Çarşamba, Aralık 7, 2016
seramik tabak yapayım,ama bakıra benzesin :)

seramik tabak yapayım,ama bakıra benzesin :)

17

Öyle harika bir tabak yapmak istiyorum ki…Arkadaşlar,önce beyaz çamuru ince bir plaka halinde açtım..büyük bir kaseyi ters çevirdim,üzerine naylon serdikten sonra,o beyaz çamur plakasını serdim kasenin üzerine.Naylona sarıp,iki gün beklettim.Sonra naylonları açtım.Tabağımı çıkardım.Çamurun suyu iyice kendini çekmişti,birazcık sertleşmişti tabağım.Tabağımı masaya oturttum.altını naylonlarla destekledim.Çünkü hem büyük,hem ince çamur.Yeterince desteklemezsem çatlar ve kırılır..Büyük bir stresle bekledim hafifçe kurumasını.Tam anlamıyla kurumadan hemen ortasına gül ve yaprakları yaptım ve yapıştırdım.Yine çamurdan tabii ki…Çok narin birşey oldu.Korkuyla fırına verdim.

Çok şükür,fırından hasarsız çıktı.Şimdi boyama zamanı.Sırla boyamak istemiyorum.Bunu farklı bir şekilde ince ince işlemek istiyorum.ama aynı zamanda da ucuza maletmek istiyorum :)Simsiyah ayakkabı boyasını çok az sulandırıp,bütün tabağı kapkara boyayayım :)

Bakır yaldız krizim tutu.Derhal kurstan yarım saat izin alıp dışarı fırlıyorum.Bakır yaldız almalıyım.(ufak sıvı haldeki kutusu 4 TL)Tamamdır.şimdi bakır yaldızla hafif hafif tabağımın üzerinden bi geçeyim

Ama çok hafif..tam yaldızlamayı en son yapıcaz.

güzel…şimdi hazır mıyız arkadaşlar?bu yaldızın en güzel kısmı dibe çökmüş oluyor.Bilerek çalkalamadım.önce sulu kısmını kullanmıştım..şimdi ise fırçamı kutunun en dibine daldırıp,en koyu,en kıvamlı,en parlak yaldızı bolca aldım fırçamaveee

en kabarık kısımları bu yoğun yaldızla geçiyorum..ama fazla abartmadan..unutmayın,yaldız az kullanılınca obje güzel oluyor..fazla kaçarsa basit bir görünüm alıyor..

işte tam olarak yapmak istediğim buydu canlar…aslında seramik çamurundan..ama karşıdan bakanlar bakır zannediyorlar…aferin bana :))

hepinizi sevgiyle öpüyorum :)

17 YORUMLAR

  1. yorumlar yine gitmiyor, inşallah bu sefer yazıcam… ablacım, ellerine sağlık, gerçekten de bakır gibi görünüyor, çok çok hoş :)

  2. güneşedoğrucum teşekkürler..yirim seni yirim :)pinklyciğim haklısın,bu yorumların gitmemesini bırak,yazı eklerken de hata veriyor,bir yazıyı eklemek bile saatlerce sürüyor :(sweetloveciğim çok teşekkürler…valla çok seviniyorum sizler beğenince :)iklim79cuğum teşekkürler..bu bakır yaldızı şiddetle tavsiye ediyorum,alın,her türlü el sanatları çalışmasında kullanın..baksanıza ne şahane bir şey :)mavisofracığım teşekkürler :) baştan hocamız da anlamadı ne yapmaya çalıştığımı,ama bitince o da beğendi…şu an herkes yaldız kullanıyor kursta..hay fikrimi seviyim :)hepinize çok teşekkürler ediyorum..insan kendi yaptığını anlamıyor..karşıdan gören gözlerin yorumları çok önemli arkadaşlar…

  3. gittikçe profesyonelleşiyorsun bu konuda figen abla, bu ve son gördüğüm kapaklı tencere şeklindeki çalışman çok iyi..bi de diğer yazıları belki ben gözden kaçırıyorum daha neler neler vardır allah bilir

  4. Figen Ablacım muhteşem olmuş. gerçi her yaptığın biribirinden güzel ama bunda aşmışsın artık. ellerine kollarına sağlık. gerçekten süper gözüküyor. kıskandım şimdi:))

  5. teşekkürler ediyorum can kıslar…şu çamurun pişince böylesine taş gibi olması olayı ne kadar tatlı bir mucize di mi?oysa bildiğimiz çamur işte…