Halkalı havlu kenarı damat havlusu yapılışı

-

halkali-damat-havlusu-havlu-kenari-ornekleri
Merhabalar efendim. Size farklı bir havlu kenarı örneğini anlatmak istiyorum, o kadar basit ama gösterişli ki bizde bu tarz havlulara damat havlusu denir. Damat bohçası hazırlandığında bu tarzda süslü püslü havlular hazırlanıp bohçaya konulur. Tabii ki bohçada bir tek havlu olmaz; terlik, iç çamaşırı, tıraş seti, pijama takımı tarzı birçok malzeme konur ve bohça bir güzel süslenir. Kayınvalide ve varsa görümcesi onlara da hediyeler hazırlanır. Şu an bu örf ve adetlerimizin ne kadarı uygulanıyor bilemem ama ben eskileri çok özlüyorum… Eskiden samimiyet vardı, heyecanlarımız daha farklıydı sanki… Neyse gelelim havlu kenarının anlatımına. Bu damat havlusu halkalı havlu kenarı yapılışı şu şekilde:

Malzemelerimiz: mor dantel ipi, tığ, plastik halka, çiçekli pul, mor kurdele.

6 tane halka ile bir üçgen oluşturuyoruz. Halkalarımızın içerisini sık iğne ile dolduruyoruz.

Yine sık iğne ile halkaları birbirine birleştiriyoruz.

Sepet formu vermek için de resimde gördüğünüz sayıda ve biçimde halkayı birbirine birleştiriyoruz.

Örgülerimizin sıkı ve muntazam olmasına dikkat ediyoruz.

Üçgen ve sepet formu verildikten sonra çiçekli pullarımızı ortalarına dikiyoruz.

Daha sonra da mor kurdelemize fiyonklar yapıp süslüyoruz. Siz dilerseniz sepet içine çiçekler de örebilirsiniz, ben karışık olduğunu düşündüğüm için vazgeçtim.

Halkalı havlu kenarımızın havluya dikimi çok basit. Sihirli ip dediğimiz iple, diğer ismi de misinadır, havlu kenarımızı havluya dikebiliriz. Şeffaf olduğu için görünmez. Ben kenar süsüne sepet ve üçgen formu verdikten sonra kenarlarından tutturarak diktim.

Beğenmeniz umudu ile, hoşçakalın…

halkali-damat-havlusu-havlu-kenari-ornekleri-1

Bir Cevap Yazın

Kanaviçe işli havlu kenarları

| | 0 Yorum

Etamin işli havlu kenarı

| | 0 Yorum

Kanaviçe isim işlemeli havlu kenarları

| | 0 Yorum

Kanaviçe takım logolu havlu kenarı

| | 0 Yorum

Kanaviçe işlemeli çeyizlik havlu kenarı

| | 0 Yorum

Çeyizlik havlu kenarı modeli

| | 2 Yorum

Kanaviçe havlu kenarı modelleri – renkliisler

| | 0 Yorum

İğne oyası havlu kenar dantelleri – sihirlibohcam

| | 0 Yorum

İğne oyası havlu kenar dantelleri – Elif Çeyiz

| | 0 Yorum

Tığ işi kedicikli havlu süslemesi

| | 0 Yorum