Pazar, Aralık 4, 2016
FİMO GİPSY GİRL MOZAİK TABLO

28 YORUMLAR

  1. YA BEN ASLEN SABIRLI SAYMAM KENDİMİ AMA BÖYLE İŞLERE TAHAMMÜLÜM ÜST DÜZEYDEDİR ELİ OYALAN TEK DÜZE İŞE GIKIM ÇIKMAZ HELEDE SONUÇ BU İSE…

  2. ben gördüm ilk baştan ama ses etmedim…sonra baktım bu gipsy girl mahzun mahzun bakmakta…dur dedim şunu gündeme alayım..ama işte ne demiş atalar…deveye güden insana bidon yakışır…

  3. aklıma gelmedi desem yalan olur valla…bide nedendir bimem Keriman Halis i (ilk dünya güzeli türk)çağrıştırdı bana.

  4. GÜLDÜR BE BENİ SAAT12 HALİM YOK …HEM MELEĞİM YA BEN BİRİLERİ DEMİŞTİR ARTIK NE ETCEN…DEŞİFRE OLMAK HOŞUNA GİTMEDİ Mİ

  5. zeugma köprü dimek olduğuna göre , bu mozaik te köprü imajı olmadığına göre resimdeki kadıncaaz belkıs değilse kesin latife hanım…

  6. uyumak deyince ya vallahi güzel şeymiş kerata kızım doğduğundan beri ilk defa 11 kadar uyudum bu sabah nasıda güzel bir şeymiş anlatamam dadından yiyemedim …..o yüzden uyumuşum

  7. Bu abla mozaiği ilk bulunduğu yıllarda çingene kızı olarak adlandırılmış ammma günümüzdeki araştırmalar yer tanrı GAİA olduğu konusunda hem fikirler.Gaia da yunan mitosunda yer tanrıdır yani tüm tanrı soylarının geldiği ilk elementtir.

  8. sefa97’cim evet aylar olmuş ama ben de yeni gördüm.Bu mozaik seti aynı benim yaptığım fimozaik balıktanAynı firmanın ürünü hazır kit olarak satılıyor.Benim yaptığım metotda. Bun tarzın bir de balık olanı var.

    Bu projeyi yapan arkadaşımı tanıyorum. Oldukça zahmetli olduğunu söylüyor.Bilgi olarak da aşağıdakini paylaşmak istedim.Zeugma-Gibsy girl (çingene kızı)Belkıs’ın Çingene kızıZeugma’nın ”Mona Lisa” sıİ.S. 2.yy. Gaziantep Müzesi – TürkiyeBu kent başlangıçta bir Roma üssü olarak inşa edilmesine rağmen zamanla askerlerin aileleriyle beraber yerleşerek batı ile doğu arasında ticari gümrük oluşturmak suretiyle zengin bir şehre dönüştürülmüş ancak İ.S. 256 ‘da Sasasyan Kralı Şapur tarafından yıkılmıştır. Zeugma, Yunanca’da ”köprü” veya ”bağlantı” anlamına gelmektedir.Bu mozaik İ.S. II. Yy ‘a aittir. Mozaik döşeli geniş bir yol üzerinden geriye kalan tek parçadır. Bereyle saçlarını örten genç bir kadını tasvir eder. Saçlarındaki perçemlerinin bir kısmı kaşlarının üzerinde ikiye ayrılmış, bazıları ise hem serbestçe hem de yüzünü örter şekilde resmedilmiştir. Sağda görünen çiçek veya kurdele parçası, kızın veya bir başkasının tuttuğu bir tirsus (Sarmaşıklı değnek) başına ait olabilir ve bu da bu tasvirin bir Dionizyan manzaranın varlığına işaret eder. Başının üst sol tarafındaki izler üzüm yaprağına aittir. Bu amblem şarap yapımında kullanılan bir aletin bordürüyle bezeli olmasıyla da Dionizyan dönemini işaret etmektedir. Amblemin geri kalanı geçen yüzyılın ortalarında soyguncular tarafından çalınmış veya çıkartılmaya çalışılırken harap edilmiştir.

  9. gamycik, ne güzel yazmış ve açıklamışsın. bir solukta okudum inan:) seni fimo balık hiç de fena olmamış renk seçimlerinde çok güzel… canım ama gerçekten de,çok emek ve uğraş istiyor. Ben bu tip uzun zaman gerektirecek çalışmalara hiç zaman ayıramam. ben en fazla 2 – 3 günde bitebilecek işlere kalkışırım.Yapanların ellerine sağlık. Allah kolaylık versin.

  10. sefa, isterseniz arama kutucuğuna “yarışma” yazarak yarışma için gelen işleri altalta görebilirsiniz. aynı yere alırsam oylama işlemi karışacak diye korkuyorum, her yazı ayrı olursa özerk “tuttum” işlemi yapılabilir kolayca. derli toplu olsunlar diye hepsinde “yarışma” etiketi olacak zaten, dediğim gibi aratarak bir arada görebilirsiniz.

  11. benim endişem, yapılan yarışma çalışmalarını gözden kaçırmaktı. dediğiniz şekilde zaten problem kalmıyor.teşekkürler.