Kolay selanik örgüsü

-

yeni foto

Efsanevi selanik örgüsünü sonunda annemden öğrendim ama, internetten selanik örgüsü diye arayınca çeşitli videolar(brioche stitch deniyormuş selanik modeline ingilizcede), yalancı selanikler * falan buldum; kendi yaptığım örgüyü hiçbir yerde bulamadım. Ben de kendi yaptığım modele kolay selanik dedim, ama bilmiyorum bir adı var mıydı ben koymadan önce.. eğer varsa 10marifetli arkadaşlardan biri hatırlayacaktır eminim.

Şöyle yapılıyor: İlk sırayı bir sıra düz bir sıra ters lastik şeklinde örüyoruz. İkinci sıraya geldiğimizde tersleri aynen örmeye devam ediyoruz (atlamıyoruz). Düzleri de alttaki ilmeği alarak örmeye devam ediyoruz.

ters ilmeği atarken
ters ilmeği atarken
kolay selanik
kolay selanik

Not: Bu konuyu yazarken fotoğrafları webcam’le çekmiştim, o yüzden fotolar soluk çıkmış. Daha iyi görünmesi için bitmiş halini yeniden fotoğrafladım.

22 yorum gelmiş

  1. Benimde bir arttırıp, sonra arttırdığım 2 ilmeği tek alarak ördüğüm bir selanik var. Cilveli selanik diyen oldu, yalancı selanik diyen oldu, bu selaniğin ta kendisi diyen oldu. Bu selanik mevzu karışık bir mevzu sanırsam.

  2. absynthe

    evet benim de baya kafam karıştı falpapatyasi.. ama gördüğüm örnekler içinde en kolayı buydu ben de o yüzden kolay selanik dedim =)

  3. sefa97

    en geç üreyen örgü tekniği selanik örgü…ha babam ör ör bitmez:(bunu öğrenmiştim ama hiç uygulamak nasib olmadı.örgü sevenler için güzel ve faydalı bir çalışma yollamışsınız:)

  4. saatoniki

    allam ya iki örgülü şey yolladınız diye pek muhterem sayın sefa 007 ombudsman mı oldunuz başımıza? .. evet az kaldı olacaksınız ..

  5. sefa97

    allam ya…. ben örgüden iyi anladığımı daha önceleri.. kaç kez söyledim hatırlamıyormusunuz… s12…!siz varken ben ombudsman ne demek…ben haddimi bilirim…bak yine korkutmaya başladın beni:( hbr. olsun!yapma ya! ben daha yeni ısındım…yaaaaaaaaaaa…!sen böle yaparsan ben bi daha nasıl yollarım çalışma?

  6. absynthe

    sefa,geç ürüyor dediler ama bu teknikle baya hızlı üredi benim örgü valla. diğer örneklerde atlama falan var bi sıra iki defa örülüyor ondan zor ürüyor heralde.. bu zaten lastiğin modifiye edilmiş hali gibi lastik mi selanik mi olsa karar verememiş arada kalmış =)(bu arada selanik adı nerden geliyor acaba?? :))

  7. kondor

    ABSYNTHE GEÇ ÜRÜYOR DEDİKLERİ SEFANINDA BAHSETTİĞİ BİLİNEN GERÇEK SELANİK. ZOR ÜRER VE ÇOK YÜN YER. İŞTE BU SEBEPLEDE ZAMAN İÇERSİNDE YALANCISI, SAHTEKARI, BASİTİ, ÜREMİŞTE ÜREMİŞ BİR NADİDE ÖRGÜ MODELİMİZDİR KENDİSİ. (KOPYALANMIŞ KOYUN GİBİ YANİ:)SAAT12 GİBİ YANİ YALANCI EDİTÖR, YA SEN NE YAPIYORSUN ANLAMDIM GİTTİ, SİTEYE KONU YOLLAYACAK ÜYE ÇOĞALTACAĞINA OLANI ÜRTÜYORSUN.SANA İNAT ECÜŞ BÜÇÜŞ ESERLERE YOLLAYACAĞIM BAK BENLE UĞRAŞIR RAHATLARSIN.

  8. sefa97

    YÜRÜ BE KONDORUM, KİM TUTAR SENİ………..!VALLA YA.. BU NEDİR… BEN HAYATTA KOCAMDAN BİLE TIRSMADIM… BU EDİTÖR YAMAĞINDAN TIRSTIĞIM KADAR! YEEEEEEEEEEEEEEETİN SEN!KONDOR A HAVALE ETTİM SENİ…!

  9. saatoniki

    şimdi mühim mevkideyim.. o bakımdan biraz ağır takılmam lazım..sorumluluk çok zor şey canım..”bugünlerde çok şahane olurdu havam,velevki takılmasa ayağıma avam…”

  10. sefa97

    AYYYYYYYYYY! BEN KOPTUM YA:)))))))))))

    “bugünlerde çok şahane olurdu havam,velevki takılmasa ayağıma avam…”BU NE YAAAAAAAAAAAA:))))))))AVAM HA!

  11. sefa97

    ALLAHIN S12 Sİ… BANA BAK GETİME BENİ ORALARA UÇARIM VALLA!P.TESİ SENDROMU BENİ ZATEN VURMUŞ… Bİ DE AVAM FİLAN DİYİP GELME ÜSTÜME…!EDİTÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR YAMAĞI…!NE OLACAK!AZ KALDI BİGÜN UÇACAĞIM SANA! DEMEDİ DEME:)ARKADAŞLAR ŞAHTİSİNİZ…!

  12. absynthe

    bu yazıyı yayınlayalı baya olmuştu.. bu kolay selanikle ördüğüm atkıyı takarken burada yayınladığım ve fotoğrafları çok kötü çektiğim geldi aklıma. Yeniden fotoğraflayım dedim. Sanırım ben bu belge fotoğrafçılığı işinde iyi değilim ama nispeten daha iyi anlaşılıyor şimdi nasıl göründüğü =) yazı onaylanana kadar aynı fotoyu buraya da göndereyim:

    iyi ki bi atkı ördüm :P
    iyi ki bi atkı ördüm :P

    Bu arada eski atışmaları okuyunca çok hoşuma gitti, hey gidi günler =)

Bir Cevap Yazın

Hasır örgü modeli nasıl örülür?

| | 0 Yorum

Video: Yağmur damlası örneği nasıl örülür?

| | 0 Yorum

Zigzag tığ işi örgü yapımı

| | 0 Yorum

Tığ işi yıldız yapımı

| | 0 Yorum

Tığ işi iki renkli motif yapımı

| | 0 Yorum

Anlatımlı tığ işi motif örneği

| | 0 Yorum

Tığ işi motif yapımı

| | 0 Yorum

Anlatımlı örgü motif örneği

| | 0 Yorum

İstiridye örgü nasıl örülür?

| | 0 Yorum

Video: Tığ işinde trabzan nasıl yapılır?

| | 0 Yorum