Çocuk etkinlikleri: kağıttan timsah yapımı

-

cocuk-etkinlikleri-kagittan-timsah-yapimi
Sınıf etkinliklerimize hızla devam ediyoruz. Çalışmalarımızı öğrencilerimle beraber zevkle yapıyoruz. Çok istekli ve gayretli olmaları beni çok ama çok mutlu ediyor. Timsahımızı yaparken iki ayrı çalışma varmış gibi düşünülmesin sadece yanlış fotoğraflamamdan dolayı farklı bir öğrencinin çalışmasını fotoğraflamak zorunda kaldım.
Öncelikle A 4 kağıdımızı 8 eşit parçaya yatay olarak kat izi yapalım ve sonra keselim. Şekilde görüldüğü 3. şeridi önce ikiye daha sonra bir parçayı da tekrardan dikeye olarak iki eşit parçaya bölüyoruz. Geride kalan 5 dikey parçaları iki eşit parçaya bölerek toplamda 10 eşit parça elde ediyoruz.
Baştan 5 parçayı numaralandırmamız ileriki aşamalarda fayda sağlayacaktır.

cocuk-etkinlikleri-kagittan-timsah-yapimi-
Böldüğümüz 10 eşit parçalardan bir tanesini alarak rulo yapıyoruz. İçinden ikinci parçayı geçirerek yapıştırıyoruz. Sonra üçüncü ve diğer parçalarada aynı işlemi uyguluyoruz.

cocuk-etkinlikleri-kagittan-timsah-yapimi-2
10 eşit parçayı yaptıktan sonra bu şekile getirmemiş olmamız gerekiyor.

1 numaralı uzun şeridi alarak keçeli kalemle zigzag çizerek dişlerini yapıyoruz. 2.resimde şeridin bir ksımını şekilde görüldüğü gibi iki yandan katlıyoruz.
3.resimde katladığımız kenarı 2-3 kez çevirerek kıvırıyoruz.
4.resimde diğer karşılıklı kenarı ise bir kez katlayarak iki tane nokta yapıyoruz.

Oluşturduğumuz parçayı gövdeye yapıştırmadan geçiriyoruz. 2 numaralı uzun şeridi de diğer kısıma kuyruk olacak şekilde arkaya geçirip onu orta kısmından yapıştırıyoruz.

Ayaklarını oluşturmak için 3-4 numaralı parçayı yani iki dar şeridi alarak şekildeki gibi katlıyoruz.

Katladığımız yerlere keçeli kalemle çizik atarak gövdeye şekildeki gibi geçiriyoruz.

Elimizde kalan son parça (5.parça) ile gözleri yapmak için yatay iyi parça kesip, katlayarak keçeli kalemle gözleri çiziyoruz.

Baş kısmına gözleri yapıştırıyoruz.

Yazı yoruma kapalı.

Kartondan bebek evi nasıl yapılır?

| | 0 Yorum

Geyikli süsleme fikirleri

| | 0 Yorum

Karton kutudan çocuklara mutfak

| | 3 Yorum

Karton kutunun arabaya dönüşümü

| | 0 Yorum

Çocuk faaliyetleri: renkli yapraklar

| | 0 Yorum

Kartondan minik yeni yıl ağacı yapımı

| | 0 Yorum

Kartondan rüzgar gülü yapımı

| | 0 Yorum

Kartondan çam ağacı yapımı

| | 0 Yorum

Anasınıfları için elma duvar panosu

| | 0 Yorum