STENCİL BASKI nasıl yapılır?

-

Stencil baskı ahşap boyamada, giysilerde sıkça kullanılıyor. Son zamanlarda dekorasyonda da sık kullanılmaya başlandı. Duvar, yer, mobilya gibi geniş yüzeylerde kullanıldığında ortama ayrı bir değer kattığına inanıyorum.Bu tekniğin yarattığı sonucu beğensekde duvarımızın ya da mobilyamızın yanlış bir uygulaya kurban gitmesinden çekiniyoruz. Fakat teknik için gerekli araç gereç ve biraz özenli çalışmayla harika işler çıkarabiliriz aslında.Burada nasıl yapılacağı açıkça fotoğraflarla anlatılıyor.

Stencil baskı yaparken bize gerekli olan malzelerse şunlar. Stencil baskı için desen ve şablonlara buradan, buradan, buradan ulaşabilirsiniz. Bu teknikte kullanılan desenleri internette “stencil” ya da “Silhouette” olarak aradığınızda daha birçok site karşınıza çıkacaktır.Yaz geliyor, balkonumuzu, salonumuzun bir duvarını, antremizi ya da evdeki herhangi bir mobilyayı bu teknikle bambaşka bir havaya sokabiliriz.

11 yorum gelmiş

  1. sergun

    ben çok beğeniyorum duvarlardaki stencil örneklerini. çok da dekoratif buluyorum, aklımda var bir kaç çalışma:)

  2. Kapkaracamdankelebek

    hiç olmazsa balkon duvarında denerek işe başlayabiliriz bence. beğenmezsek tekrar boyarız :) böylece evin duvarları için alıştırma yapmış oluruz.bir arkadaşımın evinin balkon kapısı etrafına sarmaşık gül desenli bir stencil baskı yapmıştım, harika olmuştu.terzi kendi söküğünü dikmez ya ben kendime bir türlü fırsat bulup yapamamıştım.sesibeeeer ne güzel bir dükkanın var senin öyle. adapazarı’nda mıydı burası?

  3. sesiber

    Stencil yaparken püf noktası stencil fırçası kullanmak ve boyaya pudra katmak. Nir de tabii güzel bir stencil deseni.Bunlar tamamsa, çok güzel sonuç almamak mümkün değil.Evet te ekimden beri artık yok dükkanım. Bu foto nostalji oldu.

  4. sesiber

    Koyulaştırıyor, dağılmasını önlüyor. Fırçayla boyayarak değil pat pat vurarak yapılıyor çünkü stencil.

  5. sesiber

    Dükkanı değil ama takı yapmayı çok özledim aslında. Özellikle de fimoyu. Fimo malzemelerim öbür evde, yoksa ellerimi fimoyla süslemekti niyetim.

Yorum Ekle

Son derece ilgili yazılar

El yapımı defter (diy)

| | 0 Yorum

Tel sepet yapımı (diy)

| | 4 Yorum

Kendin yap tripod

| | 3 Yorum

Kasnaklardan avize yapımı

| | 1 Yorum