Minyatür ahşap evler

-

Minyatür ahşap evler koyduğunuz köşeye sıcacık bir hava katan, baktıkça güzel hayallere dalıp gitmenizi sağlayan böyle tatlı dekoratif süsler… İster tek tek kullanabilir isterseniz de böyle ahşap bir tabaka üstünde mahalle ya da kasaba oluşturabilirsiniz rengarenk ahşap evlerden oluşan, keyfinize göre…

Boya olarak su bazlı ahşap boyası kullanıyorum tabii ki. Camlarını siyah ve beyaz markorlu kalemle çiziyorum. Camlardaki püf nokta ise camların birbirinden yeterince uzak ve küçük olması. Beyaz kalemle kontür yapıp hatları da belirlenince tamamdır artık, ahşap evlerim bitmiş oluyor.

Vernik de kullanabilirsiniz isteğinize bağlı olarak, ama tabii verniksiz daha ham ve bana göre doğal bir görünümü oluyor bu ahşap evlerin.

Minyatür ahşap evleri bazı hobi marketlerden ham olarak da bulabilirsiniz, ya da doğadan toplayacağınız ahşapları kestirerek ya da kendiniz şekil vererek de böyle basit evler yapabilirsiniz. Çatısı ve gövdesine uygun ahşap bulursanız sıcak silikon ile yapıştırarak daha kolayca bir ahşap ev sahibi de olabilirsiniz.

Minyatür ahşap evlerimi genelde pastel tonlarında çalışmayı seviyorum. Kapılarına da el boyaması güller ve sarmaşıklar yapıyorum. Çatısında genellikle kahverengi kullanıyorum. Bazen vida, çivi gibi materyalleri gelişi güzel çiviliyorum, böylece eski görünümü ile bir yaşanmışlık hissi veriyor.
Aaa bir de tabii en beğenilen detaylarından biri de etrafının çit ile çevrelenmiş olması oluyor.

Bu evlerin tek olanlarını da yapıyorum. Tamamen huzur ve sakinlik hissi veriyor. Onda da çamaşırlık, ağaç ve çit mutlaka var. Deniz kenarında yaptıklarıma ise sandal ve deniz feneri ekliyorum illa ki. Deniz feneri yapınca genelde beyaz eskitmeyi bolca kullanmayı da ihmal etmem hiç :)

Yani anlayacağınız hayal ettiğiniz konsepte göre minik detaylarla farklı mevsimler ve farklı coğrafyalarda yaşayan minyatür ahşap evler tasarlayabiliyorum. Minyatür objeler alarak ya da beceriniz varsa elbette fimo hamuru / polimer kil ile kendiniz yaparak evlerin dışını çok daha sevimli bir şekilde süsleyebilir, kendinize minik bir şehir bile yaratabilirsiniz.

Azıcık aşağıda bulunan profilimden instagram hesabıma gelerak benimle iletişime geçebilir, ve diğer çalışmalarımı görebilirsiniz, sevgiler…

Bir cevap yazın

Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on Google+
Google+
Share on LinkedIn
Linkedin

Kardan adamlı ahşap kapı gazeteliği

| | 3 Yorum