLUŞTURDU. BU DA BİRAZ ZORLUK YARATTI ÇALIŞMAYA NİŞASTA DAHA EKLEDİM BUZDOLABINA KOYDUM DERYA BAYKALIN TARİFİNDE ÖYLE YAZIYORDU. YAPRAK FORMU VEREYİM DEDİM AŞAĞI DOĞRU SALIYOR HAMUR. NEYSE SEN TAM BİR TARİF VERDE BİZDE ONA GÖRE YAPALIM.

Bir Cevap Yazın

Figen abla

Seramik hamurundan biblo

| | 2 Yorum

Cam boyası ile seramik boyama duvar süsü

| | 2 Yorum

10marifetli Instagram konukları: tasarim_askina

| | 7 Yorum

El yapımı seramik objeler

| | 0 Yorum

Seramik hamurundan masa üstü bibloları

| | 6 Yorum

Seramik kurabiye canavarı

| | 1 Yorum

Kilden kişiselleştirilmiş biblolar

| | 1 Yorum

Seramik hamurundan biblo modelleri

| | 5 Yorum

El boyaması minik seramik tencereler

| | 0 Yorum

Seramik kalp süslemeli pano yapımı

| | 0 Yorum

Tuğralı kalp duvar süsü

| | 0 Yorum

Kırmızı duvar süsü modelleri

| | 0 Yorum

Hediyeli Hello Kitty’li seramik tabak

| | 0 Yorum

Üç boyutlu duvar süsü

| | 0 Yorum

Seramik tabak yenileme

| | 0 Yorum