Boncuk yapıp takıp takıştıralım

-
Şeffaf FIMO hamurlarını kullanarak  rengarenk, cıvıl cıvıl boncuklar yaptım.
Şeffaf FIMO hamurlarını kullanarak rengarenk, cıvıl cıvıl boncuklar yaptım.

Boncuk yapmak için Magic Roller’a yani boncuk yapma aletine ihtiyacınız olacak.Şeffaf FIMO ile oluşturacağınız boncuklar gerçek taşlar gibi görünecek. Sizler tercihinize göre dilediğiniz renkleri kullanabilirsiniz.

Minik minik boncuklar yapalım.
Minik minik boncuklar yapalım.

Magic Roller (boncuk yapım aleti) ile yuvarlak, oval ve piramit şeklinde boncuklar yapabiliyorsunuz. İçindeki ölçü yüzüğü ile aynı ebatta ve kolaylıkla çok düzgün boncuklara sahip olabiliyorsunuz. Magic rollerin orta kısmına FIMO hamur parçalarını elinizle yuvarlayarak yerleştirin. Üst kapağını kapattıktan sonra ileri geri hareketle ezerek şekil oluşana dek uygulayın. Takı çivilerini ortalarından geçirin ki böylece piştikten sonra delik oluşacak ve içinden ip, tel geçirip boncuklarınızı dizebileceksiniz.

İleri geri yapıyoruz...
İleri geri yapıyoruz…

Turkuaz FIMO yu incelterek, oval sarı boncukların etrafına sarın. Tüm boncukları fayansın üzerine dizin. Ev fırınında pişirip sonra vernikleyin…Güle güle takıp takıştırın 

12 yorum gelmiş

  1. sesiber

    Magicrollerla boncuk yapıyorsanız el matkabı şart. Pişmeden delmeye çalışınca şekilleri bozuluyor çünkü değil mi? Siz nasıl yapıyorsunuz?

  2. Gamy

    yooo el matkabı gerekmiyor…Magicroller ile boncukları yaptıktan sonra, takı aksesuarları satılan yerlerde takı çivisi denen topluiğneye benzeyen metallerden alıp, onları küçük pense yardımıyla dikkatlice delik olacak yere monte ediyorum. Fayansın üzerinde pişiriyorum ve piştikten sonra takı çivilerini çıkartıyorum. Misina da hayalet tel de geçiyor.Şekil bozulması hiç olmuyor.

  3. sesiber

    O kısmını biliyorum ben de takı tasarımcısıyım ama benim ve arkadaşlarımın bu konuda en büyük şikayeti hamur çiğken delik açarken şekillerinin bozulması. O nedenle piştikten sonra delmeyi tercih ettik çoğumuz; yani el matkabı olanlar. Ben magic rollerla değil elimle ya da kapakla şekil verip pişmeden çivilemeyi tercih edenlerdenim. Ben pişirme kağıdında pişiriyorum.

  4. Gamy

    Piştikten sonra delmek elbette çok zor. Fimo hamurunu elinizle şekil bile verseniz buzdolabında biraz beklettikten sonra deliklerini yaparsanız şekli hiç bozulmaz. Piştikten sonra delmektense, buzdolabında bekletip delmek daha mantıklı ve kolay. Fayans üzerinde, çöp şişe ya da kürdana takılı pişirmekte gayet pratik.

  5. sesiber

    Ah desenize dükkana bir de buzdolabı alacağız bu gidişle. Hamurları makinayla incecik açıp ahşap boncukları kaplayarak ta hem ekonomik fimo kullanımı hem de aynı boyda boncuklar elde edilebiliyor. Ben bu yöntemi daha pratik buldum.

  6. Gamy

    sitenizi büyük bir keyifle gezdim, bir de üye oldum ;)Takılarınız bir birinden güzel, ellerinize sağlık.Evet hamurları ebruli yapıp ahşap boncukların etrafına sarıp daha ekonomik olabilirsiniz.Eh buzdolabı şart olmuş artık ;)

  7. Gamy

  8. sesiber

    Ayyy gerçekten muhabbete bak, resmi resmiii, yaşasın polimer kil kardeşliğiiii, senin deyiminle oyiiiii :))

  9. Fraise[pilli_silinen_hesap]

    Zuhahahahaha geçen geceki msn konuşmasıyla şu konuşmayı yan yana koysak var ya :DKibarlıktan kırılacaksınız sandım bir ara :D

  10. Gamy

    kahkahalarla gülüyorum valla, hem ne gülmek…..oyyiii yerim ben sizleriiiiiiiyaşasın polimer kil kardeşliğimiz

Bir Cevap Yazın

Gamy

Polimer kille oynamaktan keyif alıyorum. Elime geçen her ne olursa kendimden bir şeyler katmayı seviyorum. Gelin hep beraber rengarenk olalım. Fikrim geldi haydi uygulayalım :)

Video: Polimer kil çiçek nasıl yapılır?

| | 5 Yorum

Kristalli fimo anahtarlık

| | 0 Yorum

Fimodan göz yapımı

| | 1 Yorum

Kış güzeli Ivy

| | 21 Yorum

Kırmızı paltolu kız kolyesi

| | 3 Yorum

Kar canavarı Yeti ve Eskimo kız

| | 2 Yorum

Ren geyiği – cüce polimer kilden kolye

| | 2 Yorum

Kış odası – fimodan minyatür örnekleri

| | 25 Yorum

Kardan adamdan anahtarlık

| | 2 Yorum