Fiyonklu cam boyama kavanozlar

-

cam-boyama-mor-kavanozlar-11
Cam boyama kavanozlar bu sıralar çok revaçta. Nasıl yapıldığına gelince… Aslında aşamaları çok da zor değil, sadece biraz özen ve sabır istiyor.
Mutfak dekorasyonunuza uygun renklerde ve süslemeler ile kavanozlarınızı da dekorasyonun bir parçası hale getirebilirsiniz. Balkonunuzdaki bir rafın üzerinde de oldukça şirin duracaklardır.

Cam kavanoz nasıl boyanır?

Öncelikle cam kavanozlarımızı nemli bir bezle silip kurutuyoruz. Cam boyama yapmadan önce yüzeyin pürüzsüz olmasına dikkat etmek lazım.
Piyasada farklı renk ve markada cam boyaları mevcut. Birçok hobi markette bulabilirsiniz. Bunlardan dilediğimiz renkte olanları seçiyoruz. Bir de beyaz boya lazım, puantiyeleri yapmak için.
Boyamızı ponpon fırça yardımı ile minik darbelerle tüm yüzeye iyice yediriyoruz ve kurumasını bekliyoruz. Bu işlemi tamamen kapanana kadar gerçekleştiriyoruz. Yaklaşık 3-4 kat uygun olacaktır. Katlar arasında bekliyoruz cam objenin kurumasını tabii.
Daha sonra fırçanın tersi ile beyaz puanlarını yapıyoruz, istediğiniz kadar benek yapabilirsiniz. Puanları biraz daha büyük isterseniz silgili kurşun kalemin silgisini ya da en minik boy ponpon fırçayı kullanabilirsiniz.
Ve son olarak da vernikleme işlemine geçiyoruz. Vernik her zaman için boyanının daha kalıcı olmasına yardımcı.
Tüm boyama ve vernik işlemleri bittikten sonra ise en neşeli süreç başlıyor. Dantel güpürler ve fiyonklar ile zevkimize göre süslüyoruz. Ben kavanozu boyadığım renklerde minik kurdeleden fiyonklar tercih ettim özellikle. Kurdelelerin desenli olması daha da bir şirinlik kattı.

cam-boyama-kirmizi-kavanozlar

Anlatımlı videolarımız cam boyama yapmak istiyorsanız işinize çok yarayacak:

VİDEO: CAM BOYAMA NASIL YAPILIR?

VİDEO: PUANTİYELİ CAM BOYAMA NASIL YAPILIR?

Cam kavanoz değil de başka bir cam obje boyayacak olanlar için de süreç ve teknik aynı. Kuru bir yüzey, katlar arasında bekleyerek boyama, vernik ve süsleme aşaması şeklinde özetleyebiliriz. Evde biriken ve öylece duran standart cam kavanozları değerlendirmek ve mutfağınıza bir hava katmak için siz de cam kavanoz boyamayı deneyin deriz, sonucu görünce pişman olmayacaksınız :) Aynı zamanda bu tatlı şeyleri yakınlarınıza hediye olarak da götürebilirsiniz. Böyle cici ve renkli bir baharatlık takımını ya da çay, şeker, kahve kavanozunu kim istemez ki mesela? :)

1 yorum gelmiş

  1. Cok güzel olmuşlar. Ellerinize sağlık. Kavanoz etiketlerini nereden bulabilirim hani iclerine çay şeker tuz vs yazılan?

Bir Cevap Yazın

Cam boyama pembe reçellik yapımı

| | 0 Yorum

Kek fanusu nasıl boyanır, dekupaj uygulanır?

| | 0 Yorum

Cam boyama neon pembe reçellik

| | 3 Yorum

Cam boyama ve hamur kabartma ile süsleme

| | 0 Yorum

Akrilik boya ile kavanoz boyama

| | 1 Yorum

Kurdele detaylı cam kavanoz süsleme

| | 6 Yorum

Cam kavanoza dekupaj nasıl yapılır?

| | 5 Yorum

Soda şişesinden kitap tutucu

| | 0 Yorum