Bronz Heykel Yapımı

-

Oldukça detaylı fotoğraflarla, aşama aşama, ticari (Birörnek seri üretim) bronz heykellerin nasıl yapıldığını anlatan bir site. Hangi hammaddelerin, aletlerin, makinaların kullanıldığını, tek tek göstermişler. Heykelin nasıl oluşturulduğu, nasıl kalıbın alındığı, nasıl bronz kaplandığı anlatılmış.

Diyeceksiniz ki: “tamamda biz nasıl yapacağız” heykel çalışması öncelikle, elbecerisine ve sanatsal kaabiliyete bakıyor elbet. Anlatılan malzemelere ulaşamayabilirsiniz. Seri üretimde düşünmediğinize göre, heykeli (yada bibloyu), fimo model hamuruyla, kil ile, ahşap ile, alçı ile, cam macunu ile bile (cam macunundan timsah yapmıştım bir zamanlar. Zaten siteyi görünce, ilkokulda yaptığım bu timsah belirdi gözümün önünde) şekillendirebilirsiniz.

Çay kaşığı, çakı, çivi, sineklik (sineklik gibi kabartmalı yüzeyleri olan nesneler), şiş, tığ, kalem gibi her evde bulunabilecek türden aletler, aklınızdaki şekli oluşturmak için yeterli olacaktır. Zaten iyi sanatçı, kendi aletini kendi yapar. Satınaldığı aleti bile, kendi ergonomisine göre ayarlar.

7 yorum gelmiş

  1. kondor

    zabum koyuyorsun böyle şeyleri siteye . aklımı çeliyorsun en sonunda ev atölyeye dönüştürecem olan o olacak.Bendesabunu oyarak böyle şeyleri çıkarmaya çalıştım çok kere …ama çamur mıncıklamak başka şey kardeş

  2. zabun

    İçinde bir şeyler yaratma isteği varsa, yaşının, bulunduğun mekanın, elindeki malzemelerin önemi kalmıyor, mutlaka bir şeyler çıkarıyorsun. Sabunu bir miktar su içinde eritip, koyu bir hamur kıvamı, elde ederek çalışmakta fayda var. O zaman küçük sabun kalıplarını oymaya uğraşmadan, birkaç sabun kalıbını birleştirebilir ve daha rahat çalışabilirsin. Hatta kullanım esnasında, eriye eriye küçülen sabun parçacıklarını atmadan, birbirine kaynaştırabilirsin.

  3. saatoniki

    o-hoo olay burda bitmiştir arkadaş..bunlar ne bööle…bunları her ihtimale karşı cam fanus içinde saklamalı..mazallah bişey mişey olur…eee saklıcaksak niye yaptık o zaman bunları diye itiraz edenler olabilir..onlara da “haklısınız” diyorum..ama saklayan da haklı ama dimi.. bu durumda noolmuş oluyo??. dönüp dolaşıp nasreddin abinin sözüne gelmiş oluyoruz..bu nasreddin abi malumunuz büyük adamdı..hemen hemen her çocuk olmuş yetişkin onun kıssaları ile fıkraları ile büyümüştür..yeri gelmişken bu büyük zat ın bir kıssasını da ben aktarayım:nasreddin hocanın biri bigün göle yoğurt mayalıyomuş.bunu gören bir zat-ı muhterem hocam,hocam bindiğin dalı kesiyosun demiş..hoca bu, geri kalır mı:”parayı veren düdüğü çalar” deiye cevabı yapıştırmış..efendim kusura bakmayınız gördüğüm bu sabundan eserler bendeki devreleri biraz yaktı a ondan bööle oldu..ne deyim şahane olmuş valla..bi de zabun derseki “bunları ben yaptım” ..eh o zaman gidip elini öpecez,saygıda kusur etmeyecez..

  4. kondor

    zabun sağolsın ayy depreşti sabun oyma istediğim ama bunlara ulaşmak için bayağı kaptırmalı tabiyki benim çalışmalar bunların yanında çok amatörce kalıyo….

  5. Bonnyamon[pilli_silinen_hesap]

    ben bu yazıyı tutmasına tutum da aslında sabunları daha da çok tutum.sabır işi gerçekten.eminim japonlar yapmıştır bunları da.

  6. pharmacid[pilli_silinen_hesap]

    Tam bana göre…Size katılıyorum sevgili Zabun,birşeyler ortaya koyma isteği önüne geçilmez bir hal aldığında taşıyorsunuz zaten.Ne mekan,ne materyal…Tamamen,hayalgücü ve pratik zeka gerektiriyor.Aslında malzeme sınırsız…İzmir,Çeşme’de ıslak deniz kumundan heykel yapmayı tecrübe etmiştim bir zamanlar…Heykel sanatını,çamur ve ellerin aşk meyveleri olarak yorumlamak isterim.Sabunlar bana Edirne’nin meşhur meyve şekilli sabunlarını anımsattı.

Bir Cevap Yazın

Paylaşırsanız çok makbule geçer:
Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on Google+Share on LinkedIn

Video: Polimer kil çiçek nasıl yapılır?

| | 5 Yorum

Sevgili Nihan, polimer kil derslerine devam ediyor. İlk videoda güzel renk geçişleri yapmayı öğrenmiştik, şimdi göz alıcı polimer kil çiçekler yapıyoruz. Hadi izleyelim. Diğer polimer kil videolarımız burada.  ...

Kristalli fimo anahtarlık

| | 0 Yorum

Merhaba. Kristal taşlarla süslü fimo anahtarlık yapımı anlatmak istiyorum. Bitmiş halimiz bu İşe ilk önce fimo (polimer kil) hamurumuzu yumuşatmak ve açmakla başlıyoruz. İstediğiniz renk hamuru açtıktan sonra akrilik mühür...

Fimodan göz yapımı

| | 1 Yorum

Elimden geldiğince fimo hamurundan evde göz yapımını anlatmaya çalışacağım. Bunun için araştırmalarım sonucu öğrendiğim ve kendi kolayıma gelen şekilde uyguladığım 2 etikili yöntem var:  1. yöntem: Öncelikle kaliteli bir yazıcıdan bu...

Kış güzeli Ivy

| | 21 Yorum

S on dakikada anca tamamlayabildiğim Ivy hanımla tanıştırayım sizi. Kararsızlıktan ölmek üzere olduğum anlar oldu kostümle uğraşırken, yapım aşaması fotoğraflarında denediğim kumaş kombinasyonlarının bir kısmını görebilirsiniz zaten. Ayrıca beni örgü...

Kırmızı paltolu kız kolyesi

| | 3 Yorum

Kar yağmış her yere, belli belirsiz ayak izleri var her yerde… Soğuk ama güzel, canlandırıyor kırmızı paltolu kızı kendine getiriyor… Tüm düşüncelerden arınıp kar tanelerinin duruluğuna bırakıyor kendini… Yürüyor ve...

Kar canavarı Yeti ve Eskimo kız

| | 2 Yorum

Uzun zamandır kar yağmadığı için karlı bir ortamda fotoğraf çekemedim, arka plan bahar gibi görünse de aslında kar seviyorlar çok Amigurumi kar canavarı Yeti ve Eskimo kızımız yarışmadaki yerlerini alıyorlar....

Ren geyiği – cüce polimer kilden kolye

| | 2 Yorum

Merhabalar. Tema kış olunca hemen bir kar aşığı olarak çalışma yapmak istedim. Kafamda kesinlikle bu fikir yoktu ama yine de yapmışken bu iki ufaklığı da paylaşmak istedim. İlk olarak geyiğin...

Kış odası – fimodan minyatür örnekleri

| | 25 Yorum

Merhaba, minyatürüm tam bir kış gününü anlatsın istedim, dışarıda yağan kar, sıcacık soba, fokurdayan çaydanlık, nefis kestaneler, soba başından ayrılmayan uykucu kedi, karı izleyen küçük kız ve örgüsüyle meşgul ninesi....

Kardan adamdan anahtarlık

| | 2 Yorum

Kış denince kar, kar  denince kardan adam gelir aklımıza genellikle. Kışın en güzel kardan adam temsil eder diyerek kardan adamlı anahtarlık yaptım. Malzemeler: Polimer (çiçek) tutkal Buğday nişastası Akrilik boya...