Çift taraflı bez çanta dikimi

-

cift-tarafli-bez-canta-dikimi-1
Bazen dışarıya çıkarken hangi çantamızı alsak diye kararsız kalırız. Bu sefer yaşayacağımız olası kararsızlık hangi çantayı alacağımız değil çantamızın hangi tarafını kullanacağımız olacak :)
Bez çantalar son zamanlarda hayli revaçta. Açıkçası bu beni çok sevindiriyor çünkü bez çanta kullanımı ne kadar artarsa plastik poşet kullanımı da o kadar azalacaktır.
İşte bugün size çok pratik, kullanışlı, oldukça estetik ve de çevre dostu bir bez çanta tarifi vereceğim. Bu çantadan dikmek için almanız, bilmeniz ve yapmanız gerekenleri sıralamaya başlıyorum:

cift-tarafli-bez-canta-dikimi-2
Ne lazım?
Her biri 82X35cm ebatlarında biri düz renk, diğeri desenli 2 farklı kumaş
2 adet 5x60cm ebatlarında düz renk kumaş (çanta sapı yapımında kullanılacaklar)
2 adet 5x60cm ebatlarında desenli kumaş (çanta sapı yapımında kullanılacaklar)
Uygun renkte iplik
Makas
Cetvel
Kurşun kalem
Bol miktarda toplu iğne
Ve tabii ki dikiş makinası ve ütü

Nasıl dikilir?
Kumaşlar önce gereken ebatlarda kesilir. Çantayı oluşturacak 82x35cm ebatlarındaki parçaların her birini ayrı ayrı katlıyoruz. Katladığımızda ters yüzleri dışta düz yüzleri içte kalacak ve bu şekilde yan taraflarını iğne ile sabitliyoruz.
Çantanın iki sapı olacak ve bu sapların bir tarafı desenli bir tarafı düz renk kumaştan oluşacak bunun için her bir sap için biri düz diğeri desenli olan 5x60cm ebatlarındaki parçaları yüzleri birbirine bakacak şekilde üst üste koyup her iki yanlarından iğneliyoruz.
Tüm bu iğnelediğimiz kısımları 1cm dikiş payı ile dikiyoruz.

cift-tarafli-bez-canta-dikimi-3
Diktiğimiz bütün parçaların dikiş yerlerini ütülüyoruz. Aşağıdaki resimde 1.karede biri ters çevrilmiş diğeri ters çevrilmemiş çanta saplarını görüyorsunuz. Sapları ters çevirmek oldukça zahmetli, eğer ters yüz etme aparatınız yoksa nenelerimizden kalma usulle tahta kaşık sapı yardımıyla çevirmeyi deneyebilirsiniz.
Çanta saplarını ters çevirdikten sonra mutlaka ütülüyoruz. Çantanın her iki kısmının da ağızlarını 2 cm dışa doğru kıvırıp bu kısımları da iyice ütülüyoruz.

Ütüleme işleminden sonra diktiğimiz her iki kısmı ters yüzleri birbirne bakacak şekilde iç içe geçiriyoruz. Daha sonra sapları çantaya tutturuyoruz. Bunun için her bir sapın her bir ucunu kenardan 8cm uzağa ve yukarıdan 2 cm aşağıya iğneliyoruz. Sapları bu iki parçanın arasında kalacak şekilde tutturuyoruz. Sapların yerleri sabitlendikten sonra tüm ağız kısmını da çepeçevre iğneleyip sabitliyoruz ve 1.5cm dikiş payıyla ilk önce yan tarafın ek yerinden başlayarak dikiyoruz. Çepeçevre diktikten sonra tekrar ağıza mümkün olan en yakın mesafeden bir daha dikiyoruz yani ağız kısmında 2 dikiş oluşuyor. Bu ikinci dikişten sonra artık çantamızın dikimi bitmiş demektir.

cift-tarafli-bez-canta-dikimi-4
Bundan sonrası artık hangi tarafını kullanacağımıza karar vermek :) Bu ve benzeri renkli fikirlerim için bloguma beklerim.

cift-tarafli-bez-canta-dikimi-5

Bir Cevap Yazın

Puantiyeli kumaş çanta dikimi

| | 2 Yorum

Güpürlü saten çanta dikimi

| | 0 Yorum

Renkli kumaşlarla çanta dikimi

| | 0 Yorum

Kumaş kalemlik nasıl dikilir?

| | 2 Yorum

Kozmetik çantası dikimi

| | 0 Yorum

Tığ işi abiye çanta yapımı

| | 0 Yorum

Pratik el çantası dikimi

| | 2 Yorum

Video: Kumaş çanta nasıl yapılır?

| | 2 Yorum